• A motivación do alumnado e o valor atribuído aos instrumentos de avaliación 

      Rodríguez-Llorente, Carolina; Piñeiro, Isabel; González-Suárez, Rocío; Martins, Ludmila (Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2021)
      [Resumo] A situación derivada da pandemia provocada pola COVID-19 transformou substancialmente as metodoloxías de ensino-aprendizaxe. Unha mudanza moi evidente deuse nos instrumentos de avaliación ao teren que se adaptar ...
    • Autorregulación del aprendizaje y motivación académica: un estudio mixto secuencial explicativo en Educación Primaria 

      González-Suárez, Rocío (2022)
      [Resumen] En esta investigación, exploramos el estudio de la relación entre la autorregulación del aprendizaje y la motivación académica de los estudiantes de educación primaria. Se pretende conocer cómo y en qué medida ...
    • Bullying According to Gender, and Immigration Background in Spanish Students 

      Piñeiro, Isabel; López-Castro, Leticia; González-Suárez, Rocío; Rodríguez, Susana; Valle, Antonio (Departamento de Psicología de la Universidad de Oviedo ; Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias, 2022)
      [Abstract] Background: Boys are more frequent aggressors than girls, but there are no conclusive findings on gender differences in victimization. There is a relationship between immigration background and bullying, but ...
    • COVID-19 Lockdown: Key Factors in Citizens’ Stress 

      Rodríguez, Susana; Valle, Antonio; Piñeiro, Isabel; González-Suárez, Rocío; Díaz-Freire, Fátima M.; Vieites, Tania (2021)
      [Abstract] Background: Confinement due to COVID-19 can have a short‐ and long-term impact on mental health (increased levels of stress and anxiety and emotional upheaval) and on people’s quality of life. Knowing what factors ...
    • Perfiles motivacionales de los estudiantes españoles PISA 2018: caracterización emocional y diferencias en rendimiento académico 

      González-Suárez, Rocío; Trillo López, Andrea; Díaz-Pita, Lucía; Gómez-Pulido, Almudena M; Guisande, M. Adelina (UCO Press, 2022-11-18)
      [Resumen] En las últimas décadas se han llevado a cabo diferentes estudios que profundizan en las condiciones que explican el compromiso de los individuos con las tareas académicas. Estas investigaciones evidencian la ...
    • School Engagement, Academic Achievement, and Self-Regulated Learning 

      Estévez, Iris; Rodríguez-Llorente, Carolina; Piñeiro, Isabel; González-Suárez, Rocío; Valle, Antonio (2021)
      [Abstract] School engagement occupies a place of reference in recent educational psychology research owing to its potential to address poor school results and school dropout rates. However, there is a need for a unifying ...
    • Self-Regulation and Students Well-Being: A Systematic Review 2010–2020 

      Rodríguez, Susana; González-Suárez, Rocío; Vieites, Tania; Piñeiro, Isabel; Díaz-Freire, Fátima M. (2022)
      [Abstract] In recent years, there has been particular interest in studying the relationship between student self-regulation and variables such as students’ well-being, satisfaction, and school engagement. Although in other ...