Estudio caracterológico y diferenciado de adolescentes con trastornos del espectro del autismo, otras discapacidades y desarrollo típico

Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/16462Coleccións
- Teses de doutoramento [2232]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Estudio caracterológico y diferenciado de adolescentes con trastornos del espectro del autismo, otras discapacidades y desarrollo típicoAutor(es)
Director(es)
Baña Castro, ManoelMuñoz-Cantero, Jesús-Miguel
Data
2015Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Departamento de Filosofía e Métodos de Investigación en EducaciónResumo
[Resumo]O estudo das características dos nenos e adolescentes con trastorno
do espectro do autismo e a súa conexión co o comportamento
adaptativo faise cada vez máis importante, tanto nacional como
internacional, que se atopa nun número crecente de publicacións. El
supón a existencia dunha relación entre os dous conceptos, así como
a necesidade de traballar habilidades e competencias que compoñen o
comportamento adaptativo para influír características do espectro do
autismo sintomáticos. Esta investigación foi realizada con 105
participantes de Montevideo e de Galicia, utilizando dous
cuestionarios: ICAP e GARS-2. Buscou-se identificar as características
dos participantes en termos de comportamento e do espectro do
autismo síntomas adaptativas, e identificar as diferenzas por idade,
sexo e lugar de orixe. Os resultados máis importantes son que os
nenos e adolescentes de ambas culturas teñen características
semellantes no comportamento do espectro do autismo. Con todo, se
atopou diferenzas significativas por idade e lugar de orixe. En conexión
co comportamento adaptativo a importancia da intervención de servizo para acadar mellores resultados nesta poboación. [Resumen]El estudio de las características de los niños y los adolescentes con
trastornos del espectro del autismo y su vinculación con la conducta
adaptativa adquiere cada vez mayor importancia, tanto a nivel nacional
como internacional, lo cual se constata en un creciente número de
publicaciones. Se parte del supuesto de la existencia de una relación
entre ambos conceptos, así como de la necesidad de trabajar las
habilidades y las destrezas que componen la conducta adaptativa para
influir en las características sintomáticas del espectro del autismo. La
presente investigación se llevó a cabo con 105 participantes de
Montevideo y Galicia, utilizando dos cuestionarios: el ICAP y el GARS-
2. Se buscó identificar las características de los participantes en cuanto
a la conducta adaptativa y la sintomatología del espectro de autismo, e
identificar diferencias según edad, sexo y lugar de procedencia. Los
resultados más relevantes radican en que los niños y los adolescentes
de ambas culturas presentan características similares en el
comportamiento del espectro del autismo. Sin embargo, se
encontraron diferencias significativas según la edad y el lugar de
procedencia. En relación con la conducta adaptativa se respaldó la importancia de la intervención funcional para lograr mejores resultados
en esta población. [Abstract]The study of the characteristics of children and adolescents with autism
spectrum disorder and its link with adaptive behavior becomes
increasingly important, both nationally and internationally, which is
found in a growing number of publications. It assumes the existence of
a relationship between the two concepts, as well as the need to work
abilities and skills that make up the adaptive behavior to influence
symptomatic autism spectrum characteristics. This research was
conducted with 105 participants from Montevideo and Galicia, using
two questionnaires: ICAP and GARS-2. We sought to identify the
characteristics of the participants in terms of adaptive behavior and
autism spectrum symptoms, and identify differences by age, sex and
place of origin. The most important results are that the children and
adolescents of both cultures have similar characteristics in the behavior
of the spectrum of autism. However, significant differences were found
by age and place of origin. In connection with adaptive behavior the
importance of functional intervention to achieve better results in this
population.
Palabras chave
Discapacitados-Evaluación funcional
Adolescentes discapacitados-Readaptación
Autismo-Tratamiento
Espectro del autismo
Conducta adaptativa
Niños y adolescentes
Discapacidad
Adolescentes discapacitados-Readaptación
Autismo-Tratamiento
Espectro del autismo
Conducta adaptativa
Niños y adolescentes
Discapacidad
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido