Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorCarballo-Costa, Lidia
dc.contributor.authorCaamaño Caamaño, Uxía
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Escola Universitaria de Fisioterapiaes_ES
dc.date.accessioned2019-10-08T12:22:15Z
dc.date.available2019-10-08T12:22:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/24038
dc.description.abstract[Resumen] Descripción de la experiencia. Se trata de un proyecto de aprendizaje y servicio (ApS), llevado a cabo en la Asociación de Bulimia y Anorexia de A Coruña (ABAC) con mujeres que presentan un trastorno de la conducta alimentaria (anorexia nervosa y/o bulimia nervosa). Se ha diseñado e implementado una intervención de fisioterapia enfocada a la modificación de la imagen corporal. Nos encontramos ante un tipo de proyecto en el que se combinan procesos de aprendizaje y de servicio a la comunidad. Objetivo. El objetivo general para la alumna ha sido adquirir las competencias propias de la asignatura Trabajo Fin de Grado. Para las participantes, este ha sido mejorar su estado general de salud y calidad de vida mediante la modificación de su imagen corporal. Desarrollo de la experiencia. La experiencia se llevó a cabo mediante cuatro acciones principales: 1) Revisión de la bibliografía disponible sobre la alteración de la imagen corporal en personas con trastornos alimentarios y su tratamiento fisioterapéutico. 2) Diseño de la intervención de fisioterapia basada en la evidencia disponible. 3) Valoración de las participantes antes y después de la intervención. 4) Dirección de una intervención de fisioterapia centrada en promover cambios en la imagen corporal de las pacientes. Resultados de la experiencia. En cuanto a las competencias y resultados del aprendizaje específicos de esta materia, la autopercepción de la alumna y la valoración de la tutora apuntan a su adquisición. Las participantes han mostrado su satisfacción con la intervención y sensaciones percibidas, y tanto los resultados objetivos como subjetivos muestran mejoras en la autopercepción y evaluación corporal, además de en la calidad de vida de las pacientes. Conclusiones. El presente proyecto de ApS ha conseguido abordar de forma satisfactoria las tres vertientes intencionales que persigue: la pedagógica en cuanto al aprendizaje de la alumna, la de servicio a la comunidad y la reflexiva.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Description of the experience. It is a service-learning project (ApS), carried out in the Association of Bulimia and Anorexia of A Coruña (ABAC) with women who have an eating disorder (anorexia nervosa and/or bulimia nervosa). A physiotherapy intervention focused on the modification of body image has been designed and implemented. We are faced with a type of project that combines learning processes and community service. Objective. The general objective for the student has been to acquire the specific competences of the subject End Degree Project. For the participants, this has been to improve their general state of health and quality of life by changing their body image. Development of the experience. The experience was carried out through four main actions: 1) Review of available literature on the disturbance of body image in people with eating disorders and their physiotherapeutic treatment. 2) Design of the physiotherapy intervention based on the available evidence. 3) Evaluation of the participants before and after the intervention. 4) Direction of a physiotherapy intervention focused on promoting changes in the patients’ body image. Results of the experience. Regarding the specific competences and learning outcomes of this subject, the student’s self-perception and the teacher’s assessment aim at their acquisition. The participants have shown their satisfaction with the intervention and perceived sensations, and both the objective and subjective results show improvements in self-perception and body evaluation, as well as in the patients’ quality of life. Conclusions. ApS’s present project has managed to successfully tackle the three intentional aspects pursued: the pedagogical in terms of the student’s learning, the service to the community and the reflective.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Descrición da experiencia. Trátase dun proxecto de aprendizaxe e servizo (ApS), levado a cabo na Asociación de Bulimia e Anorexia da Coruña (ABAC) con mulleres que presentan un trastorno da conduta alimentaria (anorexia nervosa e/ou bulimia nervosa). Deseñouse e implementouse unha intervención de fisioterapia enfocada á modificación da imaxe corporal. Atopámonos ante un tipo de proxecto no que se combinan procesos de aprendizaxe e de servizo á comunidade. Obxectivo. O obxectivo xeral para a alumna foi adquirir as competencias propias da materia Traballo Fin de Grao. Para as participantes, este foi mellorar o seu estado xeral de saúde e calidade de vida mediante a modificación da súa imaxe corporal. Desenvolvemento da experiencia. A experiencia levouse a cabo mediante catro accións principais: 1) Revisión da bibliografía dispoñible sobre a alteración da imaxe corporal en persoas con trastornos alimentarios e o seu tratamento fisioterapéutico. 2) Deseño da intervención de fisioterapia baseada na evidencia dispoñible. 3) Valoración das participantes antes e despois da intervención. 4) Dirección dunha intervención de fisioterapia centrada en promover cambios na imaxe corporal das pacientes. Resultados da experiencia. En canto ás competencias e resultados da aprendizaxe específicos desta materia, a autopercepción da alumna e a valoración da tutora apuntan á súa adquisición. As participantes mostraron a súa satisfacción coa intervención e as sensación percibidas, e tanto os resultados obxectivos coma os subxectivos amosan melloras na autopercepción e avaliación corporal, ademais de na calidade de vida das pacientes. Conclusións. O presente proxecto de ApS conseguiu abordar de forma satisfactoria as tres vertentes intencionais que persegue: a pedagóxica en canto á aprendizaxe da alumna, a de servizo á comunidade e a reflexiva.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectFisioterapiaes_ES
dc.subjectImagen corporales_ES
dc.subjectAnorexia nerviosaes_ES
dc.subjectBulimia nerviosaes_ES
dc.subjectPhysical therapyes_ES
dc.subjectBody imagees_ES
dc.subjectAnorexia nervosaes_ES
dc.subjectBulimia nervosaes_ES
dc.subjectImaxe corporales_ES
dc.titleFisioterapia en la imagen corporal de mujeres con trastornos alimentarios: un proyecto de aprendizaje y servicioes_ES
dc.title.alternativePhysiotherapy in the body image of women with eating disorders: a service-learning projectes_ES
dc.title.alternativeFisioterapia na imaxe corporal de mulleres con trastornos alimentarios: un proxecto de aprendizaxe e servizo
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Fisioterapia. Curso 2018/2019es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem