El marketing de ciudades como una herramienta de gestión pública local: una aplicación al caso de As Pontes de García Rodríguez (A Coruña)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/19147
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Coleccións
- Teses de doutoramento [2163]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
El marketing de ciudades como una herramienta de gestión pública local: una aplicación al caso de As Pontes de García Rodríguez (A Coruña)Autor(es)
Director(es)
Prado Domínguez, A. JavierData
2017Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña.Departamento de Análise Económica e Administración de EmpresasResumo
[Resumen] En esta Tesis Doctoral se realiza, a partir de la revisión bibliográfica y de casos de
éxito, una concreción del concepto de marketing, en su aplicación a la ciudad, para,
posteriormente, establecer una metodología de aplicación, partiendo de la consideración del
“marketing de ciudades” como una tecnología de gestión pública, con enfoque de demanda y
oferta, que mejora la eficiencia y la eficacia en la administración y el gobierno de la ciudad.
Esta metodología se aplica, entonces, al caso de As Pontes de García Rodríguez (A Coruña –
España), teniendo en cuenta el contexto y las particularidades de dicha población: zona en
declive industrial sumergida en un proceso de “vaciado” demográfico, económico y social.
El objetivo es que la aplicación de esta tecnología conduzca a un diagnóstico integral de la
situación de la ciudad que permita un proceso de reflexión estratégica, cuyo resultado sea la
propuesta de un Plan de City Marketing para As Pontes de García Rodríguez. Este plan ha de
servir para revertir su situación actual, potenciando su competitividad, mediante la satisfacción
de las necesidades de sus públicos objetivo, y reposicionando su marca en el mercado global de
ciudades. [Resumo] Nesta Tese de Doutoramento realízase, a partir da revisión de literatura e estudos de
casos de éxito, unha concreción do concepto de marketing, na súa aplicación á cidade, para, a
continuación, establecer unha metodoloxía de aplicación, con base na consideración do
"marketing de cidades" como unha tecnoloxía de xestión pública, con enfoque de oferta e
demanda, que mellora a eficiencia e a eficacia na administración e no goberno da cidade. Esta
metodoloxía é aplicada, entón, ao caso das Pontes de García Rodríguez (A Coruña - España),
tendo en conta o contexto e as particularidades desta poboación: zona en declive industrial
mergullada nun proceso de "baleirado" demográfico, económico e social.
O obxectivo é que a aplicación desta tecnoloxía conduza a unha diagnose integral da situación
da cidade que permita un proceso de reflexión estratéxica, cuxo resultado sexa a proposta dun
Plan de City Marketing para As Pontes de García Rodríguez. Este plan debe servir para reverter
a situación actual, potenciando a súa competitividade, mediante a satisfacción das necesidades
dos seus públicos obxectivo, e reposicionando a súa marca no mercado global de cidades. [Abstract] This doctoral thesis develops, from a bibliographic review and success stories, a
concrete definition of the concept of “City Marketing” in order to elaborate an application
methodology. This methodology begins with the consideration of "City Marketing" as a public
management technology, with a focus on demand and supply, which improves efficiency and
efficacy in city administration and governance. This methodology specifically refers to the case
of As Pontes de García Rodríguez (A Coruña - Spain), taking into account the context and
peculiarities of this population: an area in industrial decline submerged in a process of
demographic, economic and social “drainage.”
The objective with the application of this technology is to encourage a comprehensive diagnosis
of the city´s situation allowing a process of strategic reflection that lead to the proposal of a
City Marketing Plan for As Pontes de García Rodríguez. This plan is to serve the reversion of
its current situation and enhance its competitiveness by meeting the needs of its target audience
and repositioning its brand in the global market of cities.
Palabras chave
Marketing estratégico
Planificación urbana y territorial-As Pontes de García Rodríguez(A Coruña)
Economía urbana
Gestión pública
Política económica
Marketing de ciudades
Marketing urbano
Producto ciudad
Marca ciudad
Planificación urbana y territorial-As Pontes de García Rodríguez(A Coruña)
Economía urbana
Gestión pública
Política económica
Marketing de ciudades
Marketing urbano
Producto ciudad
Marca ciudad
Descrición
Programa Oficial de Doutoramento en Competitividade, Innovación e Desenvolvemento: Análise Económica e Empresarial. 513V01
Dereitos
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España