Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorRobles-García, Veróncia
dc.contributor.authorLópez Pereira, Miriam
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Escola Universitaria de Fisioterapiaes_ES
dc.date.accessioned2020-03-05T08:56:02Z
dc.date.available2020-03-05T08:56:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/25112
dc.description.abstract[Resumo] Introdución: nos pacientes post-ictus, as tarefas duais (realización simultánea dunha tarefa motora e unha cognitiva), atópanse alteradas: as interferencias cognitivo-motora son maiores que na poboación san, polo que xorde a necesidade de estudar os efectos desa interferencia nas tarefas duais e cómo e posible deseñar intervencións fisioterápicas, efectivas para mellorar o movemento destes pacientes. Obxectivo: o obxectivo desta revisión sistemática é estudar e actualizar a evidencia científica, atopada nas distintas bases de datos utilizadas, que acheguen información sobre os efectos da interferencia cognitivo-motora durante as tarefas duais en pacientes post-ictus. Metodoloxía: realizouse unha busca sistemática de artigos en tres bases de datos (Pubmed, Scopus e Web of Science). Para a selección dos artigos tívose en conta que os participantes presentasen afectación motora e nula ou escasa afectación cognitiva, que realizasen tarefas duais nas que se estudara a interferencia cognitivo-motora, e a súa aplicación nas intervencións fisioterápicas. Resultados: a busca nas distintas bases de datos proporcionaron 1296 artigos, dos cales se seleccionaron 18, que cumprian os criterios de inclusión predefinidos. A analíse dos estudos amosou resultados beneficiosos das inteferencias cognitivo-motora durante as intervencións con tarefas duais, da realización das tarefas en diferentes niveis de dificultade e da aplicación de novas tecnoloxías para a realización da tarefa motora. Conclusión: os pacientes post-ictus durante as tarefas duais presentan maior interferencia cognitivo-motora en comparación coas tarefas simples debido as afectacións motoras e a afectación da capacidade atencional que ten que dividirse entre as duas tarefas. O adestramento con tarefas duais en pacientes post-ictus acada melloras significativas en membros inferiores, amosándose unha melloría dos parámetros espazo-temporais da marcha nas tarefas simples e tarefas duais, apreciándose pouca evidencia de que esas mellorías se manteñen a longo prazo.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Introduction: in post-stroke patients, dual tasks (simultaneous performance of motor and cognitive tasks) are altered: cognitive-motor interferences are greater than in healthy population. So there is a necessity of studying the effects of this dual task interference and how it is possible to design effective physiotherapeutic interventions to improve the movement of these patients. Objective: the systematic review objective is to study and update the scientific evidence which was found in different databases, that provide information about the effects of cognitive-motor interferences during dual tasks in post-stroke patients. Methodology: a systematic search was carried out in three databases (Pubmed, Scopus and Web of Science). During studies selection, we took into account papers in which patients had motor impairment and no or little cognitive dysfunction. Also, we looked at papers studying cognitive-motor interference and its application in Physical Therapy interventions. Results: the search in different databases provide 1296 articles. Eighteen of them were selected because they met the predefined inclusion criteria. Studies analysis showed beneficial results of cognitive-motor interferences during the interventions with dual tasks, the accomplishment of the tasks in different difficulty levels and the application of new technologies for the realization of the motor task. Conclusion: during dual tasks, post-stroke patients have greater cognitive-motor interference compared to simple tasks due to motor impairments and to the attentional capacity which has to be divided between both tasks. The training with dual tasks in post-stroke patients achive significant improvements in lower limbs showing an improvement of spatiotemporal parameters of gait in simple tasks and dual tasks, with slight evidence that these improvements are maintained long term.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Introducción: en los pacientes post-ictus, las tareas duales (realización simultánea de una tarea motora y una cognitiva), se encuentran alteradas: las interferencias cognitivo-motora son mayores que en la población sana, por lo que surge la necesidad de estudiar los efectos de esa interferencia en las tareas duales y cómo es posible diseñar intervenciones fisioterápicas, efectivas para mejorar el movimiento de estos pacientes. Objetivo: el objetivo de esta revisión sistemática es estudiar y actualizar la evidencia científica, encontrada en las distintas bases de datos utilizadas, que aporten información sobre los efectos de la interferencia cognitivo-motora durante las tareas duales en pacientes post-ictus. Metodología: se realizó una búsqueda sistemática de artículos en tres bases de datos (Pubmed, Scopus y Web of Science). Para la selección de artículos se tuvo en cuenta que los participantes presentasen afectación motora y nula o escasa afectación cognitiva, que realizasen tareas duales en las que se estudiara la interferencia cognitivo-motora, y su aplicación en las intervenciones fisioterápicas. Resultados: la búsqueda en distintas bases de datos proporcionaron 1296 artículos, de los cuales se seleccionaron 18, que cumplian los criterios de inclusión predefinidos. El análisis de los estudios mostró resultados beneficiosos de las interferencias cognitivo-motora durante las intervenciones con tareas duales, de la realización de las tareas en diferentes niveles de dificultad y de la aplicación de nuevas tecnologías para la realización de la tarea motora. Conclusión: los pacientes post-ictus durante las tareas duales presentan mayor interferencia cognitivo-motora en comparación con las tareas simples debido a las afectaciones motoras y la afectación de la capacidad atencional que tiene que dividise entre las dos tareas. El entrenamiento con tareas duales en pacientes post-ictus consigue mejoras significativas en los miembros inferiores, mostrándose una mejoría de los parámetros espacio-temporales de la marcha en tareas simples y tareas duales, apreciándose poca evidencia de que esas mejorías se mantienen a largo plazo.es_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectTarefa duales_ES
dc.subjectInterferencia cognitivo-motoraes_ES
dc.subjectIctuses_ES
dc.subjectDual taskes_ES
dc.subjectCognitive motor interferencees_ES
dc.subjectStrokees_ES
dc.subjectTarea duales_ES
dc.titleEfectos da interferencia cognitivo-motora durante tarefas duais en pacientes post-ictuses_ES
dc.title.alternativeEffects of cognitive-motor interference during dual-tasks in post-stroke patientses_ES
dc.title.alternativeEfectos de la interferencia cognitivo-motora durante tareas duales en pacientes post-ictuses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Fisioterapia. Curso 2018/2019es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem