Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorFrías Rudolphi, María
dc.contributor.authorPatiño de Artaza, Andrea
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Filoloxíaes_ES
dc.date.accessioned2018-04-25T08:13:33Z
dc.date.available2018-04-25T08:13:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/20631
dc.description.abstract[Abstract] Beyoncé’s latest album has become an instant social phenomenon worldwide. Given its innovative poetic, visual, musical and socio-politic impact, the famous and controversial African American singer has taken an untraveled road—both personal and professional. The purpose of this essay is to provide a close reading of the poetry, music, lyrics and visuals in four sections from Beyoncé’s critically acclaimed Lemonade (2016). To this end, I have chosen what I believe are the most representative sections of Lemonade together with their respective songs. Thus, I focus on the song “Hold Up” from Denial; “Daddy Lessons” from Accountability, “Freedom” from Hope, and “Formation,” where Beyoncé addresses topics such as infidelity, racism, women’s representation, and racism and inequality. I analyse these topics through a close-reading and interpretation of Warsan Shire’s poetry (a source of inspiration), as well as Beyoncé’s own music, lyrics, and imagery. From this analysis, it is safe to say that Lemonade is a relevant work of art that will perdure in time, since it highlights positive representations of African-Americans, at the same time Beyoncé critically denounces the current racial unrest lived in the USAes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectBeyoncées_ES
dc.subjectLemonadees_ES
dc.subjectShire, Warsanes_ES
dc.subjectInfidelityes_ES
dc.subjectRacismes_ES
dc.subjectWomen’s empowermentes_ES
dc.subjectPolice brutalityes_ES
dc.subjectNew Orleanses_ES
dc.subjectVisual albumes_ES
dc.subjectBlack Lives Matteres_ES
dc.titleBeyoncé's Lemonade: "A winner don't quit"es_ES
dc.title.alternativeLemonade de Beyoncé: "Un ganador no se rinde"es_ES
dc.title.alternativeLemonade de Beyoncé: "Un gañador non se rinde"es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FIL). Inglés: estudios lingüísticos y literarios. Curso 2016/2017es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem