Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorTorres Santomé, Jurjo, 1951-
dc.contributor.authorFreire Patacho, Pedro Manuel
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e Didácticaes_ES
dc.date.accessioned2016-01-22T16:44:39Z
dc.date.available2016-01-22T16:44:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/15921
dc.description.abstract[Resumo] O principal objetivo deste trabalho é investigar a participação das famílias na educação escolar num contexto de descentralização e autonomia das instituições educativas. Numa primeira parte que é sobretudo dedicada à reflexão teórica, procuramos situar a temática no âmbito do desenvolvimento dos sistemas educativos nacionais e daquilo que são as perspectivas contemporâneas no campo da relação escola-família. Com estas lentes conceptuais, das quais se destaca a participação democrática nas escolas e a sua relação com a justiça social, apresentamos dois estudos de caso, e a respectiva fundamentação metodológica, realizados em dois contextos educativos com boa reputação nas comunidades em que se inserem, mas bastante distintos relativamente às variáveis sociodemográficas de contexto. A observação dos contextos, a análise de diversos documentos institucionais, a aplicação de questionários a 438 pais e mães, e a 122 professores e professoras, bem como a realização de 22 entrevistas a diversos actores escolares, permitiram-nos compreender como acontece o envolvimento e a participação das famílias e da comunidade na vida escolar. A representação dos casos que construímos aponta para um paradoxo entre o discurso e a prática da participação das famílias e sugere a necessidade de mais autonomia para as escolas e de intervenções na formação de professores e professoras.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] O principal obxectivo deste traballo é investigar a participación das familias na educación escolar nun contexto de descentralización e autonomía das institucións educativas. Nunha primeira parte que é sobre todo dedicada á reflexión teórica, buscamos situar a temática no ámbito do desenvolvemento dos sistemas educativos nacionais e do que son as perspectivas contemporáneas no campo da relación escolafamilia. Con estas lentes conceptuais, das que destaca a participación democrática nas escolas ea súa relación coa xustiza social, presentamos dous casos de estudo, ea súa fundamentación metodolóxica, realizados en dous contextos educativos con boa reputación nas comunidades en que se inseren, pero moi distintos en relación coas variables sociodemográficas emerxente. A observación, a análise de diversos documentos institucionais, a aplicación de cuestionarios a 438 pais e nais, ea 122 profesores e profesoras, así como a realización de 22 entrevistas a diversos actores escolares, permitiron-nos comprender como acontece a implicación ea participación das familias e da comunidade na vida escolar. A representación dos casos que construímos apunta a un paradoxo entre o discurso ea práctica da participación das familias e suxire a necesidade de máis autonomía para as escolas e de intervencións na formación de profesores e profesoras.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] El objetivo principal de este estudio es investigar la participación de las familias en la educación escolar en un contexto de descentralización y la autonomía de las instituciones educativas. En la primera parte, que se dedica principalmente a la reflexión teórica, tratamos de colocar el tema en el desarrollo de los sistemas nacionales de educación y en las perspectivas contemporáneas sobre el campo de la relación escuela-familia. Con estas lentes conceptuales, de las cuales se destaca la participación democrática en las escuelas y su relación con la justicia social, se presentan dos estudios de caso, y su fundamento metodológico, llevados a cabo en dos entornos educativos con buena reputación en las comunidades en las que operan, pero muy diferentes en relación a las variables sociodemográficas de contexto. La observación, el análisis de diversos documentos institucionales, la aplicación de cuestionarios a 438 padres y madres, y a 122 profesores y profesoras, así como la realización de 22 entrevistas con diversos actores de la escuela, nos permitió entender como es la implicación y participación de las familias y la comunidad en la vida escolar. La representación de los casos que hemos construido apunta a una paradoja entre el discurso y la práctica de la participación de las familias y sugiere la necesidad de una mayor autonomía para las escuelas, así como una intervención en la formación del profesorado.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] The aim of this study is to investigate the participation of families in school life within a context of decentralization and autonomy of schools. The first part of the study is mainly devoted to theoretical reflection. We try to place the theme in the development of the national education systems as well as in the contemporary perspectives on school-family relationship. With these conceptual lenses, particularly democratic participation in schools and its relationship to social justice, we present two case studies, and its methodological foundation, carried out in two educational settings with good reputation in the communities in which they operate, but very different in relation to sociodemographic variables of context. The observation, the analysis of various institutional documents, the application of questionnaires to 438 parents, and 122 teachers, as well as 22 interviews conducted with various school actors, enabled us to understand how is the involvement and participation of families and the community in school life. The representation of the cases we have built points to a paradox between the discourse and practice of participation of families and suggests the need for more autonomy for schools and interventions in teacher education.es_ES
dc.language.isopores_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenidoes_ES
dc.subjectFamilia y escuelaes_ES
dc.subjectPadres e hijoses_ES
dc.subjectSociología de la educación-Españaes_ES
dc.subjectEducación familiares_ES
dc.subjectSistemas de enseñanza-España-Evaluaciónes_ES
dc.titleEducaçao escolar e participaçao das famílias num contexto de descentralizaçao e autonomia das instituiçoes escolareses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem