¿Tiene el perro agencia?: una mirada sociológica a la cuestión animal

Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/40590
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-NoComercial 3.0 España
Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
¿Tiene el perro agencia?: una mirada sociológica a la cuestión animalTítulo(s) alternativo(s)
Ten o can axencia?: unha mirada sociolóxica á cuestión animalDo dogs have agency?: a sociological perspective on the animal issue
Autor(es)
Director(es)
Diz, CarlosData
2021Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de SocioloxíaDescrición
Traballo fin de grao (UDC.SOC). Socioloxía. Curso 2020/2021Resumo
[Resumen] El presente estudio tiene como objetivo arrojar luz sobre la cuestión de la agencia animal (tema de actualidad y creciente interés académico), enfocándose en el caso concreto del perro. Con el aumento de la preocupación por el bienestar animal en la sociedad española, abordar este asunto parece de importancia para tratar de entender qué papel tiene un animal como el perro. Para ello, se echará mano de técnicas cualitativas como la observación participante y las entrevistas en profundidad, las cuales nos permitirán indagar en asuntos como los tipos de relaciones que se dan entre ambas especies, la percepción que se tiene del perro, el comportamiento de este y la posible influencia mutua. Los resultados de esta investigación apuntan a que parece pertinente considerar al perro un agente social, así como replantearnos el propio concepto de agencia y la posición que tiene el perro en nuestra sociedad. [Resumo] O presente estudo ten como obxectivo botar luz sobre a cuestión da axencia animal (tema de actualidade e crecente interese académico), enfocándose no caso concreto do can. Co aumento da preocupación polo benestar animal na sociedade española, abordar este asunto parece de importancia para tratar de entender que papel ten un animal coma o can. Para iso, botarase man de técnicas cualitativas como a observación participante e as entrevistas en profundidade, as cales permitirannos indagar en asuntos coma os tipos de relacións que se dan entre ambas especies, a percepción que se ten do can, o comportamento deste e a posible influenza mutua. Os resultados desta investigación sinalan a que parece pertinente considerar ó can un axente social, así como replantexarnos o propio concepto de axencia e a posición que ten o can na nosa sociedade. [Abstract] The present study aims to shed light on the issue of animal agency (a current topic of growing academic interest), focusing on the specific case of the dog. With the increasing concern for animal welfare in Spanish society, it seems important to address this issue in order to try to understand the role of an animal such as the dog. To this end, qualitative techniques such as participant observation and in-depth interviews will be used to investigate issues such as the types of relationships that exist between the two species, the perception of the dog, the dog's behaviour and possible mutual influence. The results of this research have shown that it seems pertinent to consider the dog as a social agent, as well as to rethink the very concept of agency and the dog's position in our society.
Palabras chave
Agencia
Relaciones entre perros y humanos
Comportamiento
Activismo antiespecista
Perro guía
Santuario animal
Estudios animales
Axencia
Relacións entre can e humanos
Comportamento
Estudos animais
Agency
Relationships between dogs and humans
Behaviour
Anti-speciesist activism
Guide dog
Animal sanctuary
Animal studies
Relaciones entre perros y humanos
Comportamiento
Activismo antiespecista
Perro guía
Santuario animal
Estudios animales
Axencia
Relacións entre can e humanos
Comportamento
Estudos animais
Agency
Relationships between dogs and humans
Behaviour
Anti-speciesist activism
Guide dog
Animal sanctuary
Animal studies
Dereitos
Atribución-NoComercial 3.0 España