Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorPousada García, Thais
dc.contributor.advisorSeijas Ramos, Sonia María
dc.contributor.authorSande Doce, Mercedes
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúdees_ES
dc.date.accessioned2023-11-24T06:49:48Z
dc.date.available2023-11-24T06:49:48Z
dc.date.issued2023-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/34324
dc.description.abstract[Resumen] Introducción: Las personas que pertenecen a la comunidad sorda se caracterizan por el uso de la lengua de signos (LS), como vehículo de comunicación y como seña de identidad. En España, su uso no se regula hasta la creación de la Ley 27/2007. Las encuestas nacionales revelan un uso escaso de la lengua de signos en la comunidad sorda. La identidad y las ocupaciones están directamente conectadas en la vida de las personas, son moldeadas por el contexto social, la volición, la habituación y la experiencia. Objetivo: Explorar las percepciones que tienen las personas sordas sobre su identidad ocupacional. Metodología: Estudio de tipo cualitativo, empleando el método fenomenológico. La muestra se compone por 7 personas que se comunican mediante LSE (Lengua de Signos Española) y son socias de la FAXPG (Federación de Persoas Xordas de Galicia). Para la obtención de datos se ha utilizado una entrevista semiestructurada, así como la observación. Resultados: Se han identificado cinco categorías emergentes: educación, contexto familiar, trabajo, participación en la comunidad y expectativas de futuro. Conclusión: El desempeño ocupacional de las personas sordas se ve influenciada por la falta de participación, lo que impacta directamente sobre su identidad ocupacional. La principal barrera que condiciona el desempeño ocupacional de la población sorda es la comunicativa. La comunidad sorda tiene un objetivo común, a modo de expectativa de futuro, y se trata de la inclusión. Además, las personas sordas buscan alcanzar los principios de autonomía e independencia en su vida diaria.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Introdución: As persoas que pertencen á comunidade xorda caracterízanse polo uso da LS, como vehículo de comunicación e como sinal de identidade. En España non se regulou o seu uso ata a creación da Lei 27/2007. As enquisas nacionais revelan un escaso uso da lingua de signos na comunidade xorda. A identidade e as ocupacións están directamente conectadas na vida das persoas, están configuradas polo contexto social, a vontade, a habituación e a experiencia. Obxectivo: Explorar as percepcións que teñen as persoas xordas sobre a súa identidade ocupacional. Metodoloxía: Estudo cualitativo, mediante o método fenomenolóxico. A mostra está conformada por 7 persoas que se comunican mediante a LSE e son membros da FAXPG. Utilizouse unha entrevista semiestruturada para obter datos, así como a observación. Resultados: Identificáronse cinco categorías emerxentes: educación, contexto familiar, traballo, participación comunitaria e expectativas de futuro. Conclusión: O rendemento ocupacional das persoas xordas está influenciado pola falta de participación, que incide directamente na súa identidade ocupacional. A principal barreira que condiciona o rendemento laboral da poboación xorda é a comunicación. A comunidade xorda ten un obxectivo común, como expectativa de futuro, que é a inclusión. Ademais, as persoas xordas buscan acadar os principios de autonomía e independencia na súa vida cotiá.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Introduction: People belonging to the deaf culture are characterized by using sign language as a means of communication and as a mark of identity. In Spain, its use was not regulated until the creation of Law 27/2007. National surveys reveal limited use of sign language within the deaf community. Identity and occupations are directly intertwined in people's lives, shaped by social context, volition, habituation, and experience. Objective: To explore the perceptions that deaf individuals have regarding their occupational identity. Methodology: A qualitative study employing the phenomenological method. The sample consists of 7 individuals who communicate using Spanish Sign Language and are members of the Federation of Deaf People of Galicia. Data was obtained through semi-structured interviews and observation. Results: Five emerging categories were identified: education, family context, employment, community involvement, and future expectations. Conclusion: The occupational performance of deaf individuals is influenced by a lack of participation, which directly impacts their occupational identity. The primary barrier conditioning the occupational performance of the deaf population is communication related. The deaf community shares a common goal, as an expectation for the future, and it revolves around inclusion. Furthermore, deaf individuals seek to achieve the principles of autonomy and independence in their daily lives.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectTerapia ocupacionales_ES
dc.subjectPersonas sordases_ES
dc.subjectIdentidad ocupacionales_ES
dc.subjectExperiencias vitaleses_ES
dc.subjectPersonas xordases_ES
dc.subjectIdentidade ocupacionales_ES
dc.subjectExperiencias vitaises_ES
dc.subjectOccupational therapyes_ES
dc.subjectDeaf individualses_ES
dc.subjectOccupational identityes_ES
dc.subjectLife experienceses_ES
dc.titleIdentidad ocupacional y personas sordas: un estudio basado en experiencias vitaleses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2022/2023es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem