Inhibitory control in schoolers: domain evaluation and analysis of the effects of exercise interventions

Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/26502Collections
- Teses de doutoramento [2221]
Metadata
Show full item recordTitle
Inhibitory control in schoolers: domain evaluation and analysis of the effects of exercise interventionsAuthor(s)
Directors
Giráldez-García, Manuel AvelinoEzquerro García-Noblejas, Milagros
Date
2020Abstract
[Abstract]
Inhibitory control (IC) is a central component of the Executive Functions (EFs)
with a fundamental role organizing how various mental processes work together in light
of goal-directed behaviors. This domain includes a family of related functions that govern
inter-related processes and are determinant in several high impact disorders.
To clarify the presence of IC differences in typically developed schoolers, and its
training possibilities with exercise interventions, three studies were performed.
The first study involved an evaluation of several IC and impulsivity components
in a schoolers sample. Underlying common connections were found between IC
components, but not between IC and impulsivity components. However, accuracy and
reaction times appear to link the IC and impulsivity domains. Elevated differences
between IC and impulsive tendencies were discovered among participants.
In the second study, a systematic review and meta-analysis on the effects of
diverse longitudinal physical exercise interventions in the IC of children and adolescents
were accomplished. Small but statistically non-significant effect sizes were found.
The third study included an acute intervention with three intervention groups to
evaluate their effects on schoolers' IC. Each intervention had a specific design regarding
IC demands and exercise components. The results did not show significant improvements
or significative differences. [Resumen]
El control inhibitorio (CI) es un componente central de las funciones ejecutivas
(FE), que gobierna varios procesos mentales para generar comportamientos dirigidos a
objetivos; es una familia de funciones que rigen procesos interrelacionados y son
determinantes en varios trastornos.
Para aclarar la presencia de diferencias en el CI de escolares con desarrollo normal
y sus posibilidades de entrenamiento con ejercicio, se realizaron tres estudios.
En el primero se evaluaron varios componentes del CI y del constructo
impulsividad. Los resultados mostraron conexiones entre los componentes del CI, pero
no entre los del CI e impulsividad. Se observaron diferencias notables en el CI y las
tendencias impulsivas de los participantes. Precisión y tiempos de reacción parecen
vincular dichos constructos.
En el segundo, se realizó una revisión sistemática con meta-análisis sobre los
efectos de diversas intervenciones de ejercicio, con un diseño longitudinal, en el CI de
niños y adolescentes. Se encontraron pequeños tamaños del efecto estadísticamente no
significativos.
El tercer estudio incluyó una intervención aguda con tres grupos de intervención
(cada uno específicamente diseñado en cuanto a demanda de CI y componente de
ejercicio físico) para evaluar sus efectos en el CI de escolares. Los resultados obtenidos
no mostraron mejoras o diferencias significativas. [Resumo]
O control inhibitorio (CI) é un compoñente central das funcións executivas (FE)
cun papel fundamental no funcionamento de diversos procesos mentais para xerar
condutas dirixidas a obxectivos; É unha familia de funcións que rexen procesos
conectados e son determinantes en varios trastornos.
Para aclarar a presenza de diferenzas no CI de nenos con desenvolvemento normal
e as súas posibilidades de adestramento con intervencións de exercicio, realizáronse tres
estudos.
No primeiro avaliáronse varios compoñentes do CI e da impulsividade. Os
resultados mostraron conexións entre os compoñentes do CI, pero non entre os do CI e
impulsividade. Observáronse diferenzas notables no CI e as tendencias impulsivas dos
participantes. A precisión e os tempos de reacción parecen ligar estes dominios.
No segundo, realizouse unha revisión sistemática con meta-análise nos efectos de
diversas intervencións de exercicio, cun deseño lonxitudinal, no CI de nenos e
adolescentes. Atopáronse pequenos tamaños do efecto estatisticamente non
significativos.
O terceiro estudo incluíu unha intervención aguda con tres grupos de intervención
(deseñados cada un especificamente en termos da demanda do CI e compoñente de
exercicio) para avaliar os seus efectos no CI de escolares. Os resultados obtidos non
mostraron melloras ou diferenzas significativas.
Keywords
Escolares-Psicología
Ejercicio físico y salud
Impulsividad
Inhibición
Ejercicio físico y salud
Impulsividad
Inhibición
Rights
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido