Mostrar o rexistro simple do ítem
La construcción naval en España en el siglo XX (1900-1975): vicisitudes y desafíos tecnológicos : el caso de Compañía Trasatlántica Española
dc.contributor.advisor | Iglesias Baniela, Santiago | |
dc.contributor.author | Díaz Lorenzo, Juan Carlos | |
dc.contributor.other | Universidade da Coruña. Departamento de Ciencias da Navegación e Enxeñería Mariña | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-04-17T17:47:01Z | |
dc.date.available | 2018-04-17T17:47:01Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2183/20548 | |
dc.description | Programa Oficial de Doutoramento en Enerxía e Propulsión Mariña. 5014P01 | es_ES |
dc.description.abstract | [Resumo] Os desafíos tecnolóxicos e tamén os éxitos da construción naval en España durante o século XX son o resultado dun longo e histórico proceso que tivo lugar en varias etapas, nas que a dependencia exterior foi unha das súas condicións máis significativas durante a primeira metade do século XX. Dada a súa posición de liderado no sector mundial, Inglaterra converteuse no principal provedor da industria naval e no caso español, tamén logrou unha maior presenza a través da participación en empresas de alto interese estratéxico, entre as que figura a Sociedade Española de Construción Naval, constituída no ano 1908. Logo do período de autarquía que seguiu á guerra civil española e da intervención do Estado, a industria naval e con ela a Mariña de Guerra así como a mercante, alcanzaron a maioría de idade a partir da década dos sesenta do século XX, converténdose nun excelente exportador de buques e nunha referencia mundial, cuxo exemplo mais significativo é o caso dos grandes petroleiros de ASTANO. Todo este proceso reflíctese claramente na existencia da Compañía Trasatlántica, unha empresa naval centenaria que afundiu a comezos do século XXI, na cal podemos ver perfectamente reflectidas todas as vicisitudes históricas que analizamos nesta tese. | es_ES |
dc.description.abstract | [Resumen] Los desafíos tecnológicos, y también los éxitos de la construcción naval en España durante el siglo XX, son el resultado de un dilatado proceso que ha conocido varias etapas, en las que la dependencia del exterior fue uno de sus condicionantes más significativos durante la primera mitad del siglo XX. Dada su posición de liderazgo en el sector mundial, Inglaterra se convirtió en el principal proveedor de la industria naval y en el caso español, además, logró una mayor presencia a través de su participación en empresas de elevado interés estratégico, entre las que figura la Sociedad Española de Construcción Naval, constituida en 1908. Tras el periodo de autarquía que siguió a la guerra civil y la intervención del Estado, la industria naval y con ella la Marina militar y la mercante alcanzaron su mayoría de edad en la década de los años sesenta, convirtiéndose incluso en exportadora de buques y un referente a nivel mundial en el caso de los grandes petroleros de ASTANO. Todo ese proceso queda claramente reflejado en la existencia de Trasatlántica, naviera centenaria que naufragó a comienzos del siglo XXI, en cuya existencia encontramos perfectamente reflejadas todas las vicisitudes históricas que analizamos en esta Tesis. | es_ES |
dc.description.abstract | [Abstract] Technological challenges, as well as the success of the shipbuilding industry in Spain during the 20th century, are the result of an extensive process that took place through several stages. Dependence on overseas markets was one of the major determining factors during the first half of this century. England, with its worldwide leadership in this sector, became the main supplier for the shipbuilding industry and, in Spain, it acquired an even major presence through shareholding in companies with high strategic presence such as 'Sociedad Española de Construcción Naval', founded in 1908. The Civil War led to a period of autarchy and public State intervention. The shipbuilding industry and the military and merchant navy achieved industrial maturity during the 1960s, exporting vessels and becoming a global benchmark as was the case with ASTANO's oil tankers. All this process was also reflected in another company - Trasatlántica - that subsequently went bankrupt in the early 21st century but in whose existence we find, throughout this period, all historical vicissitudes analysed in this Thesis. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.rights | Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido | es_ES |
dc.subject | Construcción naval-España-Historia | es_ES |
dc.subject | Compañía Trasatlántica Española-Historia | es_ES |
dc.subject | Marina mercante-España-Historia | es_ES |
dc.title | La construcción naval en España en el siglo XX (1900-1975): vicisitudes y desafíos tecnológicos : el caso de Compañía Trasatlántica Española | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | es_ES |
dc.rights.access | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.date.embargoEndDate | 2019-04-17 | |
dc.date.embargoLift | 2019-04-17 |
Ficheiros no ítem
Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)
-
Teses de doutoramento [2162]