Buscar
Mostrando ítems 1-8 de 8
Los medios de comunicación comunitarios como espacios de educación no formal para los/las jóvenes.
(Universidade da Coruña, Servicio de Publicaciones, 2015)
[Resumen] El Tercer Sector de la Comunicación reúne a los medios de comunicación social que son propiedad de la ciudadanía, de organizaciones y entidades sin ánimo de lucro, como ONG, asociaciones culturales, juveniles y ...
Linguistic diversity and Communication rights: the role of community media in the promotion of regional or minority languages in Europe
(ECREA Radio Research Section, 2016)
[Abstract] According to the UNESCO, the translation and promotion of local languages supports cultural and linguistic diversity and provides a basis for the social, economic and cultural life. However, the globalisation ...
Understanding Motivations for Individual and Collective Sustainable Food Consumption: A Case Study of the Galician Conscious and Responsible Consumption Network
(MDPI, 2023-02-24)
[Abstract] Although consumer attitude towards sustainable food has increased over time, scientific research suggests that more profound comprehension is needed of the social and psychological dimensions that condition ...
Las iniciativas de consumo responsable como espacios de innovación comunitaria y aprendizaje social
(Universidade da Coruña, Servicio de Publicaciones, 2015)
[Resumen] La educación ambiental es un proceso permanente en el cual los individuos y las comunidades adquieren conciencia de su medio y aprenden los conocimientos, los valores, las destrezas, la experiencia y también la ...
How Agent-based modeling can help to foster sustainability projects
(Elsevier, 2022)
[Abstract] The Sustainable Development Goals (SDGs) adopted by the United Nations require relevant social changes that sometimes involve the development of innovative projects that cause rejection and confrontation. ...
Youth and the Third Sector Media in Spain: Communication and Social Change Training
(2016-07)
[Abstract] The aim of this paper is to examine the role of community, free and university media in Spain as tools for media literacy and as instruments for creating a more critical and communicative citizenry. After a ...
Jóvenes y tercer sector de medios en España: Formación en comunicación y cambio social
(2016-07)
[Abstract] El siguiente trabajo tiene por objeto acercarse al papel de los medios comunitarios, libres y universitarios del Estado español como instrumentos para la alfabetización mediática y en tanto que espacios para la ...
La deficiente regulación en España de los medios de comunicación comunitarios: el caso de Cuac FM
(Consejo Audiovisual de Cataluña, 2020-07-31)
El presente artículo realiza un análisis crítico del ejercicio del
derecho fundamental a la libertad de expresión y, concretamente, de la deficiente regulación de los servicios de comunicación audiovisual comunitarios sin ...