As TIC e a normalización lingüística na sociedade galega actual: unha aproximación á súa realidade educativa
Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/19546
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Coleccións
- Teses de doutoramento [2154]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
As TIC e a normalización lingüística na sociedade galega actual: unha aproximación á súa realidade educativaAutor(es)
Director(es)
Sanmartín Rei, Goretti, 1964-Data
2017Resumo
[Resumo]
O presente traballo pretende realizar un primeiro achegamento ás implicacións que as TIC
(especialmente, Internet) teñen para as linguas dominadas, centrado no eido educativo galego.
Así, despois dunha revisión do estado da cuestión (capítulo 1), realízase un achegamento á
historia e características de Internet, para entender mellor as súas implicacións lingüísticas e
sociais (capítulo 2). A seguir, lévase a cabo unha análise dos usos lingüísticos nas TIC no
ámbito educativo a partir dos datos extraídos de 1072 blogues didácticos procedentes de centros
galegos (capítulo 3). Compleméntanse estes datos cos extraídos dunha enquisa, realizada por
428 persoas procedentes da comunidade educativa, con preguntas sobre a percepción, o uso e as
actitudes cara ao galego na rede (capítulo 4). No último capítulo (5) expóñense as principais
conclusións e propóñense algunhas liñas de actuación tendo en conta os datos analizados. [Abstract]
The purpose of this thesis is to examine the impact of Information and Communications
Technology (ICT) on dominated and/or endangered languages in the context of the Galician
education system, focusing in particular on the use and impact of the internet. The first chapter
(1) examines the current state of research in relation to ICT and language change, before
moving on in Chapter 2 to analyse the history and characteristics of the internet, and the nature
and extent of its influence on language and society. Chapter 3 examines the use of Galician in
ICT for educational purposes, based on a sample of 1072 educational blogs created by teachers
in Galician secondary schools. Supplementary analysis of this question is provided in Chapter 4,
using data obtained from a survey of 428 members of the educational community in Galicia, in
relation to the use and perception of Galician in ICT and user attitudes regarding the online
presence of Galician. The final chapter (5) presents a summary of the main findings of the
thesis, together with a series of corrective actions to address the shortcomings detected. [Resumen]
El presente trabajo pretende realizar un primer acercamiento a las implicaciones que las TIC
(Tecnologías de la Información y la comunicación) -especialmente, Internet- tienen para las
lenguas dominadas, centrado en el ámbito educativo gallego. Así, después de una revisión del
estado de la cuestión (capítulo 1), se realiza una aproximación a la historia y características de
Internet, para entender mejor sus implicaciones lingüísticas y sociales (capítulo 2). A
continuación, se lleva a cabo un análisis de los usos lingüísticos en las TIC en el ámbito
educativo a partir de los datos extraídos de 1072 blogs didácticos procedentes de centros
gallegos (capítulo 3). Se complementan estos datos con los extraídos de una encuesta, realizada
por 428 personas procedentes de la comunidad educativa, con preguntas sobre la percepción, el
uso y las actitudes hacia el gallego en la red (capítulo 4). En el último capítulo (5) se exponen
las principales conclusiones y se proponen algunas líneas de actuación en base a los datos
analizados.
Palabras chave
Internet en educación-Galicia
Tecnología de la información y de la comunicación-Aspecto social-Galicia
Normalización lingüística
Gallego (Lengua)-Normalización
Lenguas dominadas
Blog
Tecnología de la información y de la comunicación-Aspecto social-Galicia
Normalización lingüística
Gallego (Lengua)-Normalización
Lenguas dominadas
Blog
Descrición
Programa Oficial de Doutoramento en Estudos Lingüísticos e Literarios do Galego e do Portugués. 520V01
Dereitos
Atribución-CompartirIgual 4.0 España