Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas do RUC
    • FAQ
    • Dereitos de Autor
    • Máis información en INFOguías UDC
  • Percorrer 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Data de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Axuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Galego 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Escola Politécnica de Enxeñaría de Ferrol
  • Traballos académicos (EPEF)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Escola Politécnica de Enxeñaría de Ferrol
  • Traballos académicos (EPEF)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comparativa de emisiones de GEI y económica en el transporte marítimo de contenedores entre dos rutas

Thumbnail
Ver/abrir
MirandaSantana_MarioAdrian_TFM_2021.pdf (24.01Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/30597
Coleccións
  • Traballos académicos (EPEF) [444]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítem
Título
Comparativa de emisiones de GEI y económica en el transporte marítimo de contenedores entre dos rutas
Autor(es)
Miranda Santana, Mario Adrián
Director(es)
Munín-Doce, Alicia
Data
2021
Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Escola Politécnica Superior
Descrición
Traballo fin de mestrado (UDC.EPS). Enxeñaría naval e oceánica. Curso 2020/2021
Resumo
[Resumen] El objeto del TFM será analizar, evaluar y comparar el transporte marítimo de contenedores entre Shanghái y Róterdam mediante dos rutas totalmente distintas. La primera de ellas será por el Ártico, y la segunda, por el Canal de Suez. Realizando el transporte de contenedores por el Ártico, se consigue disminuir el tiempo de navegación y, a su vez, la contaminación por emisiones de gases de efecto invernadero. Sin embargo, debemos tener en cuenta los inconvenientes asociados a la navegación por aguas congeladas en ciertas estaciones del año, como pueden ser otoño o invierno, necesitando un rompehielos. Por otra parte, si realizamos el transporte de contenedores pasando por el Canal de Suez, la distancia es mayor pero la ruta será más constante y conocida a lo largo de todo el año. La contaminación por gases de efecto invernadero, por consiguiente, será más elevada. Al mismo tiempo, también se evaluarán los costes asociados a la operación del buque en las dos rutas de estudio. Principalmente, el factor más determinante en dichos costes es el consumo de combustible, por lo que se analizará en ambos casos para el período de un año. Además, los costes de practicaje, amarre y fondeo o tratamiento de residuos, es decir, los costes de puerto serán estudiados, tanto en Shanghái como en Róterdam. A la hora de disminuir la contaminación cuando el buque esté fondeado en los puertos, se atenderá al concepto de “Green Port”, con el fin de realizar una gestión eficiente de los recursos energéticos mientras se realizan las operaciones de carga y descarga de contenedores. Finalmente, se hará una comparativa entre ambas rutas de todos los aspectos que afectan a la navegación en un año, tanto de emisiones de gases de efecto invernadero como de costes, y decidiremos cuál de éstas es la más adecuada.
 
[Resumo] O obxectivo do TFM será analizar, avaliar e comparar o transporte de contedores entre Shanghai e Rotterdam en dúas rutas completamente diferentes. A primeira será polo Ártico e a segunda pola Canle de Suez. Ao transportar colectores polo Ártico, é posible reducir o tempo de navegación e, á súa vez, a contaminación por emisións de gases de efecto invernadoiro. Non obstante, debemos ter en conta os inconvenientes asociados á navegación por augas xeadas en determinadas estacións do ano, como o outono ou o inverno, que requiren un rompehielos. Por outra banda, se transportamos colectores pola canle de Suez, a distancia é maior, pero a ruta será máis constante e coñecida ao longo do ano. A contaminación por gases de efecto invernadoiro será, polo tanto, maior. Ao mesmo tempo, tamén se avaliarán os custos asociados ao funcionamento do buque nas dúas rutas de estudo. Principalmente, o factor máis determinante nestes custos é o consumo de combustible, polo que será analizado nos dous casos durante un período dun ano. Ademais, estudaranse os custos de pilotaxe, amarre e fondeo ou tratamento de residuos, é dicir, os custos do porto, tanto en Shanghai como en Rotterdam. Á hora de reducir a contaminación cando o buque está fondeado nos portos, seguirase o concepto de "Porto Verde", para levar a cabo unha xestión eficiente dos recursos enerxéticos mentres se realizan operacións de carga e descarga de contedores. Finalmente, farase unha comparación entre ambas rutas de todos os aspectos que afectan á navegación nun ano, tanto en termos de emisións de gases de efecto invernadoiro como de custos, e decidiremos cal destas é a máis adecuada.
 
[Abstract] The purpose of the TFM will be to analyze, evaluate and compare container shipping between Shanghai and Rotterdam on two completely different routes. The first one will be through the Arctic, and the second through the Suez Canal. By transporting containers through the Arctic, it is possible to reduce the navigation time and, in turn, the pollution due to greenhouse gas emissions. However, we must consider the inconveniences associated with navigating through frozen waters in certain seasons of the year, such as autumn or winter, requiring an icebreaker. On the other hand, if we transport containers through the Suez Canal, the distance is greater, but the route will be more constant and known throughout the year. Greenhouse gas pollution will therefore be higher. At the same time, the costs associated with the operation of the ship in the two study routes will also be evaluated. Mainly, the most determining factor in these costs is fuel consumption, so it will be analyzed in both cases for the period of one year. In addition, the costs of pilotage, mooring and anchoring or waste treatment, that is, the port costs, will be studied, both in Shanghai and in Rotterdam. When it comes to reducing pollution when the ship is anchored in ports, the concept of "Green Port" will be followed, in order to carry out efficient management of energy resources while carrying out container loading and unloading operations. Finally, a comparison will be made between both routes of all the aspects that affect navigation in one year, both in terms of greenhouse gas emissions and costs, and we will decide which of these is the most appropriate.
 
Palabras chave
Contenedores
Transportes marítimos-Aspecto económico
Transportes marítimos-Aspecto del medio ambiente
 
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido

Listar

Todo RUCComunidades e colecciónsPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

A miña conta

AccederRexistro

Estatísticas

Ver Estatísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Suxestións