Género y adolescencia en la era digital: antropología de la socialización audiovisual

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http://hdl.handle.net/2183/24465
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Coleccións
- Teses de doutoramento [2191]
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Género y adolescencia en la era digital: antropología de la socialización audiovisualAutor(es)
Director(es)
Pena Castro, María JesúsGárate Castro, Luis Alberto
Tasset Carmona, Jose Luis (Titor)
Data
2019Resumo
[Resumo] As recentes innovacións comunicativas digitales deron lugar a novas experiencias
adolescentes e xuvenís. Estas adolescencias audiovisuales non son alleas á reprodución dos roles e
estereotipos de xénero, que son parte da desigualdade entre homes e mulleres. Podemos observar
isto no seu uso diferencial das redes sociais e os distintos dispositivos, ou ben nos seus gustos e
preferencias en relación a películas, series ou videoxogos. A súa participación na rede xerou o
fenómeno fan que supoñen os e as youtubers, que cos seus videos conseguiron grandes audiencias.
Estes novos ídolos reproducen boa parte dos estereotipos de xénero, tanto nos seus contidos como
nas estreitas relacións que estableceron co mercado. Como referentes de non ficción, estas estrelas
de YouTube pasaron a formar parte dos modelos de masculinidade e feminidade, modelos que
tamén ofrecen as grandes industrias culturais a través dos personaxes de ficción, sendo nas parellas
sentimentais onde máis notablemente reprodúcense estes estereotipos de xénero. Xa que logo, a
desigualdade e o machismo, a miúdo percibidos de forma confusa polos mozos e mozas, segue
estando moi presente na socialización dixital actual da adolescencia [Resumen] Las recientes innovaciones comunicativas digitales han dado lugar a nuevas experiencias
adolescentes y juveniles. Estas adolescencias audiovisuales no son ajenas a la reproducción de los
roles y estereotipos de género, que son parte de la desigualdad entre hombres y mujeres. Podemos
observar esto en su uso diferencial de las redes sociales y los distintos dispositivos, o bien en sus
gustos y preferencias en relación a películas, series o videojuegos. Su participación en la red ha
generado el fenómeno fan que suponen los y las youtubers, que con sus videos han conseguido
grandes audiencias. Estos nuevos ídolos reproducen buena parte de los estereotipos de género, tanto
en sus contenidos como en las estrechas relaciones que han establecido con el mercado. Como
referentes de no ficción, estas estrellas de YouTube han pasado a formar parte de los modelos de
masculinidad y feminidad, modelos que también ofrecen las grandes industrias culturales a través
de los personajes de ficción, siendo en las parejas sentimentales donde más notablemente se
reproducen estos estereotipos de género. Por tanto, la desigualdad y el machismo, a menudo percibidos de forma confusa por los y las jóvenes, sigue estando muy presente en la socialización
digital actual de la adolescencia. [Abstract] Recent digital communicative innovations have given place to new adolescent and youth
experiences. These audiovisual adolescence are no alien to the reproduction of gender roles and
stereotypes, which are part of the inequality between men and women. We can observe this in their
differential use of social networks and different devices, or in their likes and preferences in relation
to movies, TV series or videogames. Their participation in Internet has generated the fan
phenomenon that youtubers suppose, which have achieved large audiences with their videos. These
new idols reproduce a big part of gender stereotypes, both in their content and in their close
relationships that they have established with the market. As referents of non-fiction, these YouTube
stars have become part of the models of masculinity and femininity, models that also offer the big
cultural industries through fictional characters, being in the sentimental couples where gender
stereotypes are remarkably reproduced. Therefore, inequality and sexism, often confusedly
perceived by young people, is still very present in today's digital socialization of adolescence
Palabras chave
Adolescencia
Xénero
Antropoloxía
Tecnoloxías da información e comunicación
Contidos audiovisuais
Género
Antropología
Tecnología de la información y la comunicación
Contenidos audiovisuales
Adolescence
Gender
Anthropology
Information and communication technology
Audiovisual contents
Xénero
Antropoloxía
Tecnoloxías da información e comunicación
Contidos audiovisuais
Género
Antropología
Tecnología de la información y la comunicación
Contenidos audiovisuales
Adolescence
Gender
Anthropology
Information and communication technology
Audiovisual contents
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