El teatro del Barroco. El Museo del Louvre como escenario

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/25478
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
El teatro del Barroco. El Museo del Louvre como escenarioAlternative Title(s)
The Baroque Theatre. The Louvre Museum as a StageAuthor(s)
Date
2020Citation
Ramírez Martín, A. (2020). El teatro del Barroco. El Museo del Louvre como escenario. DIGILEC: Revista Internacional De Lenguas Y Culturas / International Journal of Languages and Cultures, 6, 39-53. https://doi.org/10.17979/digilec.2019.6.0.5860
Abstract
[Resumen] “Las Bodas de Caná” de Paolo Caliari ‘el Veronés' es una de las mejores composiciones de la pintura barroca veneciana, un enorme lienzo dispuesto como una gran obra de teatro. Sustraído por las tropas de Napoleón de su emplazamiento original en Venecia, cuelga desde 1798 en la Sala de los Estados del Ala Denon en el Museo del Louvre. [Abstract] “The wedding feast at Caná” byname of Paolo Caliari ‘il Veronese’ is one of the best compositions of Venetian Baroque painting, a huge canvas designed as a great theatre play. Confiscated by Napoleon’s troops from its original location in Venice, it hangs since 1798 in the Hall of the States of the Denon Wing in the Louvre Museum.
Keywords
Paolo Veronés
Barroco
Venecia
Louvre
Sala de los Estados
Las Bodas de Caná
Paolo Veronese
Baroque
Venice
Salle des Etats
The wedding feast at Caná
Barroco
Venecia
Louvre
Sala de los Estados
Las Bodas de Caná
Paolo Veronese
Baroque
Venice
Salle des Etats
The wedding feast at Caná
Editor version
Rights
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
ISSN
2386-6691