Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorBlanco Martínez, Alfredo
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e Didácticaes_ES
dc.date.accessioned2016-09-16T14:27:11Z
dc.date.available2016-09-16T14:27:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/17300
dc.descriptionPrograma Oficial de Doutoramento en Equidade e Innovación en Educación. 5016V01es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Posibilidades educativas del teatro El presente estudio intenta averiguar cómo el profesorado integra y emplea el teatro como recurso educativo en la materia de Lengua castellana y Literatura en las aulas de Educación Secundaria Obligatoria y/o Postobligatoria. Asimismo, diferenciamos dos aspectos del estudio: la enseñanza de contenidos vinculados al currículum oficial de la asignatura de Lengua Castellana y Literatura, y la utilización del teatro al servicio de esta tarea educativa. Para ello, se ha utilizado una metodología de investigación mixta. Por un lado, la indagación cualitativa y, más concretamente, la estrategia metodológica de estudio de caso, nos ha aproximado a tres docentes de Secundaria y Bachillerato que emplean el teatro en su práctica profesional. Por su parte, la indagación cuantitativa ha contribuido en el estudio de la percepción del alumnado sobre el uso del teatro en el aula. En esta ocasión, las técnicas empleadas para la recogida de datos han sido las siguientes: la observación, la entrevista, el análisis de documentos y el cuestionario. Para el análisis de los datos hemos seguido un enfoque sistemático de análisis que se centra en los siguientes procesos: reducción de los datos, exposición de los datos y las conclusiones de los datos y su verificación. También, cabe señalar que hemos seguido un proceso de codificación y análisis y, como resultado, hemos obtenido un sistema de dimensiones y categorías que nos describe la práctica docente y las posibilidades educativas del teatro. Finalmente, como conclusiones más destacadas subrayamos la necesidad de incorporar el teatro al contexto educativo formal para mejorar el proceso de enseñanzaaprendizaje de los estudiantes, así como para enriquecer la actuación docente.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Posibilidades educativas do teatro O presente estudo intenta indagar como o profesorado integra e emprega o teatro como recurso educativo na materia de Lingua Castelá e Literatura nas aulas de Educación Secundaria Obrigatoria e/ou Postobrigatoria. Así mesmo, diferenciamos dous aspectos do estudo: o ensino de contidos vinculados ao currículo oficial da materia de Lingua Castelá e Literatura, e a utilización do teatro ao servizo desta tarefa educativa. Para isto, utilizouse unha metodoloxía de investigación mixta. Por un lado, a indagación cualitativa e, máis concretamente, a estratexia metodolóxica de estudo de caso, aproximounos a tres docentes de Secundaria e Bacharelato que empregan o teatro na súa práctica profesional. Pola súa parte, a indagación cuantitativa contribuíu no estudo da percepción do alumnado sobre o uso do teatro na aula. Nesta ocasión, as técnicas empregadas para a recollida de datos foron as seguintes: a observación, a entrevista, a análise de documentos e o cuestionario. Para a análise dos datos seguimos un enfoque sistemático de análise que se centra nos seguintes procesos: redución dos datos, exposición dos datos e as conclusións dos datos e a súa verificación. Tamén, cómpre sinalar que seguimos un proceso de codificación e análise e, como resultado, obtivemos un sistema de dimensións e categorías que nos describe a práctica docente e as posibilidades educativas do teatro. Finalmente, como conclusións máis destacadas subliñamos a necesidade de incorporar o teatro ao contexto educativo formal para mellorar o proceso de ensinoaprendizaxe do estudantado, así como para enriquecer a actuación docente.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Possibilidades educativas do teatro O presente estudo pretende averiguar como os professores integram e utilizam o teatro como recurso educativo na disciplina de Língua Castelhana e Literatura nas aulas do Ensino Secundário Obrigatório e/ou Pós-obrigatório. Assim, distinguimos dois aspetos do estudo: o ensino de conteúdos vinculados ao curriculum/currículo oficial da disciplina de Língua Castelhana e Literatura e a utilização do teatro ao serviço da sua aprendizagem. Para tal, utilizou-se uma metodologia de investigação mista. Por um lado, a investigação qualitativa e, mais concretamente, a estratégia metodológica de estudo de caso, aproximou-nos de três docentes da Secundária e do Bacharelato que usam o teatro na sua prática profissional. Por outo lado, a investigação quantitativa contribuiu para o estudo da perceção dos alunos sobre o uso do teatro na aula. Assim, as técnicas utilizadas para a recolha de dados foram as seguintes: a observação, a entrevista, a análise documental e o questionário. Para a análise dos dados seguimos uma abordagem sistemática de análise que se centra nos seguintes processos: redução, exposição e conclusão dos dados e sua verificação. De salientar, ainda, que seguimos um processo de codificação e análise e, como resultado, obtivemos um sistema de dimensões e categorias que nos descreve a prática docente e as possibilidades educacionais do teatro. Finalmente, de entre as conclusões, destacamos a necessidade de incorporar o teatro no contexto educativo formal para melhorar o processo de ensino-aprendizagem dos estudantes, bem como para enriquecer o desempenho do docente de teatro.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Educational possibilities of theatre This study is intended to explore the integration and use of theatre as learning resource in Spanish Language and Literature courses in compulsory and noncompulsory stages of Secondary Education. Two main aspects have been differentiated, namely, the teaching of contents included in the prescribed curriculum for the abovementioned courses, and the use of theatre for this purpose. A mixed methodology has been applied. On the one side, following qualitative inquiry – and, more precisely, the case study research method –, we have been in contact with three high-school teachers who use drama in lessons. On the other side, quantitative methods of enquiry have been useful to get to know the student perceptions of learning through theatre. Here, the data collection techniques have been observation, interview, document analysis and survey. Data have been analysed following a systematic approach which includes data reduction, data report, data conclusions and verification. After encoding and analysis of results, a system of dimensions and categories describing teaching and the educational possibilities of theatre has been obtained. The most valid conclusion to be drawn from our study is the necessity of incorporating theatre into formal education to improve student achievement, and to enrich teaching and learning.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenidoes_ES
dc.subjectTeatro-Estudio y enseñanza (Secundaria)-Material didácticoes_ES
dc.subjectTeatro en educaciónes_ES
dc.subjectLiteratura española-Estudio y enseñanza (Secundaria)es_ES
dc.subjectEspañol (Lengua)-Estudio y enseñanza (Secundaria)es_ES
dc.subjectMetodología mixtaes_ES
dc.subjectFormación docentees_ES
dc.subjectLengua castellana y Literaturaes_ES
dc.titlePosibilidades educativas del teatroes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem