Tratamiento fisioterápico del equilibrio y su efecto sobre el patrón de marcha en pacientes con patología neurológica: proyecto de aprendizaje y servicio
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/21154Coleccións
- Fisioterapia, Grao en [384]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Tratamiento fisioterápico del equilibrio y su efecto sobre el patrón de marcha en pacientes con patología neurológica: proyecto de aprendizaje y servicioTítulo(s) alternativo(s)
Physiotherapeutic treatment for balance and its effect on the gait pattern in patients with neurological pathology: service-learning projectTratamento fisoterápico do equilibrio e o seu efecto sobre o patrón de marcha en pacientes con patoloxía neurolóxica: proxecto de aprendizaxe e servizo
Autor(es)
Director(es)
Carabias Vicente, AdolfoData
2018Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Escola Universitaria de FisioterapiaDescrición
Traballo fin de grao (UDC.FCS). Fisioterapia. Curso 2017/2018Resumo
[Resumen] Descripción de la experiencia. Se desarrolla un proyecto de aprendizaje y servicio (ApS), en el que se produce un
aprendizaje al mismo tiempo que se facilita un servicio a la comunidad. Se lleva a cabo
durante el segundo cuatrimestre, dentro de la asignatura de Trabajo Fin de Grado (TFG),
en cuarto curso del Grado de Fisioterapia. La temática de este proyecto ha sido la de
llevar a cabo una sesión grupal de fisioterapia con alumnos/as del Colegio de Educación
Especial Nuestra Señora del Rosario de La Coruña.
Objetivo (general). El objetivo para los participantes ha sido participar en una actividad física terapéutica y
con componente lúdico para desarrollar el equilibrio y la marcha. El objetivo de la alumna
ha sido adquirir las competencias específicas de la asignatura TFG.
Desarrollo de la experiencia. La experiencia se desarrolló siguiendo cinco acciones principales: 1) Contacto con la
entidad. 2) Revisión bibliográfica acerca de la situación actual de la fisioterapia escolar
y el tratamiento del equilibrio y su relación con la marcha en patologías neurológicas.
3)Valoración de los participantes. 4) Diseño de la intervención 5) Aplicación y dirección
de una sesión grupal de fisioterapia para potenciar el equilibrio y comprobar su efecto
sobre la marcha.
Resultado de la experiencia. Se produce una adquisición de las competencias de la asignatura TFG del Grado de
Fisioterapia. El análisis descriptivo muestran mejoría en las puntuaciones
postintervención en el equilibrio y la marcha: la media de la puntuación total pre y
postintervención de la escala Berg (39,20 ± 14,55 vs 44,4 ± 14,04). La satisfacción de
los participantes y de sus tutores ha sido positiva.
Conclusiones. Este tipo de proyecto ha resultado ser una experiencia gratificante y positiva teniendo
en cuenta los tres objetivos que busca, pedagógico, solidario y reflexivo. [Abstract] Description of the experience:
A service-learning project (ApS) is developed, in which learning takes place at the same
time as a service to the community is provided. It is carried out during the second
semester, within the subject of final project (TFG), in the fourth year of my BCS
Physioteraphy Degree. The theme of this project has been to carry out a physiotherapy
group session with students, from the Special Education school Nuestra Señora del
Rosario of La Coruña.
Objective (general):
The objective of the attenders was to take part in a therapeutic physical activity with a
playful component to develop balance and walking pattern. The goal of the student has
been to acquire the specific competences of TFG subject.
Experience development:.
The experience was developed following five main actions: 1) Contact with the entity. 2)
Bibliographic review about the current situation of the school physiotherapy and
treatment of the balance and its relation with the walking pattern in neurological
pathologies. 3) Evaluation of the attenders. 4) Project design following the intervention
method of Physiotherapy. 5) Implementation and management of a physiotherapy group
session to enhance the balance and check its effect on the gait pattern.
Results obtained.:
Skills acquisition of the TFG subject in the Physiotherapy Degree. The descriptive
analysis indicated an improvement in the postintervention scores in balance and walking
pattern: the mean of the total pre- and post-intervention score of the Berg scale (39.20 ±
14.55 vs 44.4 ± 14.04). The satisfaction of participants and their parents, or guardians,
has been positive.
Conclusion:
This project has turned out to be a rewarding and positive experience taking into account
the three objectives that it seeks, pedagogical, supportive and reflective. [Resumo] Descrición da experiencia. Desarrollase un proxecto de aprendizaxe e servizo (ApS) no que se produce un
aprendizaxe ó mesmo tempo que se facilita un servizo á comunidade. Lévase a cabo
durante o segundo catrimestre, dentro da asignatura de Traballo Fin de Grado (TFG),
no carto curso do Grado de Fisioterapia. A temática deste proxecto foi a de levar a cabo
unha sesión grupal de fisioterapia con alumnos/as do Colexio de Educación Especial A
Nosa Señora do Rosario de A Coruña.
Obxectivo (xeral). O obxectivo para os partipantes foi participar nunha actividade física terapéutica e con
componente lúdico para desenvolver o equilibrio e a marcha. O obxectivo da alumna foi
adquirir as competencias específicas da asignatura TFG.
Desenvolvemento da experiencia. A experiencia desenvolveuse seguindo cinco accións principais: 1) Contacto coa
entidade. 2) Revisión bibliográfica acerca da situación actual da fisioterapia escolar e o
tratamento do equilibrio e a súa relación coa marcha en patoloxías neurolóxicas.
3)Valoración dos participantes. 4) Deseño da intervención. 5) Aplicación e dirección
dunha sesión grupal de fisioterapia para potenciar o equilibrio e comprobar o seu efecto
sobre a marcha.
Resultados da experiencia. Prodúcese unha adquisición das competencia da asignatura TFG do Grado de
Fisioterapia. O análise descriptivo mostra unha melloría nas puntuacións
postintervención no equilibrio e na marcha: a media da puntuación total pre e
postintervención da escala Berg (39,20 ± 14,55 vs 44,4 ± 14,04). A satisfacción dos
participantes e dos seus país/nais e/o tutores foi positiva.
Conclusións. Este tipo de proxecto resultou ser unha experiencia gratificante e positiva tendo en conta
os treus obxectivos que busca, pedagóxico, solidario e reflexivo.
Palabras chave
Proyecto de aprendizaje y servicio (ApS)
Patología neurológica
Equilibrio
Marcha
Neurological pathology
Balance
Gait pattern
Proxecto de aprendizaxe e servizo (ApS)
Service-learning project (ApS)
Patoloxía neurolóxica
Patología neurológica
Equilibrio
Marcha
Neurological pathology
Balance
Gait pattern
Proxecto de aprendizaxe e servizo (ApS)
Service-learning project (ApS)
Patoloxía neurolóxica
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido