Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorSánchez Blanco, Concepción
dc.contributor.authorCereijo Citoula, Laura María
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e Didácticaes_ES
dc.date.accessioned2017-07-10T17:36:17Z
dc.date.available2017-07-10T17:36:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/19252
dc.descriptionPrograma Oficial de Doutoramento en Equidade e Innovación en Educación .5016V01es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Esta investigación analiza as prácticas e discursos docentes nun centro de primeiro ciclo de educación infantil relativos ó cambio de cueiro, así como os aprendizaxes asociados á consecución da autonomía e o control de esfínteres. A análise dos datos recollidos a través da observación directa, entrevistas e cuestionarios levados a cabo ás educadoras e ás familias amósannos a non existencia dun criterio claro para tratar estas actividades, carecendo o centro dunha metodoloxía e obxectivos comúns. Isto aumenta as diferencias entre o alumnado, de xeito que naqueles grupos cuns procedimentos definidos, os nenos e nenas conseguirón o control de esfínteres a idades más temperáns. Os datos tamén mostran a existencia de factores que poden influir na idade á que se acada este aprendizaxe como o sexo. Do mesmo xeito, as prácticas e discursos que emerxían ó redor do aprendizaxe do control de esfínteres estaban atravesados por un currículo oculto, tinguido de fortes presións sociais, prexuicios escatolóxicos e moráis e cunha gran influencia na vida escolar dos nenos e nenas que entran abertamente en contradición cos valores educativos que vertebran as prácticas e discursos docentes.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Esta investigación analiza las prácticas y discursos docentes en un centro de primer ciclo de educación infantil relativos al cambio de pañal, así como los aprendizajes asociados a la consecución de la autonomía y el control de esfínteres. El análisis de los datos recogidos a través de la observación directa, entrevistas y cuestionarios realizados a las educadoras y a las familias nos muestra que no existe un criterio claro para tratar estas actividades, careciendo el centro de una metodología y objetivos comunes. Esto aumenta las diferencias entre el alumnado, de forma que, en aquellos grupos con unos procedimientos definidos, los niños y niñas alcanzaron el control de esfínteres a edades más tempranas. Los datos también indican la existencia de factores que pueden influir en la edad a la que se alcanza este aprendizaje como el sexo. Igualmente, las prácticas y discursos que iban emergiendo alrededor del aprendizaje del control de esfínteres estaban atravesadas por un currículo oculto, teñido de fuertes presiones sociales, prejuicios escatológicos y morales, con gran influencia en la vida escolar de los niños y niñas y que entran abiertamente en contradicción con los valores educativos que han de vertebrar las prácticas y discursos docentes.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] The present study analyzes the teaching practices and discourses in an early child education center related to diaper change as well as the learning associated with achieving autonomy and toilet readiness. Analysis of the data gathered through direct observation, interviews and questionnaires to the educators and families showed that there is no clear criteria to deal with these activities, not having the center a common methodology and objectives. This increased the differences among students, so that children in a group with a defined set of procedures achieved toilet training at an earlier age. Data also indicate the existence of factors which may influence the age at which the children achieve toilet training like gender. In the same way, the emerging teaching practices and discourses around toilet training were affected by a hidden curriculum, made up from social pressures and eschatological and moral prejudices with a great influence in the children school live and which were in open conflict with the educational values which must support the teaching practices and discourses.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenidoes_ES
dc.subjectNiños-Salud e higienees_ES
dc.subjectControl de esfíntereses_ES
dc.subjectNiños-Desarrolloes_ES
dc.titleLa importancia educativa de la higiene en la educación infantil: las preocupaciones en torno al control de esfíntereses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem