Amarre de buques en reparación : actuación ante alertas meteorológicas
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/13764Coleccións
- Teses de doutoramento [2165]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Amarre de buques en reparación : actuación ante alertas meteorológicasAutor(es)
Director(es)
Iglesias Baniela, SantiagoData
2014Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Departamento de Enerxía e Propulsión MariñaResumo
[Resumen] La estancia a flote de un buque para la realización de tareas de reparación constituye un
escenario diferente del habitual caracterizado por un amparo legislativo difuso. Sin embargo,
las importantes consecuencias que podrían derivarse de una rotura de amarras, tanto desde el
punto de vista de Prevención de Riesgos Laborales como de deterioro de imagen, obligan a la
instalación portuaria a evaluar riesgos y a definir aquellas acciones mitigadoras y de
contingencia que propicien su reducción hasta niveles aceptables.
La presente Tesis trata de responder a esta necesidad en el Astillero de Navantia Ría de
Ferrol teniendo en cuenta sus condiciones particulares, definidas por las características
específicas de los buques reparados, las cualidades de sus muelles y su exposición a los agentes
naturales que pudieran originar un siniestro de este tipo.
Para ello, ha resultado necesario desarrollar estudios históricos que permitieran su
definición así como diseñar una herramienta de cálculo de resistencia de las disposiciones de
amarre aplicable a cualquier tipo o tamaño de buque.
Se considera que la mejora del proceso de recepción de alertas meteorológicas propuesto
y los procedimientos que conforman la guía básica de actuación, permitirán afrontar un episodio
de tales características con un respaldo apropiado. [Resumo] A estancia a flote dun buque para a realización de tarefas de reparación constitúe un
escenario diferente do habitual caracterizado por un amparo lexislativo difuso. Non obstante,
as importantes consecuencias que poderían derivarse dunha rotura de amarras, tanto dende o
punto de vista de Prevención de Riscos Laborais coma de deterioración de imaxe, obrigan á
instalación portuaria a avaliar riscos e a definir aquelas accións mitigadoras e de continxencia
que propicien a súa redución ata niveis aceptables.
A presente Tese trata de responder a esta necesidade no Estaleiro de Navantia Ría de
Ferrol tendo en conta as súas condicións particulares, definidas polas características específicas
dos buques reparados, as calidades dos seus peiraos e a súa exposición aos axentes naturais que
puidesen orixinar un sinistro deste tipo.
Para iso, resultou necesario desenvolver estudos históricos que permitisen a súa
definición así como deseñar unha ferramenta de cálculo de resistencia das disposicións de
amarre aplicable a calquera tipo ou tamaño de buque.
Considérase que a mellora do proceso de recepción de alertas meteorolóxicas proposto
e os procedementos que conforman a guía básica de actuación, permitirán afrontar un episodio
de tales características cun respaldo apropiado. [Abstract] The stay of a vessel moored at a port to carry out repair works is different from the usual
scenario, characterized by a dim legislative coverage. However, the important consequences
that could result from the breaking of a mooring, both from the safety and image damage point
of view, force the port facility to assess the existing risks and to define mitigation and
contingency actions which contribute to reduce them to acceptable levels.
This thesis attempts to answer this need in “Navantia Ferrol Estuary” shipyard taking
into account its specific conditions, defined by the different characteristics of the vessels
repaired, the particulars of its berths and their exposure to the natural agents that could result in
the event of such an incident.
It has therefore been necessary to develop historical studies in order to define them, as
well as to design a specific tool to calculate the resistance of mooring arrangements applicable
to any type or size of vessel.
It is considered that the proposed improvement of the receipt process for weather alerts
and the application of the procedures which form the basic action guide, will allow to confront
an episode of such characteristics with appropriate support.
Palabras chave
Amarre (Marina)
Buques
Mantenimiento y reparación
Buques
Mantenimiento y reparación
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido