Análisis de la eficacia y la eficiencia del proceso de implantación de infraestructuras de transporte en Galicia: Incidencia de la rentabilidad social
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/19321Coleccións
- Teses de doutoramento [2163]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Análisis de la eficacia y la eficiencia del proceso de implantación de infraestructuras de transporte en Galicia: Incidencia de la rentabilidad socialAutor(es)
Director(es)
Nárdiz Ortiz, CarlosPeña Pereda, Felipe
Data
2017Centro/Dpto/Entidade
Programa Oficial de Doutoramento en Plans e Proxectos. Do Territorio á CidadeResumo
[Resumen]
Ante el debate social que han generado últimamente algunas obras públicas, se
plantea un análisis de la red viaria gallega desde la perspectiva de la eficiencia. En esta
tesis, a través del estudio de los vínculos de la obra pública y el interés general, se
concluye que, cuanto mayor sea el número de parámetros utilizados para evaluar una
actuación, mayor será el grado de discrecionalidad, pues será mas fácil justificar
cualquiera de las soluciones posibles.
La segunda conclusión, después de analizar las decisiones adoptadas en la red viaria
gallega, tanto desde una perspectiva histórica, como casos concretos representativos,
es que las decisiones que adoptamos en las obras públicas en general, y en las
carreteras en particular, no sólo dependen de un sistema de evaluación paramétrico,
sino que están determinadas por la estructura jerárquica del grupo que adopta la
decisión. Sólo se podrán tomar decisiones que no modifiquen el orden jerárquico, para
que no sean bloqueadas por los miembros del grupo que pierdan jerarquía. Según sea
la estructura jerárquica se adoptaría una u otra decisión. [Resumo]
Ante o debate social que xeraron últimamente algunhas obras públicas, propónse unha
análise da rede viaria galega desde a perspectiva da eficiencia. Nesta tese, a través do
estudo das ligazóns entre a obra pública e o interese xeral, conclúese que, cuanto
maior sexa o número de parámetros empregados para evaluar unha actuación, maior
será o grao de discrecionalidade, pois será máis fácil xustificar cualquera das solucións
posibles.
A segunda conclusión, despois da análise das decisións adoptadas na rede viaria
galega, tanto desde unha perspectiva histórica, como casos concretos representativos,
é que as decisións que adoptamos nas obras públicas en xeral, e nas estradas en
particular, non só dependen dun sistema de evaluación paramétrico, senón que están
determinadas pola estrutura xerárquica do grupo que adopta a decisión. Só se poderán
tomar decisións que non modifiquen a orde xerarquía, para que non sexan bloqueadas
polos membros do grupo que perdan xerarquía. Segundo sexa a estrutura xerárquica
adoptaríase unha ou outra decisión. [Abstract]
Due to the social debate that some public constructions have recently generated, it is
suggested to conduct an analysis of the Galician network from an efficiency
perspective. In this thesis, throughout the study of the public construction bonds and
the general interest, it is concluded that, the greater the number of parameters used
to evaluate a performance, the greater the degree of discretion. Thus, it will be easier
to justify any of the possible solutions.
After analyzing the adopted decisions in the Galician transportation network, the
second conclusion, from a historical perspective and specific representative cases, is
that the decisions we adopted in public construction in general, and in roads, in
particular, not only they depend on a parametric evaluation system, but also they are
determined by the hierarchical structure of the group that adopts the decision. Only
decisions that do not change the hierarchical order can be made so that they are not
blocked by members of the group that lose hierarchy. Depending on the hierarchical
structure, one or another decision would be adopted.
Palabras chave
Obras públicas-Evaluación
Carreteras-Derecho-Galicia-Legislación
Carreteras-Diseño y construcción-Galicia
Interés público-Derecho-Legislación
Carreteras-Derecho-Galicia-Legislación
Carreteras-Diseño y construcción-Galicia
Interés público-Derecho-Legislación
Descrición
Programa Oficial de Doutoramento en Plans e Proxectos. Do Territorio á Cidade. 552V01
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido