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Mostrando ítems 1-10 de 387
El Charrua Restaurant: Sourcing ingredients with simplicity and efficiency
(SAGE, 2021)
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/plain; charset=UTF-8 1 El Charrua Restaurant: Sourcing ingredients with simplicity and efficiency José Pablo Abeal Vázquez Faculty of Economics and Business Universidade da Coruña jpabeal@udc.es José Lito García Abad University School...
/plain; charset=UTF-8 1 El Charrua Restaurant: Sourcing ingredients with simplicity and efficiency José Pablo Abeal Vázquez Faculty of Economics and Business Universidade da Coruña jpabeal@udc.es José Lito García Abad University School...
Reforma de edificio para restaurante en A Coruña
(2016)
[Resumen] En el presente Trabajo Fin de Grado se realiza la reforma de un edificio “Casa fuente de
San Andrés” para uso restaurante.
El objetivo de este proyecto es la creación de un espacio destinado a restaurante,
buscando ...
Reforma de edificio Casa Molina para restaurante y viviendas en A Coruña
(2018)
[Resumen] En el presente trabajo fin de grado se realiza la reforma del edificio ‘CASA MOLINA’ para
restaurante además de las viviendas de las plantas superiores.
El objetivo de este proyecto es la creación de un espacio ...
Sustainable personalisation and explainability in Dyadic Data Systems
(2022)
personalisation by generating explanations based on user-created images. In the context of a particular dyadic data system, the restaurant review platform TripAdvisor, we predict, for any (user, restaurant) pair, the review of the restaurant that is most adequate...
Xestión ecosistémica de ríos con visón europeo
(Universidade da Coruña, 2007)
[Resumo] O obxectivo do proxecto é a recuperación ecolóxica dos tramos baixos dos ríos
Arga e Aragón en Navarra, a zona de maior densidade de visón europeo de Europa
Occidental. Está baseado en tres piares: Protección, ...
Personalization in Recommender Systems through Explainable Machine Learning
(2021)
this explainability or personalisation in
such type of tool.
In this work, we propose a model able to provide said personalisation by generating ex-
planations based on user-created content, namely text or photographs. In the context of the
restaurant review platform...
TripAdvisor, we will predict, for any (user,restaurant) pair or exist- ing recommendation, the text or image of the restaurant that is most adequate to present said recommendation to the user, that is, the one that best reflects their personal...
TripAdvisor, we will predict, for any (user,restaurant) pair or exist- ing recommendation, the text or image of the restaurant that is most adequate to present said recommendation to the user, that is, the one that best reflects their personal...
IT as agent of social change : "Lonxanet" and the case of the galician artisanal fisheries
(Association for Information Systems, 2002)
, integrating marketing and logistic
services and selling directly to restaurants and other final consumers. This change enables fishers to exert
control over the whole commercial cycle. Consequently, they switch from a survival mentality to an industrial
one...
, in exchange for a small percentage, usually 2 to 4 percent over the final amount of the transaction. Selling at a lonxa is mandatory; other channels such as direct sales to bars or restaurants are illegal. The efficiency of the lonxas as marketplaces depends...
, in exchange for a small percentage, usually 2 to 4 percent over the final amount of the transaction. Selling at a lonxa is mandatory; other channels such as direct sales to bars or restaurants are illegal. The efficiency of the lonxas as marketplaces depends...
Impacto del marketing sensorial en decisiones del turista gastronómico en restaurantes
(Universidade da Coruña, 2022-12-16)
[Resumen] El objetivo principal de este trabajo es conocer los efectos del marketing sensorial sobre las decisiones de los clientes de restaurantes
al hacer turismo gastronómico. La metodología utilizada es de tipo cuantitativo, a partir de los resultados de una encuesta, a los que se ha aplicado análisis estadístico descriptivo y bivariado. Los principales
resultados indican que el 32,30% de los participantes señala al turismo gastronómico como uno de sus motivos preferentes para viajar a un destino y que el 35,2% estaría dispuesto a pagar más por una experiencia multisensorial en un restaurante. Se concluye que las empresas e instituciones involucradas en un sector tan competitivo deben apostar firmemente por la utilización de las técnicas propias del marketing sensorial, pues los turistas gastronómicos muestran preferencias sensoriales muy concretas sobre determinados aspectos relacionados con la vista (luz), olfato (olores más o menos fuertes), gusto (platos), oído (música ambiental) o tacto (materiales)....
[Abstract] The main aim of this article is to examine the effect of sensory marketing on the decisions of restaurant customers when travelling as food tourists. The study is based on a quantitative descriptive and bivariate statistical analysis...
[Abstract] The main aim of this article is to examine the effect of sensory marketing on the decisions of restaurant customers when travelling as food tourists. The study is based on a quantitative descriptive and bivariate statistical analysis...
El funcionamiento interno y gestión de restaurantes en la Ciudad de Valencia (España) desde el punto de vista de propietarios
(Universidade da Coruña, 2018)
[Resumen] En el presente trabajo se lleva a cabo una investigación de campo en el sector de restaurantes geográficamente localizados en la ciudad de Valencia (España) con la finalidad de obtener un panorama más específico sobre la situación actual de este tipo de negocios desde el punto de vista de los propietarios o responsables que gestionan los restaurantes. A través de entrevistas semiestructuradas y el tratamiento de datos con la metodología de la teoría fundamentada se han obtenido resultados, entre otros, sobre la situación del sector y la competencia, la calidad del servicio al cliente, la formación y capacitación de los trabajadores en la restauración, la situación laboral de la mujer en estos negocios y el uso de las nuevas tecnologías.
Palabras clave: restaurante; gestión de recursos humanos; mujeres; competencia; medios tecnológicos....
[Abstract] In this paper a research about restaurants geographically located in the city of Valencia (Spain) is carried out in order to get a more specific overview of the current status of these businesses from the point of view of owners...
[Abstract] In this paper a research about restaurants geographically located in the city of Valencia (Spain) is carried out in order to get a more specific overview of the current status of these businesses from the point of view of owners...
Nuevas tecnologías para el desarrollo de la industria turística en Guanajuato, México
(2015)
turística en
Guanajuato, México
Mónica Isabel Mejía Rocha
Universidad de Guanajuato (México)
monica_mr47@hotmail.com
Recibido: 02-07-2015
Aceptado: 12-07-2015
Keywords: Hotels; restaurants; new
technologies; marketing; products;
services...