Educaçao escolar e participaçao das famílias num contexto de descentralizaçao e autonomia das instituiçoes escolares

Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/15921Coleccións
- Teses de doutoramento [2227]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Educaçao escolar e participaçao das famílias num contexto de descentralizaçao e autonomia das instituiçoes escolaresAutor(es)
Director(es)
Torres Santomé, Jurjo, 1951-Data
2015Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e DidácticaResumo
[Resumo]
O principal objetivo deste trabalho é investigar a participação das famílias na
educação escolar num contexto de descentralização e autonomia das instituições
educativas. Numa primeira parte que é sobretudo dedicada à reflexão teórica,
procuramos situar a temática no âmbito do desenvolvimento dos sistemas educativos
nacionais e daquilo que são as perspectivas contemporâneas no campo da relação
escola-família. Com estas lentes conceptuais, das quais se destaca a participação
democrática nas escolas e a sua relação com a justiça social, apresentamos dois
estudos de caso, e a respectiva fundamentação metodológica, realizados em dois
contextos educativos com boa reputação nas comunidades em que se inserem, mas
bastante distintos relativamente às variáveis sociodemográficas de contexto. A
observação dos contextos, a análise de diversos documentos institucionais, a aplicação
de questionários a 438 pais e mães, e a 122 professores e professoras, bem como a
realização de 22 entrevistas a diversos actores escolares, permitiram-nos compreender
como acontece o envolvimento e a participação das famílias e da comunidade na vida
escolar. A representação dos casos que construímos aponta para um paradoxo entre o
discurso e a prática da participação das famílias e sugere a necessidade de mais
autonomia para as escolas e de intervenções na formação de professores e professoras. [Resumo]
O principal obxectivo deste traballo é investigar a participación das familias na
educación escolar nun contexto de descentralización e autonomía das institucións
educativas. Nunha primeira parte que é sobre todo dedicada á reflexión teórica,
buscamos situar a temática no ámbito do desenvolvemento dos sistemas educativos
nacionais e do que son as perspectivas contemporáneas no campo da relación escolafamilia.
Con estas lentes conceptuais, das que destaca a participación democrática nas
escolas ea súa relación coa xustiza social, presentamos dous casos de estudo, ea súa
fundamentación metodolóxica, realizados en dous contextos educativos con boa
reputación nas comunidades en que se inseren, pero moi distintos en relación coas variables sociodemográficas emerxente. A observación, a análise de diversos
documentos institucionais, a aplicación de cuestionarios a 438 pais e nais, ea 122
profesores e profesoras, así como a realización de 22 entrevistas a diversos actores
escolares, permitiron-nos comprender como acontece a implicación ea participación
das familias e da comunidade na vida escolar. A representación dos casos que
construímos apunta a un paradoxo entre o discurso ea práctica da participación das
familias e suxire a necesidade de máis autonomía para as escolas e de intervencións
na formación de profesores e profesoras. [Resumen]
El objetivo principal de este estudio es investigar la participación de las familias en la
educación escolar en un contexto de descentralización y la autonomía de las
instituciones educativas. En la primera parte, que se dedica principalmente a la
reflexión teórica, tratamos de colocar el tema en el desarrollo de los sistemas
nacionales de educación y en las perspectivas contemporáneas sobre el campo de la
relación escuela-familia. Con estas lentes conceptuales, de las cuales se destaca la
participación democrática en las escuelas y su relación con la justicia social, se
presentan dos estudios de caso, y su fundamento metodológico, llevados a cabo en
dos entornos educativos con buena reputación en las comunidades en las que operan,
pero muy diferentes en relación a las variables sociodemográficas de contexto. La
observación, el análisis de diversos documentos institucionales, la aplicación de
cuestionarios a 438 padres y madres, y a 122 profesores y profesoras, así como la
realización de 22 entrevistas con diversos actores de la escuela, nos permitió entender
como es la implicación y participación de las familias y la comunidad en la vida
escolar. La representación de los casos que hemos construido apunta a una paradoja
entre el discurso y la práctica de la participación de las familias y sugiere la necesidad
de una mayor autonomía para las escuelas, así como una intervención en la formación
del profesorado. [Abstract]
The aim of this study is to investigate the participation of families in school life
within a context of decentralization and autonomy of schools. The first part of the
study is mainly devoted to theoretical reflection. We try to place the theme in the
development of the national education systems as well as in the contemporary
perspectives on school-family relationship. With these conceptual lenses, particularly
democratic participation in schools and its relationship to social justice, we present
two case studies, and its methodological foundation, carried out in two educational
settings with good reputation in the communities in which they operate, but very
different in relation to sociodemographic variables of context. The observation, the
analysis of various institutional documents, the application of questionnaires to 438
parents, and 122 teachers, as well as 22 interviews conducted with various school
actors, enabled us to understand how is the involvement and participation of families
and the community in school life. The representation of the cases we have built points
to a paradox between the discourse and practice of participation of families and
suggests the need for more autonomy for schools and interventions in teacher
education.
Palabras chave
Familia y escuela
Padres e hijos
Sociología de la educación-España
Educación familiar
Sistemas de enseñanza-España-Evaluación
Padres e hijos
Sociología de la educación-España
Educación familiar
Sistemas de enseñanza-España-Evaluación
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido