Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorPintos Pena, Santiago
dc.contributor.authorLozano Encina, Beatriz
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Escola Técnica Superior de Arquitecturaes_ES
dc.date.accessioned2024-02-29T13:24:14Z
dc.date.available2024-02-29T13:24:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/35749
dc.description.abstract[Resumen] La línea ferroviaria que comunica Ponferrada y Villablino nace durante el transcurso de la Primera Guerra Mundial. En esta época, España estaba sumida en una profunda crisis energética, por lo que desde el gobierno de España se desarrolla un plan de extracción de carbón nacional para controlar los altos precios de la energía. Esta línea se construye en tiempo récord, durando su construcción diez meses y medio, la cual concluye el 16 de junio de 1919 y desde el inicio de su construcción, esta línea será, junto con las centrales térmicas donde se quemaba el carbón extraído en las minas del Bierzo, el motor económico del Bierzo y el sustento de miles de familias bercianas. El objeto de estudio de esta tesis será la rehabilitación de la zona con la línea de ferrocarril como eje conductor, empezando por el estudio formal de estas arquitecturas, siguiendo por los materiales utilizados en éstas, y como se resuelve la logística de materiales, además de cómo se resuelven constructivamente estas edificaciones. Como línea fundamental de esta tesis, a parte de la ya mencionada investigación de los antecedentes históricos del Ponfeblino (así se denomina la línea de ferrocarril Ponferrada-Villablino), nos centraremos en el análisis de datos y desarrollo de nuevas estrategias de arquitectura pasiva ligadas a la zona y condicionadas al uso. El uso de las distintas edificaciones del Ponfeblino vendrá condicionado por un análisis de los recursos turísticos ya disponibles en el entorno de la línea de ferrocarril, lo cual será una de las líneas secundarias de investigación de esta tesis. Será motivo fundamental de esta tesis, devolver bajo la premisa de rehabilitación y sostenibilidad, lo que este mismo último concepto le arrebata a la comarca del Bierzo al prohibir en España la extracción de carbónes_ES
dc.description.abstract[Resumo] A liña ferroviaria que comunica Ponferrada e Villablino nace durante o transcurso da Primeira Guerra Mundial. Nesta época, España estaba sumida nunha profunda crise enerxética, polo que desde o goberno de España desenvólvese un plan de extracción de carbón nacional para controlar os altos prezos da enerxía. Esta liña constrúese en tempo récord, durando a súa construción dez meses e medio, a cal conclúe o 23 de xullo de 1919 e desde o inicio da súa construción, esta liña será, xunto coas centrais térmicas onde se queimaba o carbón extraído nas minas do Bierzo, o motor económico do Bierzo e o sustento de miles de familias bercianas. O obxecto de estudo desta tese será a rehabilitación da zona coa liña de ferrocarril como eixo condutor, empezando polo estudo formal destas arquitecturas, seguindo polos materiais utilizados nestas, e como se resolve a loxística de materiais, ademais de como se resolven construtivamente estas edificacións. Como liña fundamental desta tese, a parte da xa mencionada investigación dos antecedentes históricos do Ponfeblino (así se denomina a liña de ferrocarril Ponferrada- Villablino), centrarémonos na análise de datos e desenvolvemento de novas estratexias de arquitectura pasiva ligadas á zona e condicionadas ao uso. O uso das distintas edificacións do Ponfeblino virá condicionado por unha análise dos recursos turísticos xa dispoñibles na contorna da liña de ferrocarril, o cal será unha das liñas secundarias de investigación desta tese. Será motivo fundamental desta tese, devolver baixo a premisa de rehabilitación e sustentabilidade, o que este mesmo último concepto arrebátalle á comarca do Bierzo ao prohibir en España a extracción de carbón.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] The railway line connecting Ponferrada and Villablino was built during the First World War. At that time, Spain was plunged into a deep energy crisis, thus the Spanish government developed a plan to extract national coal in order to control the high energy prices. This line was built in a record time of ten and a half months, and it was completed on July 23, 1919. From the beginning of its construction, this line together with the thermal power stations, where the coal extracted from the Bierzo mines was burned, was the economic engine of Bierzo and the livelihood of thousands of Bierzo families. The object of study of this thesis is the rehabilitation of the area with the railroad line as the main axis, starting with the formal study of these architectures, continuing with the types of materials used in them, and their logistics, and concluding with how these buildings are constructively resolved. As a fundamental line of this thesis, in addition to the research on the historical background of the Ponfeblino (as the Ponferrada-Villablino railway line is referred), we focus on the analysis of data and the development of new passive architecture strategies linked to the area and conditioned to its use. The use of the different buildings of the Ponfeblino is conditioned by an analysis of the tourist resources already available in the surroundings of the railway line, which is one of the secondary lines of research of this thesis. Finally, one of the fundamental aims of this thesis is to give back, under the premise of rehabilitation and sustainability, what the latter concept snatches from the Bierzo region when coal mining was banned in Spain.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectRehabilitación arquitectónicaes_ES
dc.subjectArquitectura ferroviariaes_ES
dc.subjectEstación de tren de Cuevas del Siles_ES
dc.subjectPonfeblinoes_ES
dc.subjectArchitectural rehabilitationes_ES
dc.subjectRailway architecturees_ES
dc.subjectCuevas del Sil Train Stationes_ES
dc.subjectCuevas del Sil Railway Stationes_ES
dc.titleLa arquitectura del ferrocarril en la comarca de El Bierzoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de mestrado (UDC.ETSA). Rehabilitación arquitectónica. Curso 2022/2023es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem