Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorBiscainho-Fernandes, Carlos-Caetano
dc.date.accessioned2016-02-12T07:51:04Z
dc.date.available2016-02-12T07:51:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationBiscainho Fernandes, Carlos Caetano. Jenaro Marinhas del Valle e o papel do público no estabelecemento dun teatro nacional. En Novas achegas ao estudo da cultura galega II : enfoques socio-históricos e lingüístico-literarios : actas do 7º Congreso da Asociación Internacional de Estudos Galegos: 243-252. A Coruña : Universidade da Coruña, 2012es_ES
dc.identifier.isbn978-84-9749-517-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/16043
dc.description.abstract[Resumo]As características específicas do feito dramático fan do teatro un xénero especialmente interesante nos procesos de recuperación e consolidación dun sistema cultural autónomo. No primeiro e último cuarteis do século XX, o teatro en lingua galega viviu dous momentos de renacer; renacemento que se enmarcaba nun movemento global de reivindicación e defensa da cultura galega. O galeguista coruñés Jenaro Marinhas del Valle (1908-1999) foi testemuña privilexiada de ambos os dous momentos e, para alén de asinar os seus propios textos dramáticos, forneceu as súas reflexións e textos teóricos á volta do feito escénico. Nestes ensaios, Marinhas pon en destaque a necesidade de non virar as costas ao público se se quere alcanzar a consolidar un teatro autónomo inserido nunha cultura propia non subsidiaria. Igualmente, chama a atención sobre a relevancia da lingua como elemento caracterizador dunha dramaturxia diferenciada. Nesta comunicación focaranse as ideas de Marinhas á volta da función do público no proceso de configuración dun teatro nacional galego e poranse en relación esas ideas do dramaturgo coruñés coas vigorantes nos diferentes estadios da configuración do sistema teatral galego —e, por extensión, cultural— que el viviu en primeira persoa.es_ES
dc.description.abstract[Abstract]The specific characteristics of drama make theatre an interesting genre specially in the processes of recovery and consolidation of a cultural autonomous system. In the first and last quarters of the 20th century, the theatre in Galician language experienced two revivals. They were framed by a global movement of recovery and defence of the Galician culture. The Galician nationalist from A Coruña, Jenaro Marinhas del Valle (1908-1999), was a privileged witness of both moments. Besides publishing his own dramatic texts, he also wrote essays and theoretical texts about the revival of the scenic arts. In these essays, Marinhas highlights the need to consider the audience, if the intention is to consolidate an autonomous theatre inserted in an own, not subsidiary culture. Equally, he pays attention to the relevance of the language as the characteristic element of a differentiated dramaturgy. In this paper, Marinhas’ ideas will be approached regarding the function of the audience in the process of configuration of a national Galician theatre. The playwright’s ideas will be contrasted with the ideas in force during the different stages of the configuration of the drama and the cultural system in Galicia, that he witnessed.es_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.publisherUniversidade da Coruñaes_ES
dc.subjectMarinhas del Valle, Jenaroes_ES
dc.subjectTeatro galegoes_ES
dc.subjectConstrucción nacionales_ES
dc.subjectSistema teatrales_ES
dc.subjectPúblicoes_ES
dc.subjectGalician dramaes_ES
dc.subjectNation-buildinges_ES
dc.subjectTheatrical systemes_ES
dc.subjectAudiencees_ES
dc.titleJenaro Marinhas del Valle e o papel do público no estabelecemento dun teatro nacionales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem