Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • DIGILEC
  • REV - DIGILEC - Nº 06, 2019
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • DIGILEC
  • REV - DIGILEC - Nº 06, 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El teatro del Barroco. El Museo del Louvre como escenario

Thumbnail
View/Open
Digilec_2019_6_art._4.pdf (2.327Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/25478
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Collections
  • REV - DIGILEC - Nº 06, 2019 [10]
Metadata
Show full item record
Title
El teatro del Barroco. El Museo del Louvre como escenario
Alternative Title(s)
The Baroque Theatre. The Louvre Museum as a Stage
Author(s)
Ramírez Martín, Abraham
Date
2020
Citation
Ramírez Martín, A. (2020). El teatro del Barroco. El Museo del Louvre como escenario. DIGILEC: Revista Internacional De Lenguas Y Culturas / International Journal of Languages and Cultures, 6, 39-53. https://doi.org/10.17979/digilec.2019.6.0.5860
Abstract
[Resumen] “Las Bodas de Caná” de Paolo Caliari ‘el Veronés' es una de las mejores composiciones de la pintura barroca veneciana, un enorme lienzo dispuesto como una gran obra de teatro. Sustraído por las tropas de Napoleón de su emplazamiento original en Venecia, cuelga desde 1798 en la Sala de los Estados del Ala Denon en el Museo del Louvre.
 
[Abstract] “The wedding feast at Caná” byname of Paolo Caliari ‘il Veronese’ is one of the best compositions of Venetian Baroque painting, a huge canvas designed as a great theatre play. Confiscated by Napoleon’s troops from its original location in Venice, it hangs since 1798 in the Hall of the States of the Denon Wing in the Louvre Museum.
 
Keywords
Paolo Veronés
Barroco
Venecia
Louvre
Sala de los Estados
Las Bodas de Caná
Paolo Veronese
Baroque
Venice
Salle des Etats
The wedding feast at Caná
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/digilec.2019.6.0.5860
Rights
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
ISSN
2386-6691

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback