GI-ESAFEX - Artigos: Recent submissions
Now showing items 1-5 of 47
-
Comparison of perceived barriers to physical activity between Ecuadorian university students in physical activity and sports pedagogy and other social science majors
(Pitesti University, 2024)[Abstract]: Research suggests a relationship between university majors and the perception of contextual barriers to physical activity (PA). This study aims to identify and compare, differentiating by the sexes, the perceived ... -
Cross-Sectional and Prospective Relationship Between Low-to-Moderate Intensity Physical Activity and Chronic Diseases in Older Adults From 13 European Countries
(Human Kinetics, 2018)[Abstract]: Assess the relationship between low-to-moderate-intensity physical activity (LMPA) in 2011 and chronic diseases in 2011 and 2013 among European older adults. Methods: Participants (16157 men, 21260 women) from ... -
Decálogo para identificar red flags en el contenido fitness
(Sinnergiak Social Innovation, 2024)Las redes sociales han cambiado la forma en que se comunica y consume contenido relacionado con el deporte y el ejercicio. Atletas y clubes utilizan estas plataformas, mientras que la industria del fitness emplea aplicaciones ... -
Análisis de las barreras percibidas para la actividad física en universitarios ecuatorianos: comparación por sexo
(Federación Española de Docentes de Educación Física (FEADEF), 2024)Las mujeres ecuatorianas adultas realizan insuficiente actividad física y son sedentarias. Existen investigaciones que relacionan los estereotipos de género con la percepción de barreras contextuales para realizar ejercicio ... -
Las rúbricas como instrumento de encuentro entre la tutorización y la evaluación compartida en el Prácticum
(Universidad de Valparaíso, Chile, 2019)Nuestra participación recoge las últimas estrategias que en la Facultad de Ciencias del Deporte y la Educación Física de la Universidad de A Coruña, hemos incorporado en la asignatura del Practicum para ...