Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorGençoğlu, Celal
dc.contributor.authorGümüş, Hikmet
dc.contributor.authorÖzdalyana, Fırat
dc.contributor.authorKosova, Sercin
dc.contributor.authorMancı, Egemen
dc.date.accessioned2020-01-16T09:59:34Z
dc.date.available2020-01-16T09:59:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationGençoğlu, C., Gümüş, H., Özdalyana, F., Kosova, S., & Mancı, E. (2019). Actividad física y niveles de condición física de los estudiantes del Departamento de Educación Física y Deportes durante la graduación. Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity, 6(1), 166-180. https://doi.org/10.17979/sportis.2020.6.1.5843es_ES
dc.identifier.issn2386-8333
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/24678
dc.description.abstract[Abstract] This study aimed to compare physical activity and fitness of physical education and sports teacher department students and investigate the relationship between physical parameters and academic success. Twenty-five (13 male and 12 female) students volunteered to participate in this study. Sportive background and higher education examination points, shuttle run test scores, and academic success pieces of information of students were taken from the personal folder with the permission of faculty administration. Body composition measured via bioelectric impedance method, shuttle run test performed. Self-admitted international physical activity questionary (long form) was performed. Sportive background and higher education examination points, physical activity levels, and academic success have founded similar within both sexes. However, aerobic capacity results decreased when compared to the entrance of the college with graduation in both male and female students. Also, there was a correlation between VO2max change percentage and academic success. Requirements of physical education and sports department cannot maintain until graduation. These results indicate that there is not an impact of physical tests to graduation quantities of the physical education teacher. However, the relationship between VO2max change percentage and academic success is important indicator that active playing sports and physical activity may be beneficial. To grow up better and more quantitative physical education teachers, future studies require to investigate current physical test which performed the entrance of physical education and sports teacher education and querying that do physical tests a good method to attain requested goalses_ES
dc.description.abstract[Resumen] Este estudio tuvo como objetivo comparar la actividad física y el estado físico de los estudiantes del departamento de educación física y de deportes, e investigar la relación entre los parámetros físicos y el éxito académico. Veinticinco (13 hombres y 12 mujeres) se ofrecieron como voluntarios para participar en este estudio. Se analizó la composición corporal medida a través del método de impedancia bioeléctrica, se realizó una prueba de funcionamiento de la lanzadera. Se realizó un cuestionario de actividad física internacional. Los antecedentes deportivos y los puntos de examen de educación superior, los niveles de actividad física y el éxito académico han sido similares en ambos sexos. Sin embargo, los resultados de la capacidad aeróbica disminuyeron en comparación con la entrada a la universidad con la graduación en estudiantes masculinos y femeninos. Además, hubo una correlación entre el porcentaje de cambio de VO2max y el éxito académico. Estos resultados indican que las pruebas físicas no afectan las cantidades de graduación del maestro de educación física. Sin embargo, la relación entre el porcentaje de cambio de VO2max y el éxito académico es un indicador importante de que los deportes activos y la actividad física pueden ser beneficiosos. Para crecer mejores y más maestros de educación física cuantitativos, los estudios futuros requieren investigar las pruebas físicas actuales que realizaron la entrada de educación física y educación de maestros de deportes y consultas que hacen pruebas físicas un buen método para lograr los objetivos solicitados.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidade da Coruñaes_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/sportis.2020.6.1.5843es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Españaes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/*
dc.subjectComposición corporales_ES
dc.subjectEducación físicaes_ES
dc.subjectActividad físicaes_ES
dc.subjectFitness testes_ES
dc.subjectBody compositiones_ES
dc.subjectPhysical educationes_ES
dc.subjectPhysical activityes_ES
dc.subjectFitness testes_ES
dc.titlePhysical activity and fitness levels of Physical Education and Sports teacher Department students during the graduationes_ES
dc.title.alternativeActividad física y niveles de condición física de los estudiantes del Departamento de Educación Física y Deportes durante la graduaciónes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
UDC.journalTitleSportises_ES
UDC.volume6es_ES
UDC.issue1es_ES
UDC.startPage166es_ES
UDC.endPage180es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem