Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorPousada, Thais
dc.contributor.advisorVázquez Otero, Alba María
dc.contributor.authorSánchez Pallas, Julia
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúdees_ES
dc.date.accessioned2017-03-07T12:45:36Z
dc.date.available2017-03-07T12:45:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/18214
dc.description.abstract[Resumen] Objetivo: Aproximación a la realidad sobre el desempeño y la participación social y actividades en una población de chicos/as, con Necesidades Educativas Especiales (NEE), entre 9 y 15 años en Bolivia. Metodología: Estudio mixto, observacional, descriptivo y transversal. La investigación se desarrolló en un Centro de Educación Especial (CEE) de Bolivia. A nivel cuantitativo se aplicaron dos herramientas de evaluación sobre intereses en la participación. Las entrevistas semiestructuradas, observación participante y no participante, y un cuaderno de campo se emplearon como métodos cualitativos para la recogida de información. Resultados: Tras el análisis e interpretación de la información de las herramientas de evaluación, los discursos, así como de la evidencia actual, se destaca el interés de los participantes por actividades religiosas, y por realizar actividades acompañados, en su mayoría, por su familia. Los profesionales poseen una formación escasa para la atención a las NEE, e imparten lecciones con materiales e infraestructuras deficientes. La figura del terapeuta ocupacional es desconocida en Bolivia. Conclusiones: El perfil de los jóvenes con DI es similar al de sus pares, destacando el alto interés en ambos géneros por las actividades religiosas influenciado por la cultura del país. La compañía de la familia es fundamental en el patrón social del desempeño. La mayor barrera en un CEE en un país en vías de desarrollo es la escasez de recursos económicos, y la incompleta e inespecífica formación de los profesionales. A pesar de ser desconocida, la terapia ocupacional es valorada, una vez los interlocutores conocen sus competencias y funciones.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Obxetivo: Aproximación á realidade sobre o desempeño e a participación social e actividades nunha poboación de mozos/as, con Necesidades Educativas Especiais (NEE), entre 9 e 15 anos en Bolivia. Metodoloxía: Estudio mixto, observacional, descriptivo y transversal. A investigación desenvolveuse nun Centro de Educación Especial (CEE) de Bolivia. A nivel cuantitativo aplicáronse dúas ferramentas de avaliación sobre intereses e participación. As entrevistas semiestructuradas, observación participante e non participante, e un caderno de campo empregáronse como métodos cualitativos para a colleita de información. Resultados: Tras o análise e interpretación da información das ferramentas de avaliación, os discursos, así como da evidencia actual, destácase o interese dos participantes polas actividades relixiosas, e por realizar actividades acompañados, na súa maioría, da familia. Os profesionais posúen unha formación escasa para a atención ás NEE, e imparten leccións con materiais e infraestructuras deficientes. A figura do terapeuta ocupacional é descoñecida en Bolivia. Conclusións: O perfil dos mozos con DI é similar o dos seus pares, destacando o alto interese en ambos xéneros polas actividades relixiosas influenciado pola cultura do país. A compañía da familia é fundamental no patrón social do desempeño. A maior barreira nun CEE nun país en vías de desenvolvemento é a escasez de recursos económicos, e a incompleta e inespecífica formación dos profesionais. A pesar de ser descoñecida, a Terapia Ocupacional é valorada, unha vez os interlocutores coñecen as súas competencias e funcions.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Objetive: Approach to reality about performance and social participation and activities in a population of boys and girls, with Special Educational Needs (SEN), between 9 and 15 years in Bolivia. Methodology: Mixed, observational, descriptive and cross-sectional study. The research was carried out in a Special Education Center (CEE) of Bolivia. At the quantitative level, two evaluation tools on interest and participation were applied. Semi-structured interviews, participant and non-participant observation, and a field notebook were used as qualitative methods for collecting information. Results: After the analysis and interpretation of the information contributed by the evaluation tools, the discourses, as well as the current evidence, highlights the participants' interest in religious activities, and doing activities accompanied, for the most part, by their families. The professionals have little training in the care of the SEN, and teach lessons with poor materials and infrastructures. The figure of the occupational therapist is unknown in Bolivia. Conclusions: The young people profile with ID is similar than their peers, highlighting the high interest in both genders in religious activities influenced by their country´s culture. The family company is fundamental in the social performance pattern. The bigest barrier in an SEC in a developing country is the economic resources lack , and the incomplete and non-specific professionals training Despite being unknown, occupational therapy is valued, once the interlocutors know their competencies.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectPerfil ocupacionales_ES
dc.subjectDiscapacidad intelectuales_ES
dc.subjectJóveneses_ES
dc.subjectEducación especiales_ES
dc.subjectTerapia ocupacionales_ES
dc.subjectDiscapacidade intelectuales_ES
dc.subjectMozoses_ES
dc.subjectOccupational profilees_ES
dc.subjectIntellectual disabilityes_ES
dc.subjectYouthes_ES
dc.subjectSpecial educationes_ES
dc.subjectOccupational therapyes_ES
dc.titleAproximación al perfil de desempeño y participación social en una población de pre-adolescentes y jóvenes con necesidades educativas especiales en Boliviaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2016/2017


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem