Horizontes educativos na traxectoria do desenvolvemento humano
Ver/Abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/7402Colecciones
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemTítulo
Horizontes educativos na traxectoria do desenvolvemento humanoAutor(es)
Fecha
2009Cita bibliográfica
Ambientalmente Sustentable, 2009, 8: 65-85. ISSN: 1887-2417
Resumen
[Resumo] Os Relatorios do Desenvolvemento Humano, publicados polo Programa das Nacións
Unidas para o Desenvolvemento dende a década dos noventa, conteñen un conxunto de
importantes referentes pedagóxicos para validar a necesidade dunha Educación Social e
Ambiental de marcado carácter ético, cívico e político. Con tal hipótese, a lectura do concepto
Desenvolvemento Humano, institucionalizado no seno da Organización das Nacións Unidas,
suxire que a educación ten que servir para ampliar as opcións das persoas e dos grupos
sociais, brindándolle a cadaquén a oportunidade de levar unha vida que teña motivos para
valorar, de modo que os poboadores do planeta poidan exercer a liberdade de ser quen son
para participar de todos beneficios do seu desenvolvemento. En todo caso, remitindo estas
perspectivas ao proxecto dunha educación que está chamada a ser eminentemente crítica
cos actuais modelos de riqueza, crecemento, progreso, benestar social, calidade de vida
etc., tanto como coa xeración das alternativas que os veñan a substituír. [Abstract] The Human Development Reports, published by the United Nations Development Program
since the 1990’s, contain a set of important pedagogical referents to justify the need for a
Social and Environmental Education of a markedly ethical, civic and political nature. Based
on such a hypothesis, the reading of the concept of Human Development, institutionalized
at the heart of the United Nations Organization, suggests that education must serve to
widen the options of different people and social groups, offering each one the opportunity
to lead a life they have reasons to value, so that the inhabitants of the planet may exercise
the freedom to be who they are and take part in all the benefits of their development. In any
case, these perspectives point to the project of an education that is meant to be essentially
critical with the current models of wealth, growth, progress, social welfare, quality of life,
etc., as well as with the generation of the alternatives that are to replace them.
Palabras clave
Desenvolvemento humano
PNUD
Obxectivos de Desenvolvemento do Milenio
Década da educación para o desenvolvemento sustentable
Human development
Milennium Development Goals
Decade of Education for Sustainable Development
PNUD
Obxectivos de Desenvolvemento do Milenio
Década da educación para o desenvolvemento sustentable
Human development
Milennium Development Goals
Decade of Education for Sustainable Development
ISSN
1887-2417