Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorRobles-García, Verónica
dc.contributor.authorPérez Martínez, Ángela María
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Escola Universitaria de Fisioterapiaes_ES
dc.date.accessioned2018-10-22T11:05:06Z
dc.date.available2018-10-22T11:05:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/21181
dc.description.abstract[Resumen] El presente trabajo se trata de un Proyecto de Aprendizaje y Servicio que se ha llevado a cabo en un colegio de educación especial. En él, se plantean una serie de actuaciones orientadas a mejorar las capacidades perceptivo-motrices de un grupo de seis jóvenes con diferentes patologías neurológicas para que se promueva su inclusión en actividades lúdico-deportivas. En lo que respecta al servicio, su objetivo principal es incrementar la fuerza y la movilidad de miembros superiores así como la coordinación de seis jóvenes que presentan alteración de la funcionalidad en dichos términos. Por otro lado, el objetivo del aprendizaje es que la alumna adquiriera las competencias necesarias para valorar los aspectos específicos de cada joven y determinar objetivos comunes para la intervención. Finalmente, se pretende que la alumna sea capaz de dirigir la actividad grupal, adaptándola a las individuales de cada participante. La experiencia se desarrolla entre Noviembre de 2017 y Mayo de 2018. Durante este tiempo, las acciones a destacar son el diseño y la aplicación de pruebas específicamente planteadas para este proyecto, valorando: la fuerza muscular de los miembros superiores, mediante la elevación repetida de una barra de cuatro kilos durante 30 segundos; coordinación “global”, mediante la capacidad de botar mientras caminan; y coordinación visomotora, analizando la recepción de balón. Los participantes son seis jóvenes, dos chicas y cuatro chicos, de entre 14 y 19 años. Tras el programa, se han referido aumentos en la fuerza muscular, consiguiendo realizar un promedio de dos repeticiones más; así como mejoras en coordinación “global”, alcanzando un grado 1 de media, y en la coordinación visomotora, con una diferencia promedio de 1,4 en la valoración inicial a un 0,8 en la valoración final. Por su parte, los resultados del aprendizaje se refieren a la adquisición de diferencias competencias del Grado de Fisioterapia en lo relativo a: valorar, determinar objetivos terapéuticos, diseñar la intervención, desarrollar aptitudes comunicativas y detectar necesidades comunitarias y sociales, impulsando actividades que las solventen. Este programa ha sido efectivo ya que se ha desarrollado el servicio de manera satisfactoria, obteniendo mejoras que posibilitan la participación de estos jóvenes en una actividad como el baloncesto y con altos grados de satisfacción por parte de todos los involucrados. También ha permitido el aprendizaje de la alumna, tanto pedagógica y profesionalmente como a nivel de solidaridad y reflexión de las necesidades sociales y de las propias aptitudes.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] This Learning-Service Project has been carried out in a special education school. It aimed a series of activities for improving the perceptive and motor capacities of a group of six disabled adolescents in order to promote their inclusion in playful-sports activities. With regard to the service, its main objective is to increase the strength and mobility of upper limbs as well as the coordination capacity of six adolescents who present some alterations of the functionality in those terms. On the other hand, the objective referred to the learning part is related to the adquision of the necesary skills to assess the specific aspects of each adolescent and to determinate common objetives for the intervention. Finally, it is intended that the student will be able to lead a group activity, adapting it to the individual aspects of each participant. The experience takes place from November 2017 to May 2018. In this time, the main actions are the design and application of tests specifically designed for this project: upper limbs muscular strength, lifting repetitions of a bar of 4 kg during 30 seconds; “global” coordination, valuating the ability to bounce while walking; and visual-motor coordination by analyzing the reception of a ball. The participants are six adolescents, two girls and four boys, of ayes between 14 and 19. After this program, an increases of muscle strenght was reported, achieving (an average of two more repetitions); improvements in “global” coordination, reaching a grade 1 (on average); and in visual-motor coordination, with an average of 0,8 regarding the 1,4 of the initial valuation. On the other hand, the learning results refer to the acquisition of differences competences of the Physiotherapy Degree in relation to: assessment, determine therapeutic objectives, design the intervention, develop communication skills and detect community and social needs by promoting activities that could solve them. This program has been effective since the service has been developed in a satisfactory way, obtaining improvements that make possible the participation of these adolescents in an activity such as basketball. It has also allowed the student to learn pedagogical and professional aspects, as well as increased her solidarity and reflection perspectives related to social needs and of her own aptitudes.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] O presente traballo trátase dun Proxecto de Aprendizaxe e Servizo que se levou a cabo nun colexio de educación especial. Nel, expóñense una serie de actuacións orientadas a mellorar as capacidades perceptivo-motóricas dun grupo de seis xóvenes con diferentes patoloxías neurolóxicas, para promover a súa inclusión en actividades lúdico-deportivas. No que respecta ao servizo, o seu obxectivo principal é incrementar a forza e a movilidade de membros superiores así como a coordinación de seis xóvenes que presentan alteración da funcionalidade en ditos termos. Por outra banda, o obxectivo da aprendizaxe é que a alumna adquirise as competencias necesarias para valorar os aspectos específicos de cada xoven e determinar obxectivos comúns para a intervención. Finalmente, preténdese que esta sexa capaz de dirixir a actividade grupal, adaptándoa á individualidade de cada participante. A experiencia desenvólvese entre Novembro de 2017 e Maio de 2018. Durante este tempo, as accións para destacar son o deseño e a aplicación de probas específicamente plantexadas para este proxecto, valorando: a forza dos membros superiores, mediante a elevación repetida dunha barra de 4 quilos durante 30 segundos; a coordinación “global”, mediante a capacidade de botar mentres camiñan; e a coordinación visomotora, analizando a recepción de balón. Os participantes son seis xóvenes, dúas mozas e catro mozos, de entre 14 e 19 años. Tras o programa, atopáronse aumentos na forza muscular, conseguindo realizar unha media de dúas repeticións máis; así como melloras na coordinación “global”, alcanzando un grao 1 de media, e na coordinación visomotora, cunha diferencia media de 1,4 na valoración inicial a un 0,8 na valoración final. Pola súa banda, os resultados da aprendizaxe refírense á adquisición de diferenzas competencias do Grao de Fisioterapia no relativo a: valorar, determinar obxectivos terapéuticos, deseñar a intervención, desenvolver aptitudes comunicativas e detectar necesidades comunicativas e sociais, impulsando actividades que as resolvan. Este programa foi efectivo xa que se desenvolveu o servizo de maneira satisfactoria, obtendo melloras que posibilitan a participación destes mozos nunha actividade como o baloncesto e con altos graos de satisfacción por parte de todos os involucrados. Permitiu a aprendizaxe da alumna, tanto pedagóxica e profesionalmente como a nivel de solidariedade e reflexión das necesidades sociais e das propias aptitudes.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectDiscapacidades_ES
dc.subjectCoordinaciónes_ES
dc.subjectMiembro superiores_ES
dc.subjectFuerzaes_ES
dc.subjectEjercicio terapéuticoes_ES
dc.subjectDisabilityes_ES
dc.subjectCoordinationes_ES
dc.subjectUpper limbes_ES
dc.subjectStrenghtes_ES
dc.subjectTherapeutic exercisees_ES
dc.subjectMembro superiores_ES
dc.subjectForzaes_ES
dc.subjectExercicio terapéuticoes_ES
dc.titleAprendizaje y servicio de fisioterapia dirigido a la mejora de las capacidades perceptivo-motrices en un grupo de jóvenes con diversidad funcional para su inclusión en una actividad lúdico-deportivaes_ES
dc.title.alternativeA physiotherapy learning-service project for improving perceptual and motor capacities on a group of disabled adolescents in order to include them in a playful-sport activityes_ES
dc.title.alternativeAprendizaxe e servizo de fisioterapia dirixido á mexora das capacidades perceptivo-motóricas nun grupo de xóvenes con diversidade funcional para a sua inclusión nunha actividade lúdico-deportivaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Fisioterapia. Curso 2017/2018es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem