Listar Grupo de Ferrocarrís e Transportes por data de publicación
Mostrando ítems 21-30 de 30
-
La red de vía métrica en Galicia
(Universidad de Burgos, 2021)[Resumen:] La construcción de líneas ferroviarias en España a lo largo de la segunda mitad del siglo XIX sigue, en general, una configuración radial, uniendo Madrid con los principales puertos y centros urbanos de la costa ... -
Relación entre tiempos de operación de autobuses urbanos y tiempos de recorrido de tráfico general
(Universidad de Burgos, 2021)[Resumen:] El presente estudio tiene por objetivo comparar los tiempos de viaje en autobús con los tiempos de recorrido del tráfico general en A Coruña. Esta comparación permite, por una parte, determinar la relación ... -
Análisis de la influencia de la reserva de plataforma en las operaciones de un sistema de autobús
(Universidad de Burgos, 2021)[Resumen:] La reducción del tiempo de viaje en transporte público y la mejora de su fiabilidad constituyen elementos fundamentales para la captación de usuarios no cautivos. Para alcanzar estos objetivos en sistemas de ... -
Environmental Impact of Mobility in Higher-Education Institutions: The Case of the Ecological Footprint at the University of A Coruña (Spain)
(MDPI, 2021)[Abstract] Ecological footprint (EF) determines the area of ecologically productive territory necessary to produce the resources utilised and to assimilate the waste produced by a given population over a year. Knowing your ... -
Análisis de la variación de la demora en parada en condiciones meterorológicas adversas
(Universidad de Burgos, 2021)[Resumen:] El Bus Lost Time (BLT) o tiempo perdido por el autobús se define como el tiempo transcurrido desde que el autobús abre las puertas hasta que embarca la primera persona. Este concepto se incluye en la tercera ... -
Spatially Correlated Nested Logit Model for Spatial Location Choice
(Elsevier, 2022)[Abstract] Residential location choice is a key component of the models for predicting land-use and transport demand in urban planning. In general, it requires to consider correlation between spatial alternatives. The ... -
Analysis of the Relationship between the Characteristics of the Areas of Influence of Bus Stops and the Decrease in Ridership during COVID-19 Lockdowns
(MDPI, 2022)[Abstract] This study aimed to investigate the relationship between the characteristics of the areas of influence of bus stops and the decrease in ridership during COVID-19 lockdowns and subsequent initial reopening ... -
Identifying and understanding determinants of regional differences in light-rail patronage and performance
(Elsevier, 2022)[Abstract:] For the past three decades light-rail transit has been a key strategy for advancing sustainable mobilities in cities around the globe. International comparative studies, however, are few and infrequent, and the ... -
Experimental verification of the methodology to estimate transit dwell time from the Transit Capacity and Quality of Service Manual
(Elsevier, 2023)[Abstract:] This study compares the theoretical and actual dwell times of urban buses in A Coruña, Spain, and trams in Melbourne, Australia, to evaluate the accuracy of the Transit Capacity and Quality of Service Manual's ... -
A New Big Data Approach to Understanding General Traffic Impacts on Bus Passenger Delays
(Hindawi, 2023)[Abstract:] This paper presents a new method to quantify the potential user time savings if the urban bus is given preferential treatment, changing from mixed traffic to an exclusive bus lane, using a big data approach. ...