Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 20, (2012)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 2. Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 20, (2012)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El cine como propuesta didáctica para la enseñanza de la música

Thumbnail
View/Open
RGP_20_2012_art_2.pdf (581.9Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/12120
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 20, (2012) [15]
Metadata
Show full item record
Title
El cine como propuesta didáctica para la enseñanza de la música
Alternative Title(s)
Film as a pedagogical proposal for teaching music
Author(s)
Pérez Aldeguer, Santiago
Date
2012
Citation
Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación, 2012, 20: 25-38. ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] El objetivo del presente artículo es diseñar y evaluar cuatro propuestas didáctico-musicales inspiradas en dos películas que facilitan el aprendizaje de la música. Las experiencias han sido experimentadas en el aula, obteniendo una valoración positiva por parte de los alumnos de Magisterio Musical. Al comienzo de curso, se realizó un diagnóstico para conocer las inquietudes del alumnado y sus conocimientos en relación al cine como propuesta didáctica. Por ello, se diseñaron materiales que trabajaran diferentes aspectos educativos a través de dos películas: Mary Poppins y Música del Corazón. Los resultados fueron evaluados mediante un cuestionario ad hoc, de 15 ítems de respuesta dicotómica, mostrando una valoración positiva de la experiencia.
 
[Abstract] The purpose of this paper is to design and evaluate four music teaching proposals inspired in two films that facilitate the learning of music. The experiences have been tested and validated in the classroom, obtaining a positive evaluation by the students of Music Education. At the beginning of the academic year, a diagnosis was made to meet the concerns of students and their knowledge in relation to film as didactic. Therefore, materials were designed to work across different educational aspects of two movies: Mary Poppins and Music of the Heart. The results were evaluated by an ad hoc questionnaire of 15 dichotomous items, showing a positive evaluation of the experience.
 
Keywords
Recursos audiovisuales
Educación musical
Audiovisual resources
Music education
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback