Estudio de ambientes interiores marinos

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/19750Collections
- Teses de doutoramento [2221]
Metadata
Show full item recordTitle
Estudio de ambientes interiores marinosAuthor(s)
Directors
Orosa, José ACosta, Ángel M.
Date
2017Abstract
[Resumo]
O informe da Axencia Europea de Seguridade Marítima realizado entre
2011-2014 para buques europeos, amosou que o 67% dos accidentes e
incidentes producidos a bordo dos mesmos foron causados por erros humanos,
dentro destes erros identificouse a fatiga como unha das posibles causas.
Na resolución A.772 (18) "Factores que contribúen á fatiga" da
Organización Marítima Internacional (OMI) defínese a fatiga como unha
diminución no rendemento humano, polo que a OMI abordou a cuestión da fatiga
mediante as horas de traballo e descanso a través de varios convenios e
códigos, o Convenio sobre Normas de Formación, Titulación e Garda da Xente
de Mar (STCW), o Código Internacional de Seguridade a Bordo (IGS) e mediante
o Convenio sobre o Traballo Marítimo 2006 (CTM2006), este último desenvolvido
pola Organización Internacional do Traballo (OIT).
Ademais de facer fronte á fatiga a través das horas de traballo e descanso
da xente de mar, o que serían as condicións de traballo a bordo, faise necesario
tamén analizar as condicións ambientais nas que se desenvolve este traballo e
que pode propiciar a aparición de fatiga ao tratarse de condicións extremas de
temperatura, ruído, vibracións, etc.
Por todo iso, na presente tese analizarase a aparición da fatiga desde
dous aspectos diferenciados pero relacionados entre si. Por unha banda as
condicións de traballo a bordo, entendendo estas condicións como a carga de
traballo, é dicir, horas empregadas, persoal suficiente para realizar as tarefas,
descanso, etc., e por outra banda, as condicións ambientais, entendendo estas condicións como a temperatura e o ruído que hai no lugar de traballo.
Co fin de poder entender as condicións a bordo dun buque e a percepción
que teñen os traballadores sobre a fatiga, buscouse coñecer a súa opinión
mediante unha enquisa con preguntas encamiñadas a recoñecer as devanditas
condicións.
Por outra banda, para coñecer as condicións ambientais de ruído e
temperatura empregáronse aparellos de medida en dous tipos de barcos nos
que máis representación houbo de respostas á enquisa anteriormente citada. [Resumen]
El informe de la Agencia Europea de Seguridad Marítima realizado entre
el 2011-2014 a buques europeos, puso de manifiesto que el 67% de los
accidentes e incidentes producidos a bordo de los mismos habían sido
ocasionados por errores humanos, dentro de estos errores se identificó la fatiga
como una de las posibles causas.
En la resolución A.772 (18), “Factores que contribuyen a la fatiga” de la
Organización Marítima Internacional (OMI) se define la fatiga como una
disminución del rendimiento humano, es por esto que la OMI ha abordado la
cuestión de la fatiga mediante las horas de trabajo y descanso a través de varios
convenios y códigos, el Convenio sobre Normas de Formación, Titulación y
Guardia de la Gente de Mar (STCW), el Código Internacional de Seguridad a
Bordo (IGS) y mediante el Convenio sobre el Trabajo Marítimo 2006 (CTM2006),
este último desarrollado por la Organización Internacional del Trabajo (OIT).
Además de hacer frente a la fatiga a través de las horas de trabajo y
descanso de la gente de mar, lo que serían las condiciones de trabajo a bordo,
se hace necesario también analizar las condiciones ambientales en las que se
desarrolla este trabajo y que puede propiciar la aparición de fatiga al tratarse de
condiciones extremas de temperatura, ruido, vibraciones, etc.
Por todo ello, en la presente tesis se analizará la aparición de la fatiga
desde dos aspectos diferenciados pero relacionados entre sí. Por una parte las
condiciones de trabajo a bordo, entendiendo estas condiciones como la carga de
trabajo, es decir, horas empleadas, personal suficiente para realizar las tareas,
descanso, etc., y por otra parte, las condiciones ambientales, entendiendo estas
condiciones como la temperatura y el ruido que hay en el lugar de trabajo.
Con el fin de poder entender las condiciones a bordo de un buque y la
percepción que tienen los trabajadores sobre la fatiga, se ha buscado conocer
su opinión mediante una encuesta con preguntas encaminadas a reconocer
dichas condiciones.
Por otra parte, para conocer las condiciones ambientales de ruido y
temperatura se han empleado aparatos de medida en dos tipos de barcos en los
que más representación hubo de respuestas a la encuesta anteriormente citada. [Abstract] The European Maritime Safety Agency report of the survey conducted on
European vessels between 2011 and 2014 revealed that 67% of the accidents
and incidents that occurred on-board were caused by human errors, of which
fatigue was identified as a major cause.
According to the A.772 (18) resolution ‘fatigue factors in manning and
safety of the International Maritime Organization (IMO), fatigue is defined as a
decrease in human performance. Thus, IMO has addressed the issue of fatigue
through the Convention on Standards of Training, Certification and Guidance for
Seafarers (STCW), the International Safety Management Code (ISM) and the
Maritime Labour Convention 2006 (MLC2006); the latter was developed by the
International Labour Organization (ILO).
In addition to tackling fatigue through their working hours and rest periods,
the seafarers faced uncomfortable working conditions on-board; it is therefore
warranted that the environmental conditions of the work place be analysed to
identify and eliminate the sources of conditions that induce fatigue, such as
extreme temperatures, noise and vibrations.
The present thesis analysed the appearance of fatigue in two different, but
related context. On one hand, the work conditions on-board were considered,
which included the workload (man-hours employed), ratio of numbers of
personnel to the number of task, rest periods or breaks, etc. On the other hand,
environmental conditions such as temperature and noise in the workplace were
also considered.
In order to comprehend the conditions on-board a ship as well as the
perception of fatigue by workers, we sought the opinions of the seafarers through
a questionnaire survey aimed at recognizing the factors contributing to fatigue.
The environmental conditions of noise and temperature were assessed
using measuring devices across two types of ships. More number of samples
needs to be studied in the future for better representation of the results obtained.
Keywords
Higiene ambiental
Contaminación por el ruido
Riesgos para la salud-Evaluación
Buques-Seguridad
Seguridad del trabajo
Contaminación por el ruido
Riesgos para la salud-Evaluación
Buques-Seguridad
Seguridad del trabajo
Rights
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido