Show simple item record

dc.contributor.authorCoronado, Carmen
dc.contributor.authorFreijomil Vázquez, Carla
dc.date.accessioned2024-06-21T15:30:46Z
dc.date.available2024-06-21T15:30:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationFreijomil Vázquez, C., Coronado Carvajal, C (2019) Aproximación á incorporación de perspectiva de xénero nunha materia de Grao en Enfermaría. En: De la Torre Fernández, E. (ed.) Contextos universitarios transformadores: construíndo espazos de aprendizaxe. III Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña. A Coruña. (pág. 529-532) DOI: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497497121es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/37300
dc.description.abstract[Resumo] Entre os determinantes que condicionan o nivel de saúde da comunidade atópase o medioambiente psicosocial e sociocultural que engloba unha ampla gama de determinantes sociais da saúde como o sexo, a igualdade de xénero, a pobreza e a equidade (OPS/OMS, 2010). A finalidade principal da acción enfermeira é potenciar ao máximo o grao de saúde das persoas, capacitándoas para a independencia e a vivencia plena de cada unha das etapas do seu ciclo vital a través da educación. Os alumnos de Grao en Enfermaría deben estar en condicións de detectar os factores que poñen a mulleres e homes en risco para a saúde e abordar as súas necesidades con intervencións eficaces. O xénero é un deses factores, e cremos que é imprescindible adoptar unha perspectiva de xénero na saúde comunitaria para lograr a equidade en saúde (Ponferrada Arteaga, 2017). Na materia “Enfermaría Comunitaria I” se desenvolveron tres talleres de docencia interactiva en grupos de 20 alumnos, de hora e media de duración. Realizáronse lecturas e dinámicas de debate ou elaboración de materiais dixitais que se compartiron co grupo completo na aula virtual Moodle (Alcántara, 2008; Gavidia y Talavera 2012; OMS 2016). Os nosos estudantes constataron a necesidade de reflexionar en como inflúen de distinta maneira nos problemas de saúde de mulleres e homes, non só os factores biolóxicos senón tamén os relacionados co estilo de vida e mesmo coas diferenzas no acceso e uso dos servizos do sistema sanitario. Todo iso bastante relacionado á vez con outros determinantes sociais como idade, grupo étnico, situación socioeconómica, etc.es_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.publisherUniversidade da Coruñaes_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/spudc.9788497497121es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Españaes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/*
dc.subjectSaúde comunitariaes_ES
dc.subjectEnfermaríaes_ES
dc.subjectIgualdade de xéneroes_ES
dc.subjectEquidade en saúdees_ES
dc.subjectSalud comunitariaes_ES
dc.subjectEnfermeríaes_ES
dc.subjectIgualdad de géneroes_ES
dc.subjectEquidad en saludes_ES
dc.titleAproximación á incorporación de perspectiva de xénero nunha materia de Grao en Enfermaríaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
UDC.journalTitleContextos universitarios transformadores: construíndo espazos de aprendizaxees_ES
UDC.startPage529es_ES
UDC.endPage532es_ES
UDC.conferenceTitleIII Xornadas de Innovación Docentees_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record