Diseño de un programa de participación social para niños con trastorno del desarrollo neurológico desde la terapia asistida con perros
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/26927Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Diseño de un programa de participación social para niños con trastorno del desarrollo neurológico desde la terapia asistida con perrosAutor(es)
Director(es)
Ávila Álvarez, AdrianaRosende Celeiro, Iván de
Data
2020-06Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da SaúdeDescrición
Traballo fin de mestrado (UDC.FCS). Asistencia e investigación sanitaria. Especialidade en Investigación clínica. Curso 2019/2020Resumo
[Resumen] Introducción: Los trastornos del desarrollo neurológicos son definidos como un conjunto de afecciones que tienen inicio en el período de desarrollo. Su prevalencia en la población infantil es alta, dificultando la participación social y el desempeño de las actividades cotidianas. Por ello, los terapeutas ocupacionales tienen un papel fundamental en este campo, utilizando diferentes intervenciones y estrategias, entre las que se encuentran la terapia asistida con perros, mostrándose como una herramienta en alza debido a los beneficios que aporta, permitiendo mejorar la calidad de vida de estos menores. Por lo tanto, se pretende mejorar la participación social de los niños afectados con este tipo de trastornos para fomentar su desarrollo y la realización de sus actividades cotidianas de manera satisfactoria.
Objetivos: Determinar la eficacia de un programa de terapia ocupacional basado en la terapia asistida con perros en la mejora de la participación social de los niños con un trastorno del desarrollo neurológico.
Metodología: Se empleará una metodología cuantitativa longitudinal, prospectiva, cuasi-experimental e intrasujeto pretest-postest. Se realizará una intervención de terapia asistida con perros desde terapia ocupacional, en niños menores de 12 años diagnosticados de algún trastorno del desarrollo neurológico, en la ciudad de A Coruña. Para la recogida de datos se emplean herramientas estandarizadas adecuadas a las técnicas actuales: Vineland Adaptative Behavior Scale. Third Edition y The Assessment of Communication and Interaction Skill (ACIS) Version 4.0. [Resumo] Introdución: Os trastornos neurolóxicos do desenvolvemento defínense como un conxunto de condicións que comezan no período de desenvolvemento. A súa prevalencia na poboación infantil é alta, dificultando a participación social e o desenvolvemento das actividades diarias. Por este motivo, os terapeuta ocupacional teñen un papel fundamental neste campo, empregando diferentes intervencións e estratexias, entre as que están a terapia asistida por cans, mostrándose como unha ferramenta en aumento debido aos beneficios que proporciona, permitindo mellorar a calidade de vida. destes menores. Por iso, preténdese mellorar a participación social dos nenos afectados con este tipo de trastornos co fin de promover o seu desenvolvemento e realizar as súas actividades diarias de xeito satisfactorio.
Obxectivos: Determinar a eficacia dun programa de terapia ocupacional baseado na terapia asistida por cans na mellora da participación social dos nenos con trastorno neurodesenvolvemento.
Metodoloxía: Utilizarase unha metodoloxía pretest-posttest lonxitudinal, prospectiva, case-experimental e intra-suxeito. Realizarase unha intervención de terapia asistida con cans procedentes de terapia ocupacional en nenos menores de 12 anos diagnosticados dun trastorno neurodesenvolvemento na cidade da Coruña. Para a recollida de datos, utilízanse ferramentas normalizadas adecuadas ás técnicas actuais: Vineland Adaptative Behavior Scale. Third Edition e The Assessment of Communication and Interaction Skill (ACIS) Versión 4.0. [Abstract] Introduction: Neurological developmental disorders are defined as a set of conditions that start in the development period. Its prevalence in the child population is high, hindering social participation and the performance of daily activities. For this reason, occupational therapists have a fundamental role in this field, using different interventions and strategies, among which are dog-assisted therapy, showing itself as a tool on the rise due to the benefits it provides, allowing to improve the quality of life of these minors. Therefore, the aim is to improve the social participation of children affected with this type of disorder in order to promote their development and carry out their daily activities satisfactorily.
Objectives: To determine the efficacy of an occupational therapy program based on dog-assisted therapy in improving the social participation of children with a neurodevelopmental disorder.
Methodology: A longitudinal, prospective, quasi-experimental and intra-subject pretest-posttest methodology will be used. An intervention of assisted therapy with dogs from occupational therapy will be carried out in children under 12 years of age diagnosed with a neurodevelopmental disorder, in the city of A Coruña. For data collection, standardized tools appropriate to current techniques are used: Vineland Adaptive Behavior Scale. Third Edition and The Assessment of Communication and Interaction Skill (ACIS) Version 4.0.
Palabras chave
Trastornos del desarrollo neurológico
Terapia ocupacional
Terapia asistida con perros
Participación social
Infancia
Trastornos do desenvolvemento neurolóxico
Terapia asistida por cans
Neurological development disorders
Occupational therapy
Dog assisted therapy
Social participation
Childhood
Terapia ocupacional
Terapia asistida con perros
Participación social
Infancia
Trastornos do desenvolvemento neurolóxico
Terapia asistida por cans
Neurological development disorders
Occupational therapy
Dog assisted therapy
Social participation
Childhood
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido