Posibilidades educativas del teatro
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/17300Colecciones
- Teses de doutoramento [2152]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemTítulo
Posibilidades educativas del teatroAutor(es)
Fecha
2016Centro/Dpto/Entidad
Universidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e DidácticaResumen
[Resumen]
Posibilidades educativas del teatro
El presente estudio intenta averiguar cómo el profesorado integra y emplea el
teatro como recurso educativo en la materia de Lengua castellana y Literatura en las
aulas de Educación Secundaria Obligatoria y/o Postobligatoria. Asimismo,
diferenciamos dos aspectos del estudio: la enseñanza de contenidos vinculados al
currículum oficial de la asignatura de Lengua Castellana y Literatura, y la utilización del
teatro al servicio de esta tarea educativa.
Para ello, se ha utilizado una metodología de investigación mixta. Por un lado, la
indagación cualitativa y, más concretamente, la estrategia metodológica de estudio de
caso, nos ha aproximado a tres docentes de Secundaria y Bachillerato que emplean el
teatro en su práctica profesional. Por su parte, la indagación cuantitativa ha contribuido
en el estudio de la percepción del alumnado sobre el uso del teatro en el aula. En esta
ocasión, las técnicas empleadas para la recogida de datos han sido las siguientes: la
observación, la entrevista, el análisis de documentos y el cuestionario.
Para el análisis de los datos hemos seguido un enfoque sistemático de análisis
que se centra en los siguientes procesos: reducción de los datos, exposición de los datos
y las conclusiones de los datos y su verificación. También, cabe señalar que hemos
seguido un proceso de codificación y análisis y, como resultado, hemos obtenido un
sistema de dimensiones y categorías que nos describe la práctica docente y las
posibilidades educativas del teatro.
Finalmente, como conclusiones más destacadas subrayamos la necesidad de
incorporar el teatro al contexto educativo formal para mejorar el proceso de enseñanzaaprendizaje
de los estudiantes, así como para enriquecer la actuación docente. [Resumo]
Posibilidades educativas do teatro
O presente estudo intenta indagar como o profesorado integra e emprega o teatro
como recurso educativo na materia de Lingua Castelá e Literatura nas aulas de
Educación Secundaria Obrigatoria e/ou Postobrigatoria. Así mesmo, diferenciamos
dous aspectos do estudo: o ensino de contidos vinculados ao currículo oficial da materia
de Lingua Castelá e Literatura, e a utilización do teatro ao servizo desta tarefa
educativa.
Para isto, utilizouse unha metodoloxía de investigación mixta. Por un lado, a
indagación cualitativa e, máis concretamente, a estratexia metodolóxica de estudo de
caso, aproximounos a tres docentes de Secundaria e Bacharelato que empregan o teatro
na súa práctica profesional. Pola súa parte, a indagación cuantitativa contribuíu no
estudo da percepción do alumnado sobre o uso do teatro na aula. Nesta ocasión, as
técnicas empregadas para a recollida de datos foron as seguintes: a observación, a
entrevista, a análise de documentos e o cuestionario.
Para a análise dos datos seguimos un enfoque sistemático de análise que se
centra nos seguintes procesos: redución dos datos, exposición dos datos e as conclusións
dos datos e a súa verificación. Tamén, cómpre sinalar que seguimos un proceso de
codificación e análise e, como resultado, obtivemos un sistema de dimensións e
categorías que nos describe a práctica docente e as posibilidades educativas do teatro.
Finalmente, como conclusións máis destacadas subliñamos a necesidade de
incorporar o teatro ao contexto educativo formal para mellorar o proceso de ensinoaprendizaxe
do estudantado, así como para enriquecer a actuación docente. [Resumo]
Possibilidades educativas do teatro
O presente estudo pretende averiguar como os professores integram e utilizam o
teatro como recurso educativo na disciplina de Língua Castelhana e Literatura nas aulas
do Ensino Secundário Obrigatório e/ou Pós-obrigatório. Assim, distinguimos dois
aspetos do estudo: o ensino de conteúdos vinculados ao curriculum/currículo oficial da
disciplina de Língua Castelhana e Literatura e a utilização do teatro ao serviço da sua
aprendizagem.
Para tal, utilizou-se uma metodologia de investigação mista. Por um lado, a
investigação qualitativa e, mais concretamente, a estratégia metodológica de estudo de
caso, aproximou-nos de três docentes da Secundária e do Bacharelato que usam o teatro
na sua prática profissional. Por outo lado, a investigação quantitativa contribuiu para o
estudo da perceção dos alunos sobre o uso do teatro na aula. Assim, as técnicas
utilizadas para a recolha de dados foram as seguintes: a observação, a entrevista, a
análise documental e o questionário.
Para a análise dos dados seguimos uma abordagem sistemática de análise que se
centra nos seguintes processos: redução, exposição e conclusão dos dados e sua
verificação. De salientar, ainda, que seguimos um processo de codificação e análise e,
como resultado, obtivemos um sistema de dimensões e categorias que nos descreve a
prática docente e as possibilidades educacionais do teatro.
Finalmente, de entre as conclusões, destacamos a necessidade de incorporar o
teatro no contexto educativo formal para melhorar o processo de ensino-aprendizagem
dos estudantes, bem como para enriquecer o desempenho do docente de teatro. [Abstract]
Educational possibilities of theatre
This study is intended to explore the integration and use of theatre as learning
resource in Spanish Language and Literature courses in compulsory and noncompulsory
stages of Secondary Education. Two main aspects have been differentiated,
namely, the teaching of contents included in the prescribed curriculum for the
abovementioned courses, and the use of theatre for this purpose.
A mixed methodology has been applied. On the one side, following qualitative
inquiry – and, more precisely, the case study research method –, we have been in
contact with three high-school teachers who use drama in lessons. On the other side,
quantitative methods of enquiry have been useful to get to know the student perceptions
of learning through theatre. Here, the data collection techniques have been observation,
interview, document analysis and survey.
Data have been analysed following a systematic approach which includes data
reduction, data report, data conclusions and verification. After encoding and analysis of
results, a system of dimensions and categories describing teaching and the educational
possibilities of theatre has been obtained.
The most valid conclusion to be drawn from our study is the necessity of
incorporating theatre into formal education to improve student achievement, and to
enrich teaching and learning.
Palabras clave
Teatro-Estudio y enseñanza (Secundaria)-Material didáctico
Teatro en educación
Literatura española-Estudio y enseñanza (Secundaria)
Español (Lengua)-Estudio y enseñanza (Secundaria)
Metodología mixta
Formación docente
Lengua castellana y Literatura
Teatro en educación
Literatura española-Estudio y enseñanza (Secundaria)
Español (Lengua)-Estudio y enseñanza (Secundaria)
Metodología mixta
Formación docente
Lengua castellana y Literatura
Descripción
Programa Oficial de Doutoramento en Equidade e Innovación en Educación. 5016V01
Derechos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido