Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorLópez García, Asenet
dc.contributor.authorAres Brage, Laura
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Escola Universitaria de Fisioterapiaes_ES
dc.date.accessioned2019-10-08T09:15:45Z
dc.date.available2019-10-08T09:15:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/24036
dc.description.abstract[Resumen] Introducción. El trabajo desarrollado a continuación se trata de un Proyecto de Aprendizaje y Servicio, en el que se planteó un programa de entrenamiento aeróbico para jóvenes con diversidad funcional en un Centro de Educación Especial. Objetivo. El objetivo general del servicio ha sido mejorar la capacidad cardiorrespiratoria en los participantes, buscando paralelamente, promover un aumento de la participación en actividades que requieran mayor capacidad física. En relación al aprendizaje de la alumna ha sido adquirir las competencias específicas de la asignatura TFG, así como las habilidades necesarias para desarrollar adecuadamente las sesiones. Desarrollo de la experiencia. La experiencia ha tenido lugar entre febrero y junio de 2019, desarrollándose durante ese tiempo diferentes actividades, entre las que destacan: documentación y análisis de evidencia en relación al desacondicionamiento físico y los programas aeróbicos en jóvenes con diversidad funcional, valoración de los participantes y solicitud de consentimientos informados, diseño de prueba de esfuerzo específica y de las sesiones de entrenamiento aeróbico; por último, se llevó a cabo la reevaluación final de los participantes. Resultados. Se realizaron 9 sesiones de entrenamiento aeróbico con cada uno de los participantes (dos chicos y una chica), tras las cuales se han evidenciado mejoras en la capacidad cardiorrespiratoria, objetivadas por la disminución de la frecuencia cardíaca durante el ejercicio, el aumento de la distancia recorrida en el 6 MWT o la disminución del índice de gasto energético. El nivel de satisfacción por parte de los participantes, su familia y la profesora de educación física del centro, ha sido positivo. En relación al aprendizaje de la alumna, se han adquirido las competencias necesarias para realizar una valoración cardiorrespiratoria de jóvenes con diversidad funcional, determinar objetivos terapéuticos y realizar el diseño de un entrenamiento aeróbico. Conclusiones. El presente proyecto ha resultado ser una experiencia positiva y enriquecedora teniendo en cuenta los tres objetivos que buscaba: pedagógico, solidario y reflexivo.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Background. This job is about a Learning and Service Project, in which an aerobic training program for young people with functional diversity was proposed in a Special Education Center context. Objective. The main objective of the service was to improve cardiorespiratory fitness in the participants, aming as well, to promote an increase in participation in the activities that require greater physical capacity. The objective of the student's learning has been to acquire the specific skills of the TFG subject, as well as the necessary skills to properly develop the sessions. Experience development. The experience took place between February and June 2019, when different activities were developed: documentation and evidence analysis in relation to physical deconditioning and aerobic programs in young people with functional diversity, assessment of the physical condition of participants and request of written informed consent, design of a specific effort tests and the aerobic training sessions; finally, a reassessment was performed. Outcomes. 9 aerobic training sessions were carried out with each participant (two boys and one girl). Improvements in cardiorespiratory fitness were observed, objectified by the decrease in heart rate during exercise, the increase in distance traveled in the 6 MWT or the decrease in the physiological cost index. The level of satisfaction of the participants, of their family and the physical education teacher, has been positive. About the student learning, the necessary skills have been acquired to perform a cardiorespiratory assessment of young people with functional diversity, determine therapeutic objectives and design an aerobic training program. Conclusions. The present project has been a positive and enriching experience taking into account the three objectives that it was looking for: pedagogical, supportive and reflective.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Introdución. O traballo exposto a continuación tratase dun Proxecto de Aprendizaxe e Servizo, no que se planeou un programa de adestramento aeróbico para xoves con diversidade funcional nun Centro de Educación Especial. Obxectivo. O obxectivo principal deste servizo foi mellorar a capacidade cardiorrespiratoria nos pacientes, buscando paralelamente, promover un aumento da participación nas actividades que precisen maior capacidade física. En relación á aprendizaxe da alumna, foi adquirir as competencias específicas da materia TFG, ademais das habilidades precisas para desenvolver adecuadamente as sesións. Desenrolo da experiencia. A experiencia aconteceu entre febreiro e xuño de 2019, desenvolvéndose durante ese tempo diferentes actividades, entre as que destacamos: documentación e análise da evidencia en relación co desacondicionamento físico e os programas aeróbicos en xoves con diversidade funcional, valoración dos participantes e solicitude de consentimentos informados, deseño dunha proba de esforzo específica e das sesión de adestramento; por último, levouse a cabo a reevaluación final dos participantes. Resultados. Realizáronse 9 sesións de adestramento aeróbico con cada un dos participantes (dous mozos e unha moza). Evidenciáronse melloras na capacidade cardiorrespiratoria, obxectivadas pola diminución da frecuencia cardíaca durante o exercicio, o aumento da distancia percorrida no test de 6 minutos marcha ou a diminución do índice de costo enerxético. O nivel de satisfacción por parte dos participantes, da súa familia e da profesora de educación física do centro, foi positivo. En termos de aprendizaxe, a alumna adquiriu as competencias necesarias para facer unha valoración cardiorrespiratoria de xoves con diversidade funcional, determinar obxectivos terapéuticos e realizar o deseño dun adestramento aeróbico. Conclusións. O presente proxecto resultou ser unha experiencia positiva e enriquecedora tendo en conta os tres obxectivos que buscaba: pedagóxico, solidario e reflexivo.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectDiscapacidad infantiles_ES
dc.subjectCapacidad cardiorrespiratoriaes_ES
dc.subjectEntrenamiento de marcha asistido con robotes_ES
dc.subjectParticipaciónes_ES
dc.subjectDisabled childrenes_ES
dc.subjectCardiorespiratory fitnesses_ES
dc.subjectRobot assisted gait traininges_ES
dc.subjectParcicipationes_ES
dc.subjectDiscapacidade infantiles_ES
dc.subjectCapacidade cardiorrespiratoriaes_ES
dc.subjectAdestramento da marcha asistido mediante robóticaes_ES
dc.titleEntrenamiento aeróbico para la mejora de la capacidad cardiorrespiratoria en un grupo de jóvenes con diversidad funcional: un proyecto de aprendizaje y servicioes_ES
dc.title.alternativeAerobic training for the improvement of cardiorespiratory fitness in a group of young students with functional diversity: a lerning-service projectes_ES
dc.title.alternativeAdestramento aeróbico para a mellora da capacidade cardiorrespiratoria nun grupo de rapaces con diversidade funcional: un proxecto de aprendizaxe e servizoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Fisioterapia. Curso 2018/2019es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem