Acoso escolar: análise dun caso en Sallent dende a perspectiva da xustiza ocupacional

Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/33491Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Acoso escolar: análise dun caso en Sallent dende a perspectiva da xustiza ocupacionalAutor(es)
Director(es)
Viana-Moldes, InésVeiga-Seijo, Silvia
Data
2023-06Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da SaúdeDescrición
Traballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2022/2023Resumo
[Resumen] Introdución: O acoso escolar segue estando presente na nosa sociedade e impacta directamente na participación ocupacional de nenos/as e adolescentes de todo o mundo. Durante a realización deste traballo de fin de grado problematízase o suceso de bullying de Iván/Alana e Leila acontecido na localidade de Sallent (Cataluña), quenes foron vítimas deste fenómeno social que acabou coa vida de Iván/Alana.
Obxectivos: explorar as posibles inxustizas ocupacionais que xorden ante o acoso escolar, focalizándose no análise de noticias de diferentes medios de comunicación do caso de Iván/Alana e Leila, adolescentes de Sallent que sufriron acoso escolar.
Metodoloxía: O presente estudo enmárcase nunha metodoloxía cualitativa dende a perspectiva crítica da xustiza ocupacional. O tipo de estudo utilizado foi a análise documental a través de noticias de periódicos. Empregouse o Método de Comparación Constante para analizar a información.
Resultados: Tras a análise, emerxeron 3 temáticas: “Desd del primer moment que van arribar al poble han patit bullying” (dende o primeiro momento que chegaron ao pobo sufriron bullying), “A veces no hace falta una bala para hacer daño” e “Te has ganado el cielo pequeña, justicia”.
Conclusións: O acoso escolar repercute negativamente nas ocupacións cotiás. Os determinantes sociais da saúde xogan un papel fundamental nos casos de acoso escolar contribuíndo á ocorrencia e á perpetuación deste problema, os achados deste estudo demostran que é necesario o papel da xustiza ocupacional para abordar o acoso escolar dende a Terapia Ocupacional. [Resumen] Introducción: El acoso escolar sigue estando presente en nuestra sociedad e impacta directamente en la participación ocupacional de niños/as y adolescentes de todo el mundo. Durante la realización de este trabajo de fin de grado se problematiza el suceso del bullying de Iván/Alana y Leila acontecido en la localidad de Sallent (Cataluña), quienes fueron víctimas de este fenómeno social que acabó con la vida de Iván/Alana.
Objetivos: Explorar las posibles injusticias ocupacionales que surgen ante el acoso escolar, focalizándose en el análisis de noticias de diferentes medios de comunicación del caso de Iván/Alana y Leila, adolescentes de Sallent que sufriron acoso escolar.
Metodología: El presente estudio se enmarca en una metodología cualitativa desde la perspectiva crítica de la justicia ocupacional. El tipo de estudio utilizado ha sido el análisis documental a través de noticias de periódicos. Se empleó el Método de Comparación Constante para analizar la información.
Resultados: Tras el análisis, emergieron 3 temáticas: “Desd del primer moment que van arribar al poble han patit bullying” (desde el primer momento que han llegado al pueblo han sufrido bullying), “A veces no hace falta una bala para hacer daño” y “Te has ganado el cielo pequeña, justicia”.
Conclusiones: El acoso escolar repercute negativamente en las ocupaciones cotidianas. Los determinantes sociales de la salud juegan un papel fundamental en los casos de acoso escolar contribuyendo a la ocurrencia y la perpetuación de este problema, los hallazgos de este estudio demuestran que es necesario el papel de la justicia ocupacional para abordar el acoso escolar desde la Terapia Ocupacional. [Abstract] Introduction: Bullying continues to be present in our society and has a direct impact on the occupational participation of children and adolescents around the world. During the completion of this final degree project, the bullying event of Iván/Alana and Leila that occurred in the town of Sallent (Catalonia), who were victims of this social phenomenon that ended the life of Iván/Alana, is problematized.
Objectives: Explore the possible occupational injustices that arise from bullying, focusing on the analysis of news from different social media on the case of Iván/Alana and Leila, adolescents from Sallent who suffered bullying.
Methodology: This study is part of a qualitative methodology from the critical perspective of occupational justice. The type of study used has been documentary analysis through newspaper news. The Constant Comparison Method was used to analyze the information.
Results: After the analysis, 3 themes emerged: "From the first moment they have arrived in the town they have suffered bullying", "Sometimes a bullet is not needed to do damage" and "You have earned heaven, little one, justice".
Conclusions: Bullying has a negative impact on daily activities. The social determinants of health play a fundamental role in cases of bullying, contributing to the occurrence and perpetuation of this problem. The findings of this study show that the role of occupational justice is necessary to address bullying from occupational therapy.
Palabras chave
Terapia ocupacional
Acoso escolar
Xustiza ocupacional
Sallent
Justicia ocupacional
Occupational therapy
Bullying
Occupational justice
Acoso escolar
Xustiza ocupacional
Sallent
Justicia ocupacional
Occupational therapy
Bullying
Occupational justice
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido