Grupo Jean Monnet de Competitividade e Desenvolvemento na Unión Europea. ( C+D Group): Envíos recentes
Mostrando ítems 6-10 de 150
-
Sensory Perception and Willingness to Pay for a Local Ancient Pear Variety: Evidence from In-Store Experiments in Italy
(MDPI, 2024)[Abstract] Product optimisation is one of the most crucial phases in the new product development or launch process. This work proposes applying penalty analysis to investigate the impact of not just-about-right (JAR) ... -
Analysis of Entrepreneurs’ Motivations and Role Models for Growth Expectations in the Time of Coronavirus
(Springer, 2024)[Abstract] The change in life and professional conditions in 2020 has impacted the growth expectations of new firms. Based on a sample of more than 20,000 people coming from the Spanish Global Entrepreneurship Monitor (GEM) ... -
Influencia del tipo de evaluación en la calificación. Un análisis estadístico aplicado a la materia Matemáticas II de ADE
(Universidad de Barcelona, 2024)[Resumen] En el presente trabajo realizamos un análisis estadístico para determinar en qué medida la elección del proceso de realización de la evaluación afecta a las calificaciones que obtiene el alumnado de la materia. ... -
Matemáticas en los Estudios Universitarios de A.D.E.
(UNED. Facultad de Ciencias. Departamento de Matemáticas Fundamentales, 2020)[Resumen] Históricamente, las ciencias se han vinculado de una forma u otra al contenido y papel jugado por la matemática en su enseñanza. Así durante mucho tiempo, los estudios de ciencias e ingeniería se han caracterizado ... -
The good, the bad and the worse: current, past and future consumption externalities and equilibrium efficiency
(Springer, 2022)[Abstract]: We consider an Ak model in which instantaneous utility of the representative agent depends not only on current consumption, but also on a forward-looking external reference level which is specified as an ...