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dc.contributor.authorIñiguez Berrozpe, Tatianaes_ES
dc.contributor.authorPlumed Lasarte, Martaes_ES
dc.contributor.authorLatorre Martínez, María Pilares_ES
dc.date.accessioned2014-09-24T08:05:53Z
dc.date.available2014-09-24T08:05:53Z
dc.date.issued2013es_ES
dc.identifier.citationROTUR Revista de ocio y turismo, 2013, 6: 51-65. ISSN: 1888-6884es_ES
dc.identifier.issn1888-6884es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/12641
dc.description.abstract[Abstract] Despite women are a very relevant collective for the Tourism sector in Spain, as they nourish in higher percentage than men both professional and academic fields, they keep on being under-represented in positions of responsibility in the academic and scientific areas. The purpose of this work is to analyze the percentage of women’s participation in those two aspects of tourist sector at a national level with the aim of elucidating the causes. Derivative of these empirical data it is concluded that it is necessary a greater commitment to education, research and innovation in the field of tourism as a competitive tool to overcome the economic crisis, considering criteria of social responsibility and effective gender equality, and purposing strategic steps to achieve that goal.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Formación e investigación en turismo en España desde una perspectiva de género. A pesar de que las mujeres son un colectivo relevante para el sector turístico en España, existiendo un mayor número de éstas tanto al hablar de formación superior, como a nivel de ocupación laboral, continúan estando infrarrepresentadas en puestos de responsabilidad en el entorno científico-académico. El fin del presente trabajo es analizar la participación de las mujeres en estos dos ámbitos del sector turístico en el territorio nacional, tratando de dilucidar sus causas. El estudio concluye que el turismo debe posicionarse como principal fuente competitiva para salir de la crisis económica, a través de la formación, la investigación y la innovación, apostando por la igualdad efectiva entre hombres y mujeres como estrategia de rentabilidad tanto económica como social, especificando una serie de medidas estratégicas para lograr este objetivo.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidade da Coruñaes_ES
dc.subjectTurismoes_ES
dc.subjectGéneroes_ES
dc.subjectInvestigaciónes_ES
dc.subjectFormaciónes_ES
dc.subjectCrisises_ES
dc.subjectTourismes_ES
dc.subjectGenderes_ES
dc.subjectResearches_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.subjectCrisises_ES
dc.titleTourism education and research in Spain from a gender perspectivees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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