Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 22
Las tecnologías y sus recursos en la enseñanza superior de violonchelo: los beneficios digitales en la enseñanza superior presencial del violonchelo
(Eurasia Academic Publishing Group, 2023)
[Resumen] La enseñanza musical en los conservatorios superiores de música se encuentra, a raíz de la pandemia COVID-19 en un estado de obligada apertura al uso de las tecnologías y medios audiovisuales en su metodología.
A ...
Integration of Food Waste Composting and Vegetable Gardens in a University Campus
(Elsevier, 2021-07-01)
[Abstract] Local composting (household, community and small scale applications) is considered a sustainable option for bio-waste recovery and is receiving increasing demand from society. Higher education institutions are ...
Subjective Well-Being in Higher Education: Psychometric Properties of the Satisfaction with Life and Subjective Vitality Scales in Spanish University Students
(MDPI, 2020-03-11)
[Abstract]
Satisfaction with life (SWL) and subjective vitality (SV) are indicators of subjective well-being
and quality of life. University students are at risk of low levels of subjective well-being, and therefore ...
Los procesos de autoaprendizaje de los docentes universitarios de Ciencias Sociales y Jurídicas
(Universidad Autónoma de Barcelona (Departamento de Pedagogía Aplicada), 2022)
[Resumen] La formación del profesorado universitario constituye un componente fundamental del desarrollo profesional docente. Dentro de las diferentes modalidades de aprendizaje, la autoformación cobra especial relevancia ...
Towards a Sustainable Campus: Working Together to Achieve the Green Campus Flag on the UDC Peripheral Campus of Ferrol
(Emerald, 2020-11-24)
[Abstract] Purpose. This paper aims to present and describe the main actions carried out in six different faculties and common areas such as cultural and research centres and administrative buildings in the Ferrol campus ...
Mapping of Scientific Production on Blended Learning in Higher Education
(2021)
[Abstract] Blended learning is a set of pedagogical strategies and practices that are closely related to the emergence of new technologies in society and in higher education. They are characterized by a combination of ...
European First-Year University Students Accept Evolution but Lack Substantial Knowledge about it: A Standardized European Cross-Country Assessment
(2021)
[Abstract] Investigations of evolution knowledge and acceptance and their relation are central to evolution education
research. Ambiguous results in this field of study demonstrate a variety of measuring issues, for ...
Percepciones sobre la evaluación de resultados de aprendizaje en títulos de máster
(Universidad de Murcia, 2023-01-09)
[Resumen] De acuerdo con la nueva normativa reguladora de los centros y enseñanzas universitarias oficiales, se refuerza el papel de los resultados de aprendizaje en los títulos universitarios. El presente estudio, ...
Lifelong Learning and Personal Learning Environments: a Productive Symbiosis in Higher Education
(Universidad Complutense de Madrid, 2023-01-09)
[Abstract] The aim of this study was to analyze lifelong learning (LLL) and its relationship with the educational approach of the personal learning environment (PLE). In the last year students do various degrees at a ...
Repercusión de la formación investigadora en la producción científica de Expresión Gráfica Arquitectónica indexada en SJR
(CSIC, 2021-10)
[Resumen]
Los sistemas de evaluación del rol investigador del profesorado universitario español se centran en el artículo científico como unidad de medición de los avances de un área de conocimiento. Se ha constatado que ...