Diseño y elaboración de un programa interactivo multimedia para la intervención con personas mayores con deterioro cognitivo leve
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/23007Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Diseño y elaboración de un programa interactivo multimedia para la intervención con personas mayores con deterioro cognitivo leveAutor(es)
Director(es)
Sobrido, MaríaNieto-Riveiro, Laura
Data
2017Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da SaúdeDescrición
Traballo fin de mestrado (UDC.FCS). Asistencia e investigación sanitaria. Especialidade en Reeducación funcional, autonomía persoal e calidade de vida. Curso 2016/2017Resumo
[Resumen] Objetivo: Diseñar y elaborar un programa interactivo multimedia de estimulación cognitiva, dirigido a personas mayores con deterioro cognitivo leve. Metodología: Se realizó una búsqueda y evaluación inicial del material de estimulación cognitiva existente (programas web, aplicaciones, etc.) y de las herramientas para la creación de contenidos interactivos. Posteriormente, se diseñaron y elaboraron las actividades que harían parte del programa. Por último, se planteó la metodología de evaluación de la funcionalidad del programa elaborado, basada en 4 parámetros principales. Resultados: Se revisaron un total de 19 plataformas interactivas para estimulación cognitiva, y 11 herramientas informáticas para la creación de contenidos multimedia, seleccionando finalmente la herramienta Ardora. Basándose en las revisiones y evaluaciones anteriores, se elaboró un programa interactivo compuesto por 210 actividades, divididas en 7 áreas cognitivas y 3 niveles de dificultad en cada una. Los resultados obtenidos al evaluar la funcionalidad del programa elaborado fueron favorables. Conclusiones: El desarrollo de programas interactivos para la estimulación cognitiva, y su ejecución a través de la tecnología, pueden ser considerados como herramientas clínicas relevantes, que permiten intervenir de manera eficiente en trastornos neurodegenerativos como el deterioro cognitivo leve. La evaluación y el análisis de los recursos interactivos y no interactivos, así como de las herramientas de autor para la creación de los mismos, permitió crear un programa interactivo dirigido a personas mayores con deterioro cognitivo leve, considerándose un instrumento útil y de fácil acceso para la intervención en el estadio precoz de este trastorno. [Resumo] Obxectivo: Deseñar e elaborar un programa interactivo multimedia de estimulación cognitiva, dirixido a persoas maiores con deterioro cognitivo leve.
Metodoloxía: Realizouse unha procura e avaliación inicial do material de estimulación cognitiva existente (programas web, aplicacións, etc.) e de ferramentas para a creación de contidos interactivos. Posteriormente, deseñáronse e elaboráronse as actividades que farían parte do programa. Por último, propúxose a metodoloxía de avaliación da funcionalidade do programa elaborado, baseada en 4 parámetros principais.
Resultados: Revisáronse un total de 19 plataformas interactivas para estimulación cognitiva, e 11 ferramentas informáticas para a creación de contidos multimedia, seleccionando finalmente a ferramenta Ardora. Baseándose nas revisións e avaliacións anteriores, elaborouse un programa interactivo composto por 210 actividades, divididas en 7 áreas cognitivas e 3 niveis de dificultade en cada unha. Os resultados obtidos ao avaliar a funcionalidade do programa elaborado, foron favorables.
Conclusións: O desenvolvemento de programas interactivos para a estimulación cognitiva, e a súa execución a través da tecnoloxía, poden ser considerados como ferramentas clínicas relevantes, que permiten intervir de maneira eficiente en trastornos neurodexenerativos como o deterioro cognitivo leve. A avaliación e a análise dos recursos interactivos e non interactivos, así como das ferramentas de autor para a creación dos mesmos, permitiu crear un programa interactivo dirixido a persoas maiores con deterioro cognitivo leve, considerándose un instrumento útil e de fácil acceso para a intervención no estadio precoz deste trastorno. [Abstract] Objective: To design and develop an interactive multimedia program of cognitive stimulation, headed to elderly people with mild cognitive impairment. Methodology: An initial search and evaluation of the existing cognitive stimulation material (web programs, applications, etc.) and of the tools for the creation of interactive contents was carried out. Finally, it was proposed the methodology for evaluating the functionality of the program, based on 4 main parameters. Results: It was reviewed a total of 19 interactive platforms for cognitive stimulation, and 11 informatics tools for creating multimedia content, finally selecting the Ardora tool. Based on the previous reviews and evaluations, it was elaborated an interactive program with 210 activities, divided into 7 cognitive areas and 3 levels of difficulty in each one. The results obtained when evaluating the functionality of the program were favorable. Conclusions: The development of interactive programs for cognitive stimulation, and their execution through technology, can be considered as relevant clinical tools that allow efficient intervention in neurodegenerative disorders such as mild cognitive impairment. The evaluation and analysis of interactive and non-interactive resources, as well as the authoring tools for their creation, allowed the creation of an interactive program aimed at elderly people with mild cognitive impairment, being considered a useful and easily accessible tool for intervention in the early stage of this disorder.
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido