La construcción naval en España en el siglo XX (1900-1975): vicisitudes y desafíos tecnológicos : el caso de Compañía Trasatlántica Española
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/20548Coleccións
- Teses de doutoramento [2162]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
La construcción naval en España en el siglo XX (1900-1975): vicisitudes y desafíos tecnológicos : el caso de Compañía Trasatlántica EspañolaAutor(es)
Director(es)
Iglesias Baniela, SantiagoData
2018Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Departamento de Ciencias da Navegación e Enxeñería MariñaResumo
[Resumo]
Os desafíos tecnolóxicos e tamén os éxitos da construción naval en España durante o século XX son o
resultado dun longo e histórico proceso que tivo lugar en varias etapas, nas que a dependencia exterior
foi unha das súas condicións máis significativas durante a primeira metade do século XX. Dada a súa
posición de liderado no sector mundial, Inglaterra converteuse no principal provedor da industria naval
e no caso español, tamén logrou unha maior presenza a través da participación en empresas de alto
interese estratéxico, entre as que figura a Sociedade Española de Construción Naval, constituída no ano
1908.
Logo do período de autarquía que seguiu á guerra civil española e da intervención do Estado, a industria
naval e con ela a Mariña de Guerra así como a mercante, alcanzaron a maioría de idade a partir da década
dos sesenta do século XX, converténdose nun excelente exportador de buques e nunha referencia
mundial, cuxo exemplo mais significativo é o caso dos grandes petroleiros de ASTANO. Todo este
proceso reflíctese claramente na existencia da Compañía Trasatlántica, unha empresa naval centenaria
que afundiu a comezos do século XXI, na cal podemos ver perfectamente reflectidas todas as vicisitudes históricas que analizamos nesta tese. [Resumen]
Los desafíos tecnológicos, y también los éxitos de la construcción naval en España durante el
siglo XX, son el resultado de un dilatado proceso que ha conocido varias etapas, en las que la
dependencia del exterior fue uno de sus condicionantes más significativos durante la primera mitad del
siglo XX. Dada su posición de liderazgo en el sector mundial, Inglaterra se convirtió en el principal
proveedor de la industria naval y en el caso español, además, logró una mayor presencia a través de su
participación en empresas de elevado interés estratégico, entre las que figura la Sociedad Española de
Construcción Naval, constituida en 1908.
Tras el periodo de autarquía que siguió a la guerra civil y la intervención del Estado, la industria
naval y con ella la Marina militar y la mercante alcanzaron su mayoría de edad en la década de los años
sesenta, convirtiéndose incluso en exportadora de buques y un referente a nivel mundial en el caso de
los grandes petroleros de ASTANO. Todo ese proceso queda claramente reflejado en la existencia de
Trasatlántica, naviera centenaria que naufragó a comienzos del siglo XXI, en cuya existencia
encontramos perfectamente reflejadas todas las vicisitudes históricas que analizamos en esta Tesis. [Abstract]
Technological challenges, as well as the success of the shipbuilding industry in Spain during the 20th
century, are the result of an extensive process that took place through several stages. Dependence on
overseas markets was one of the major determining factors during the first half of this century. England,
with its worldwide leadership in this sector, became the main supplier for the shipbuilding industry and,
in Spain, it acquired an even major presence through shareholding in companies with high strategic
presence such as 'Sociedad Española de Construcción Naval', founded in 1908.
The Civil War led to a period of autarchy and public State intervention. The shipbuilding industry and
the military and merchant navy achieved industrial maturity during the 1960s, exporting vessels and
becoming a global benchmark as was the case with ASTANO's oil tankers. All this process was also
reflected in another company - Trasatlántica - that subsequently went bankrupt in the early 21st century
but in whose existence we find, throughout this period, all historical vicissitudes analysed in this Thesis.
Palabras chave
Construcción naval-España-Historia
Compañía Trasatlántica Española-Historia
Marina mercante-España-Historia
Compañía Trasatlántica Española-Historia
Marina mercante-España-Historia
Descrición
Programa Oficial de Doutoramento en Enerxía e Propulsión Mariña. 5014P01
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido