Evaluación de la adquisición de habilidades quirúrgicas mediante el empleo de simuladores laparoscópicos
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/24429Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Evaluación de la adquisición de habilidades quirúrgicas mediante el empleo de simuladores laparoscópicosAutor(es)
Director(es)
Pértega-Díaz, SoniaData
2019Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da SaúdeDescrición
Traballo fin de mestrado (UDC.FCS). Asistencia e investigación sanitaria. Especialidade en investigación clínica. Curso 2018/2019.Resumo
[Resumen]
El desarrollo de la cirugía laparoscópica supuso un gran avance
tecnológico. Dicha técnica presenta los beneficios de la cirugía
mínimamente invasiva, menor riesgo de infección, menor dolor
postoperatorio o recuperación más temprana entre otros, pero no se
encuentra exenta de inconvenientes como son la pérdida de visión en 3D,
el efecto fulcro o la pérdida de la sensación táctil, que supone que sea
necesario la adquisición de nuevas habilidades por parte de los cirujanos.
Hay muchos simuladores, pero a día de hoy aún existen dudas acerca de
qué equipo es superior y más rentable para adquirir dichas habilidades.
Además no existe un programa de entrenamiento estandarizado, y tampoco
se conoce el impacto clínico que ocasiona dicho entrenamiento.
Objetivos: Con este trabajo se pretende determinar qué equipo de
simulación es mejor para la adquisición de habilidades y destrezas motoras
básicas en residentes de cirugía noveles y comparar dos escalas de
valoración.
Metodología: Ensayo clínico aleatorizado de grupos paralelos y controlado
con ciego simple. Se incluirán 32 aprendices quirúrgicos que hayan
participado en menos de 10 cirugías como cirujano principal. Los
participantes serán incluidos al grupo de entrenamiento con pelvitrainer o
con simulador de realidad virtual LapMentorTM. A los participantes de ambos
grupos se les realizarán una prueba pre y post-entrenamiento y se
evaluarán sus habilidades en ambos casos con dos escalas de valoración
deferentes [Abstract]
The laparoscopc surgery development was a very important technology
advance. This technique has the advantages of minimun invasive surgery,
such as lower risk of infection, lower pain postsurgery and earlier
recuperation, but it also has disadvantages like lose of 3D vision, fulcrum
effect or lose of haptic sensation, which implies that surgeons acquire new
skills. Nowadays there are many types of simulators, but there are still
doubts about which equipment is higher and more profitable to acquire
those abilities. Moreover, there is not a standaridized training program, and
the clinical impact caused by this training is not known.
Objectives: The aim of this work is to determine which laparoscopic
simulator is better for the acquisition of basic motor and surgical skills in
novice residents, and to compare two different rating scales.
Metodology: It will be a randomized clinical trial, of parallel groups and
controlled with single blind. 32 Surgical trainees who have participated in
less than ten surgeries as a principal surgeon will be included. Participants
will be included randomized into two grupos: the pelvitrainer training group
or in the virtual reality simulator laparoscopic group with LapMentorTM. Every
participants will be tested before and after training and their skills will be
assessed with two different rating scales. [Resumo]
O desenvolvemento da cirurxía laparoscópica foi un gran avance
tecnolóxico. Esta técnica presenta os beneficios da cirurxía mínimamente
invasiva, menor risco de infección, menor dor postoperatoria ou
recuperación previa entre outros, pero non sen os seus inconvenientes
como a perda de visión 3D, o efecto fulcro ou a perda de sensación táctil,
que asume que é necesaria a adquisición de novas habilidades por parte
dos cirurxiáns. Hai moitos simuladores, pero aínda hai dúbidas de que
equipos son superiores e máis rendibles para adquirir estas habilidades.
Ademais, non hai un programa de adestramento normalizado, nin o
coñecemento do impacto clínico causado por esa formación.
Obxectivos: Este traballo ten como obxectivo determinar que equipo de
simulación é mellor para a adquisición de habilidades e destrezas motrices
básicas en cirurxiáns noveles e comparar dúas escalas de avaliación.
Metodoloxía: Ensaio clínico randomizado, de grupos paralelos e
controlado con cego simple. Incluiranse 32 aprendices cirúrxicos que
participaron en menos de dez ciruxías como cirurxián principal. Os
participantes incluiranse no grupo de adestramento con pelvitrainer ou co
simulador de realidade virtual LapMentorTM. Os participantes de ambos
grupos realizarán un exame de pre- e post-adestramento e as súas
habilidades serán avaliadas nos dous casos con dúas escalas de
valoración diferentes.
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido