ListarGrupos de investigación por tema "Textual criticism and editing"
Mostrando ítems 1-12 de 12
-
A expresión cantada da Nación: historia do Himno Galego
(Fundación Bautista Alvarez de Estudos Nacionalistas, 2008)[Resumo] Percurso histórico-textual pola historia do himno galego, como fundamental sinal de manifestación identitaria da nación galega. -
Apostilas ao texto da cantiga “Don Beeito, ome duro” [B 1464, V 1074] de Joan Airas de Santiago
(Seminario de Estudios Medievales y Renacentistas, 2014)[Resumo]Neste artigo realízase unha nova edición da coñecida cantiga escarniña “Don Beeito, ome duro”, do trobador Joan Airas de Santiago, con importantes innovacións ecdóticas, firmemente asentadas na lectura fiel dos ... -
De Breogán aos Pinos. O texto do Himno Galego
(Laiovento, 2007)[Resumo]Estudo do proceso histórico que conduciu ao nacemento e consolidación do poema “Os Pinos” de Eduardo Pondal (1890) como himno galego oficializado modernamente (1982). A partir da transcrición de todos os manuscritos ... -
Elementos para unha revisión textual das cantigas trobadorescas: sobre a segmentación de <o> e <a>
(Universidade de Santigo, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico, 2014)[Abstract]The frequent occurrence of the (sometimes fronted) de¬sinence <-a> and <-o> in numerous linguistic elements of Galician-Portuguese increases the interpretative potential of these vowels, which may vary in function ... -
Erros dos copistas, lapsos dos editores (o pronome “che” e a cantiga B 1584 / V 1116 de Afonso Eanes do Coton
(Sociedad de Estudios Medievales y Renacentistas, 2012)[Resumo] Neste traballo realízase o estudo sistemático e global (en todo o corpus trobadoresco profano) do repetido erro e/ou lapso dos copistas <ch>/<m>, coa conseguinte proposta de novas lecturas para diversas pasaxes ... -
Himno. Historia, texto e música
(Consello da Cultura Galega, 2007)[Resumo] Estudo socio-histórico do proceso de nacemento, expansión e consolidación do poema “Os Pinos” de Eduardo Pondal, coa música de Pascual Veiga, como himno galego, en directa competencia con outras propostas hímnicas. ... -
Normas de edición para a poesía trobadoresca galego-portuguesa
(Universidade da Coruña. Servizo de Publicacións, 2007)[Resumo]Exposición pormenorizada das Normas de Edición para a poesía trobadoresca galego-portuguesa, a partir dos debates e decisións acordadas no Coloquio da Illa de San Simón (2006) polos máis importantes especialistas ... -
O subcorpus das cantigas de “cavaleiros” no cancioneiro profano galego-português. Notas linguístico-editoriais
(Atelie Editorial, 2012)[Resumo] Neste capítulo realiza-se uma revisão com olhos críticos do texto das quarenta e quatro cantigas trovadorescas em que se regista a voz “cavaleiro”. Para este objectivo faz-se um levantamento dos diversos problemas ... -
Os hapax como problema e como solución. Sobre a cantiga 493/18,11 [B 495/V 78] de Afonso X
(Universidade de Santiago. Servizo de Publicacións, 2010)[Resumo]Aproximación crítica ao problema dos hapax no corpus da lírica profana galego-portuguesa, con revisión de varias formas (problemáticas) que agora se revelan erradas após a relectura crítica dos manuscritos e unha ... -
Os himnos nacionais (entre a Galiza e o Brasil). Sobre a fortuna textual do Himno Galego
(De Letras/EdUERJ, 2009)[Resumo]Após unha proximación histórica ao nacemento dos himnos galego e brasileiro, que comparten algúns trazos comúns no relativo á súa orixe e condición, analízase o proceso de entropía textual sufrido polo himno galego ... -
Sobre a edição dos textos trovadorescos galego-portugueses. Novamente Meendinho
(Universitá di Roma, 2007)[Resumo]O presente contributo pretende pôr em relevo alguns dos mais importantes problemas de edição que, após cem anos de investigação sobre o trovadorismo galego-português, ainda se presentam ao estudioso que se enfrenta ... -
Sobre a partícula “ca” no corpus da lírica profana galego-portuguesa: integridade formal vs. elisión
(Associação Internacional de Lusitanistas / Através Editora, 2012)[Resumo]A partir da teoría expresada por Cunha nos seus traballos de carácter métrico sobre a imposibilidade de elisión (e/ou sinalefa) na conxunción multifuncional “ca” (e tamén “que” e “se”) na lírica profana galego-portuguesa, ...