Enseñanza mediante simulación de la inserción de catéteres vasculares periféricos en estudiantes de enfermería : revisión bibliográfica.
Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/23438Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Enseñanza mediante simulación de la inserción de catéteres vasculares periféricos en estudiantes de enfermería : revisión bibliográfica.Autor(es)
Director(es)
Martínez-Isasi, SantiagoMaseda Rodríguez, Ana Belén
Data
2019Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Enfermaría e PodoloxíaDescrición
Traballo fin de grao (UDC.FEP). Enfermaría. Curso 2018/2019Resumo
[Resumen] Introducción: La simulación es una herramienta de aprendizaje que permite reproducir situaciones clínicas para la práctica y mejora de habilidades técnicas y no técnicas.
Objetivo: Analizar los beneficios de la simulación en alumnos de enfermería, en la técnica de inserción de catéteres vasculares periféricos (CVP).
Metodología: Se llevó a cabo una revisión bibliográfica que pudiera dar respuesta al tema a estudiar. Para ello, se realizó una búsqueda en las bases de datos: Medline, Cinahl, Web of Sciencie y Scopus. Esta búsqueda se realizó en los meses de febrero y marzo de 2019.
Resultados: Se encontraron 2 revisiones sistemáticas y 25 artículos originales. Solo 7 artículos originales y ninguna revisión sistemática cumplieron los criterios de elegibilidad. Como resultados se evidencia la simulación como una práctica segura, con posibilidad de repetición sin dañar a otros, propician una disminución del miedo y la ansiedad en los alumnos a la hora de realizar la técnica (lo que fomenta un aumento de la autoconfianza). Todo ello tiene como resultado una mejora de la práctica y experiencia clínica posterior.
Conclusiones: La simulación en la inserción de CVP produce una mejora de dicha habilidad por el la repetición de la técnica a demanda, el aumento de la autoconfianza y la disminución de la ansiedad del alumnado de enfermería. También la evaluación y el debriefing constituyen un elemento beneficioso para la mejora de la habilidad. Sin embargo, se hacen necesarios más estudios sobre este campo para evidenciar dichos beneficios. [Resumo] Introdución: A simulación é unha ferramenta de aprendizaxe que permite reproducir situacións clínicas para a práctica e mellora de habilidades técnicas e non técnicas.
Obxectivo: Analizar os beneficios da simulación en alumnos de enfermaría, na técnica de inserción de catéteres vasculares periféricos ( CVP).
Metodoloxía: levouse a cabo unha revisión bibliográfica que puidese dar resposta ao tema para estudar. Para iso, realizouse unha procura nas bases de datos: Medline, Cinahl, Web of Sciencie e Scopus. Esta procura realizouse nos meses de Febreiro e Marzo de 2019.
Resultados: Atopáronse 2 revisións sistemáticas e 25 artigos orixinais. Só 7 artigos orixinais e ningunha revisión sistemática cumpriron os criterios de elixibilidade. Como resultados evidénciase a simulación como unha práctica segura, con posibilidade de repetición sen danar a outros, propician unha diminución do medo e a ansiedade nos alumnos á hora de realizar a técnica (o que fomenta un aumento da autoconfianza). Todo iso ten como resultado unha mellora da práctica e experiencia clínica posterior.
Conclusións: A simulación na inserción de CVP produce unha mellora da devandita habilidade polo a repetición da técnica a demanda, o aumento da autoconfianza e a diminución da ansiedade do alumnado de enfermaría. Tamén a avaliación e o debriefing constitúen un elemento beneficioso para a mellora da habilidade. Con todo, fanse necesarios máis estudos sobre este campo para evidenciar os devanditos beneficios. [Abstract] Introduction: Simulation training is a learning tool that allows reproducing clinical situations for practice and improvement of technical and non-technical skills.
Objetive: To analyze the benefits of simulation in nursing students, in the technique of insertion of peripheral vascular catheters (PVC).
Methods: A bibliographic review was carried out that could give an answer to the topic to be studied. To this end, a search of the databases was carried out: Medline, Cinahl, Web of Sciencie and Scopus. This search was conducted in February and March 2019.
Results: 2 systematic reviews and 25 original articles were found. Only 7 original articles and no systematic review met the eligibility criteria. As a result, simulation is evidenced as a safe practice, with the possibility of repetition without harming others, leading to a decrease in fear and anxiety in students when performing the technique (which encourages an increase in self-confidence). All this results in an improvement in practice and subsequent clinical experience.
Conclusion: The simulation in the insertion of PVC produces an improvement of this ability due to the repetition of the technique on demand, the increase of self-confidence and the decrease of the anxiety of the nursing students. Evaluation and debriefing also constitute a beneficial element for the improvement of ability. However, more studies in this field are needed to demonstrate these benefits.
Palabras chave
Alumnos
Enfermería
Simulación
Catéteres vasculares periféricos
Beneficios
Enfermería
Simulación
Catéteres vasculares periféricos
Beneficios
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido