Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorSantiago Gómez, Elvira
dc.contributor.authorVázquez Porta, Adrián
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Socioloxíaes_ES
dc.date.accessioned2021-11-18T07:04:43Z
dc.date.available2021-11-18T07:04:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/28911
dc.description.abstract[Resumen] El objetivo de la presente investigación es conocer si el código icónico y lingüístico de los libros de texto de ambos ciclos de la ESO transmite conocimientos sexistas. Es un estudio de tipo exploratorio, descriptivo y comparativo entre cursos y distintos años. Se lleva a cabo mediante datos primarios y secundarios. Las técnicas de investigación empleadas fueron el análisis de contenido mediante un sistema de indicadores elaborado ad hoc, la entrevista semi-estructurada y la encuesta, además de una revisión del marco legislativo en educación. La muestra estuvo formada por 1554 imágenes, 5 entrevistas y 207 cuestionarios. El análisis constata una sobrerrepresentación de los hombres y una invisibilización de las mujeres que tuvieron un papel relevante en la historia. Presenta un uso extendido del lenguaje masculino como representativo de ambos sexos y omite en su gran mayoría a personas de distintas razas, con algún tipo de diversidad funcional o cualquier parámetro fuera de la heteronormatividad.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] O obxectivo da presente investigación é coñecer se o código icónico e lingüístico dos libros de texto de ambos ciclos da ESO transmite coñecementos sexistas. É un estudo de tipo exploratorio, descritivo e comparativo entre cursos e distintos anos. Levado a cabo mediante datos primarios e secundarios. As técnicas de investigación empregadas foron a análise de contido mediante un sistema de indicadores elaborado ad hoc, a entrevista semi-estruturada e a enquisa, ademais dunha revisión do marco lexislativo en educación. A mostra estivo formada por 1554 imaxes, 5 entrevistas e 207 cuestionarios. A análise constata unha sobrerrepresentación dos homes e unha invisibilización das mulleres que tiveron un papel relevante na historia. Presenta un uso estendido da linguaxe masculina como representativo de ambos sexos e omite na súa gran maioría a persoas de distintas razas, con algún tipo de diversidade funcional ou calquera parámetro fóra da heteronormatividad.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] The objective of the present research is know if in the secondary texbooks the iconic an linguistic code transmit sexist knowledge. This is an exploratory, extensive and comparative research among courses and different years. It is doing with primary and secondary data. The research techniques used for that has been content analysis throw a system of indications ad hoc, semi structured interview and questionnaire, besides a legislative framework review about education. The sample was formed by 1554 images, 5 interviews and 207 questionnaires. The analysis has a over representation of men and a women invisibility who had repercussion in the history. Reveal as common a masculine language as representative of both sex and omit majority the racial diversity, people with functional diversity or any factor out of heteronormativity.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectLibros de textoes_ES
dc.subjectLenguajees_ES
dc.subjectCódigo icónicoes_ES
dc.subjectLinguaxees_ES
dc.subjectTextbookses_ES
dc.subjectLanguagees_ES
dc.subjectIconic codees_ES
dc.titleLo que no(s) enseñan los libros de texto: análisis del código icónico y lingüístico de los libros de texto de 2º y 4º de Educación Secundaria bligatoriaes_ES
dc.title.alternativeO que (non) nos ensinan os libros de texto. Análise do código icónico e lingüístico dos libros de texto de 2º e 4º de Educación Secundaria Obrigatoriaes_ES
dc.title.alternativeWhat do (not) textbooks teach us? Analysis of the iconic and linguistic code of the textbooks of 2nd and 4th of Compulsory Secondary Educationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de mestrado (UDC.SOC). Socioloxía aplicada: investigación social e de mercados. Curso 2019/2020es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem