Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorMendoza Barrán, Ana
dc.contributor.advisorNieto-Riveiro, Laura
dc.contributor.authorFreire Lorenzo, Jéssica
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúdees_ES
dc.date.accessioned2022-01-19T09:12:25Z
dc.date.available2022-01-19T09:12:25Z
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/29431
dc.description.abstract[Resumen] Introducción: La terapia ocupacional tiene por objetivo potenciar la autonomía de las personas mayores en todas las ocupaciones de la vida diaria, y su inclusión en el entorno físico, social y cultural. Cada vez existe más evidencia sobre la utilización de la tecnología como medio de intervención en terapia ocupacional reflejando numerosos beneficios y aportaciones para las personas mayores. Sin embargo, continúa siendo necesario indagar sobre la aplicabilidad de algunas herramientas tecnológicas como la realidad virtual o la Nintendo Wii. Objetivo: Conocer las experiencias y percepciones de un grupo de personas mayores que viven en una residencia del área metropolitana de A Coruña, al participar en un programa de intervención de terapia ocupacional con nuevas herramientas tecnológicas. Metodología: Se realizó un trabajo de investigación cualitativa con enfoque fenomenológico en el que participaron 6 personas mayores, y en el que se desarrolló un programa de intervención basado en el uso de la realidad virtual y la Nintendo Wii. Las principales técnicas de recogida de datos fueron la entrevista semiestructurada y la observación participante. Resultados: Tras el análisis de las entrevistas emergen 9 categorías que pretenden dar respuesta al fenómeno de estudio: “Desconocimiento inicial”, “Estar a la expectativa”, “Percepciones negativas y positivas”, “Aprendizaje de nuevas experiencias”, “Le cogí el truco”, “El valor de participar con más personas”, “Herramientas para el bienestar personal”, “Buenas sensaciones” y “Con ganas de más”. Conclusiones: El programa de intervención de terapia ocupacional desarrollado con herramientas tecnológicas presenta un impacto positivo en las experiencias y percepciones de las personas mayores.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Introdución: A terapia ocupacional ten como obxectivo mellorar a autonomía das persoas maiores en todas as ocupacións da vida diaria, e a súa inclusión no contorno físico, social e cultural. Cada vez hai máis evidencias sobre o uso da tecnoloxía como medio de intervención na terapia ocupacional, que reflicte numerosos beneficios e contribucións para as persoas maiores. Non obstante, aínda é necesario indagar sobre a aplicabilidade dalgunhas ferramentas tecnolóxicas como a realidade virtual ou a Nintendo Wii. Obxectivo: Coñecer as experiencias e percepcións dun grupo de persoas maiores que viven nunha residencia da área metropolitana da Coruña, ao participar nun programa de intervención de terapia ocupacional con novas ferramentas tecnolóxicas. Metodoloxía: Levouse a cabo un traballo de investigación cualitativa cun enfoque fenomenolóxico no cal participaron 6 persoas maiores, e no cal se desenvolveu un programa de intervención baseado no uso da realidade virtual e a Nintendo Wii. As principais técnicas de recollida de datos foron a entrevista semiestruturada e a observación participante. Resultados: Despois da análise das entrevistas, xorden 9 categorías que buscan responder ao fenómeno do estudo: “Descoñecemento inicial”, “Estar á expectativa”, “Percepcións negativas e positivas”, “Aprendizaxe de novas experiencias”, “Collinlle o truco”, “O valor de participar con máis persoas”, “Ferramentas para o benestar persoal”, “Boas sensacións” e “Con ganas de máis”. Conclusións: O programa de intervención de terapia ocupacional desenvolto con ferramentas tecnolóxicas repercute positivamente nas experiencias e percepcións das persoas maiores.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Introduction: Occupational therapy aims to enhance the autonomy of the older people in all occupations of daily life, and their inclusion in the physical, social and cultural environment. There is increasing evidence on the use of technology as a means of intervention in occupational therapy reflecting numerous benefits and contributions for the elderly. However, it is still necessary to investigate the applicability of some technological tools such as virtual reality or Nintendo Wii. Objective: To know the experiences and perceptions of a group of older people living in a nursing home in the metropolitan area of A Coruña, when participating in an occupational therapy intervention program with new technological tools. Methodology: A qualitative research work with a phenomenological approach was carried out with the participation of six older people, in which an intervention programme was developed based on the use of virtual reality and the Nintendo Wii. The main data collection techniques were semi-structured interviews and participant observation. Results: After the analysis of the interviews, nine categories that seek to respond to the phenomenon under study: "Initial unfamiliarity", "Being in expectation", "Negative and positive perceptions", "Learning new experiences", "Got the hang of it", "The value of participating with more people", "Tools for personal wellbeing", "Good feelings" and "Looking forward to more". Conclusions: The occupational therapy intervention programme with technological tools has a positive impact on the experiences and perceptions of the older people.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectPoblación mayores_ES
dc.subjectEnvejecimientoes_ES
dc.subjectRealidad virtuales_ES
dc.subjectNintendo Wiies_ES
dc.subjectTecnologíaes_ES
dc.subjectTerapia ocupacionales_ES
dc.subjectParticipación ocupacionales_ES
dc.subjectPoboación maiores_ES
dc.subjectEnvellecementoes_ES
dc.subjectRealidade virtuales_ES
dc.subjectTecnoloxíaes_ES
dc.subjectOlder peoplees_ES
dc.subjectAginges_ES
dc.subjectVirtual realityes_ES
dc.subjectTechnologyes_ES
dc.subjectOccupational therapyes_ES
dc.subjectOccupational participationes_ES
dc.titleExperiencias y percepciones de personas mayores sobre la participación en un programa de intervención con herramientas tecnológicas desde terapia ocupacionales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2020-2021es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem