Mostrar o rexistro simple do ítem
Under His Eye: Power and Gender Performativity in Margaret Atwood’s The Handmaid’s Tale and Oryx and Crake
dc.contributor.advisor | Simal, Begoña | |
dc.contributor.author | Losada Sánchez, Cristina | |
dc.contributor.other | Universidade da Coruña. Facultade de Filoloxía | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-12-14T08:56:11Z | |
dc.date.available | 2018-12-14T08:56:11Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2183/21516 | |
dc.description.abstract | [Abstract] This Master‘s thesis engages in a comparative analysis of two characters from two different novels by Margaret Atwood: Offred, from The Handmaid’s Tale (1985) and Oryx, from Oryx and Crake (2003). This comparative analysis is divided into two parts: the first one is concerned with the use of power, language and discourse observed in both novels and characters, following Foucault‘s theories; the second one explores the differences and similarities of Offred and Oryx regarding gender performativity and the objectification of women, following Butler‘s considerations and reflections. The main aim of this analysis is to find relevant parallelisms between two seemingly opposite figures, and to examine Atwood‘s work in the light of Foucault‘s and Butler‘s theorization. Finally, the juxtaposition of both characters is aimed at attracting attention to the character of Oryx, which I regard as unfairly neglected and highly significant in Atwood‘s oeuvre. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.rights | Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido | es_ES |
dc.subject | Atwood, Margaret | es_ES |
dc.subject | Gender | es_ES |
dc.subject | Objectification of women | es_ES |
dc.subject | Oryx and Crake | es_ES |
dc.subject | The Handmaid's Tale | es_ES |
dc.title | Under His Eye: Power and Gender Performativity in Margaret Atwood’s The Handmaid’s Tale and Oryx and Crake | es_ES |
dc.title.alternative | Bajo su mirada: poder y performatividad de género en El cuento de la criada y Oryx y Crake de Margaret Atwood | es_ES |
dc.title.alternative | Baixo a súa mirada: poder e performatividade de xénero en O conto da criada e Oryx e Crake de Margaret Atwood | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es_ES |
dc.rights.access | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.description.traballos | Traballo fin de mestrado (UDC.FIL). Estudos ingleses avanzados e as súas aplicacións. Curso 2017/18 | es_ES |