La renovació pedagògica a la postguerra en Catalunya (1950-1980)

Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/12160Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
La renovació pedagògica a la postguerra en Catalunya (1950-1980)Título(s) alternativo(s)
The post-war pedagogical renewal in Catalonia (1950-1980)Autor(es)
Data
2012Cita bibliográfica
Monés i Pujol-Busquets, J. (2013). A renovación pedagóxica na posguerra en Cataluña (1950-1980). Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa De Historia Da Educación, 16, 57-72. https://doi.org/10.17979/srgphe.2012.16.0.4089
Resumo
[Resum] Jordi Monés, el máis cregut analista de la historia educativa contemporánea de Catalunya, presenta l’escenario educatiu catalán dels pasados anys sesenta i setanta; un escenario on, malgrat de totes les limitacións introducidas polo franquismo, es construïa con pezas procedents dels impulsos del movemento de l’Escola Nova i de la propia memoria republicana, el que aviat iría ser la Nova Escola Pública Catalana. [Abstract] Jordi Monés, the most accredited analyst of the contemporary history of education of Catalonia, presents the Catalan educational context of the past sixties and seventies. A context that, although all the limitations introduced by Franco’s regime, was built with pieces coming from the impulses of the New School movement and from the republican memory, what soon would become the New Catalan Public School.
Palabras chave
Escola franquista
Catalanismo cultural
Memoria e renovación pedagóxica
Francois school
Cultural catalanism
Pedagogical renewal and memory
Rosa Sensat
Catalanismo cultural
Memoria e renovación pedagóxica
Francois school
Cultural catalanism
Pedagogical renewal and memory
Rosa Sensat
Versión do editor
ISSN
1138-5863